Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2015-09-08 08:31, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4576

A A A

Strife

Początkowo projekt Chocolate Doom wspierał tylko oryginalnego Dooma, obecnie na silniku tym można uruchomić także inne gry - Heretica, Hexena i Strife. Ta ostatnia pozycja Rogue Entertainment z 1996 roku nie była dostępna do tej pory na naszą platformę:

Akcja gry dzieje się w jakiś czas po katastrofalnym upadku komety, wraz z którą przybył groźny wirus. Wybuchła zaraza, w wyniku której zmarły miliony ludzi, a reszta zarażonych stała się mutantami. Część mutantów, którzy słyszeli w głowie głos złowieszczego bóstwa, utworzyła organizację zwaną The Order (Zakon), podporządkowując sobie resztę ludzi i zamieniając ich w niewolników. W ukryciu działa jednak ruch oporu o nazwie The Front. (Wikipedia)

Aktualizacja - dla Amigi klasycznej dostępny był wcześniej port Strife AGA 1.0.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 12
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MDWMDW
dołącz do kanału »
parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2015-09-08 17:13

Gra słaba jak i doom i nie ma co żałować To coś powstało chyba już w tym roku jak id software upublicznił kod źródłowe doma?

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2015-09-08 19:51

Strife na A1200 AGA 030

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2015-09-08 20:01 w odpowiedzi na komentarz #2

Czyli jednak wcześniej działało to na jakimś silniku na klasyku - który tę grę obsługiwał?

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2015-09-08 20:09 w odpowiedzi na komentarz #2

Pomijam prędkość działania, ale gra strasznie licha, lepszy już jest Gloom

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #5 wysłany: 2015-09-08 20:19 w odpowiedzi na komentarz #4

Gierka jest świetna. Jak na swoje 20 lat wygląda super. Dobrze że wreszcie na Amigę.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #6 wysłany: 2015-09-08 20:21 w odpowiedzi na komentarz #3

Tan sam problem co przy DOOMie. Na amidze na 030 powinno latać, a dzięki AGA i brakowi chunky pixel pełza.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2015-09-08 20:44 w odpowiedzi na komentarz #3

Powstał całkiem nowy port, jest na Aminecie.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2015-09-08 20:57 w odpowiedzi na komentarz #7

Dzięki - dopisałem do newsa z linkiem.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2015-09-08 21:07 w odpowiedzi na komentarz #4

Zgadzam się. Co do działania dla porównania gra też na A1200 030, tylko już pisana specjalnie dla Amigi 68k AGA Genetic Species

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2015-09-09 19:56 w odpowiedzi na komentarz #6

Czy nie rozumie pan, że AGA nie jest za wolna i nie spowalnia systemu. To, że Amiga nawet z tak wydajnym procesorem jak 030 kiepsko radzi sobie z Doomem spowodowane jest tym, że Amiga ma wielozadaniowość i nie wykorzystuje się w pełni cache procesora. Prócz tego dzięki AGA przecież (kanałom DMA) ma pan jednocześnie i odpalonego Dooma, może sobie suwać okienka w Workbenchu, przesuwać ekrany i słuchać muzyki i tysiące innych rzeczy beż żadnych strat prędkości działania komputera.

Amiga - również A1200 jest bardzo dobrze przemyślaną konstrukcją. Dlatego była przygotowana na zaawansowany system operacyjny. Dobrze napisane programy na Amigę to takie, które dobrze współdzielą zasoby komputera. Programując na Amidze należy mieć to na uwadze! Od kiedy zaczęło się portowanie to Amiga powoli przestała działać tak, jak życzyli by sobie jej projektanci, niestety lepsze procesory z rodziny PPC nie pomogły na długo.

Zdaję sobie sprawę, że teraz praktycznie nikt poważnie nie podchodzi do programowania na Amidze, dlatego jest jak jest. Ja akurat podchodzę do tego całkiem poważnie.

Sprzętowy Blitter, który jest w Amidze jest jednostką całkiem wydajną - może wykonywać do kilku rzeczy naraz (przetwarzanie potokowe). Jeśli komuś nie wystarczy Blitter ma do dyspozycji procesor z cachem oraz szybką pamięć FAST.

Doom na MS-DOS spowodował, że ludzie omyłkowo biorą Amigę za wolną. To zbyt nowoczesny system operacyjny Amigi był tego przyczyną.

Jak sobie pan wyobraża wykorzystanie przykładowo cache procesora w systemie wielozadaniowym, gdzie w kółko biblioteka exec przełącza zadania? Jest to strasznie skomplikowane. I szczerze panu powiem, że ja już wolę taki wielozadaniowy nowoczesny system aniżeli Dooma.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2015-09-09 20:32 w odpowiedzi na komentarz #10

Ciekawe jaka była by różnica, gdyby uruchomić z dyskietek NDOS-wych?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #12 wysłany: 2015-09-10 17:49 w odpowiedzi na komentarz #10

Przykro mi drogi Robercie oszukali Cię na ppa.
Bltter w Amidze jest bardzo wolny i nic mu nie pomoże.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2015-09-10 19:06 w odpowiedzi na komentarz #12

Robert programuje pod Amigą

Odpowiedz

Discord
Online: 12
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MDWMDW
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę