Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2017-06-08 15:48, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 4730

A A A

MiniGL dla Warp3D Nova

MiniGL dla Warp3D Nova

Mamy ciąg dalszy rewolucji w zakresie 3D na AmigaOS 4. Tym razem sprawa dotyczy kompatybilności wstecznej i wydajności na maszynach "low-end". Daniel Müßener (Daytona) w tajemnicy pracuje nad nowym projektem, implementacją MiniGL dla sterowników Warp3D Nova. Na Facebooku pochwalił się pierwszymi efektami.

Jak pisze Hans de Ruiter informacja ta jest świetną wiadomością zwłaszcza dla właścicieli starszych urządzeń, gdzie wiele operacji było wykonywanych przez procesor, w W3DN zajmie się już tym karta graficzna.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 16
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • DobrowitDobrowit
  • Drako/CrowleyDrako/Crowley
  • HengHeng
  • Janusz82Janusz82
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2017-06-08 17:20

No ładnie, bardzo ładnie!
Tylko trochę nie rozumiem. Na maszynach, które są obsługiwane przez Warp3D Nova jest OpenGL ES. To po co MiniGL? Chyba, że Warp3D Nova (trochę ograniczony) zadziała też na starszych maszynach.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2017-06-08 20:37 w odpowiedzi na komentarz #1

No właśnie tego też nie rozumiem - ale myślę, że Hans może coś kombinować z wersją W3DN (lite lub coś w tym stylu) dla starszego sprzętu...

Odpowiedz

Lokaty
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2017-06-09 09:33 w odpowiedzi na komentarz #1

Chodzi o to, że MiniGL w AmigaOS4.1 nie obsługuje sprzętowo TCL (T&L), czyli tym samym cała robota jest zrzucana niepotrzebnie na procesor. Przygotowując wrapper pod W3DN zakładam, że cel jest taki, aby odciążyć CPU, a robotę przenieść na shadery.
W sumie fajnie - Daniel z tego co wiem jest mocno wyspecjalizowanym gościem w programowaniu grafiki więc jest szansa, że uzysk prędkościowy na "małych" maszynach będzie zauważalny. Większe rozdzielczości przy większym frejmrejcie? Dlaczego nie!

I W3DNova zadziała na starszych maszynach, wymagana jest jednak nowsza karta graficzna, a z obsługą tego jest różnie w sprzętach NG (ograniczenie do starego PCI, ubytki w U-Boot... ). Jest to jedyny minus rozwiązania.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2017-06-28 21:36 w odpowiedzi na komentarz #3

Jeżeli to będzie wrapper zrzucający liczenie T&L na kartę graficzną to całkiem fajnie - MiniGL dostanie kopa i to co pod niego powstało też. Ale mam nadzieję, że wszystko co nowe to będzie już powstawało pod OpenGL ES. W sumie przeniesienie projektu z MiniGL na OpenGL ES to powinna być prawie tylko formalność (w drugą stronę już niekoniecznie).

Odpowiedz

Discord
Online: 16
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • DobrowitDobrowit
  • Drako/CrowleyDrako/Crowley
  • HengHeng
  • Janusz82Janusz82
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę