Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2019-05-06 15:40, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 9020 english translation »

A A A

SDL 1 i 2 w trakcie poprawek

Biblioteki SDL 1.2.15 i 2.0.9 dla Amigi są aktualizowane i poprawiane - obecnie jako wersje RC2 można je pobrać z serwisu GitHub. Niestety z powodu ograniczeń w systemie do obsługi grafiki Picasso96 obie wersje SDL dla AmigaOS 4.1 nie potrafią wykorzystać funkcji gamma dla obrazu i pracować w overlayu.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 12
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MDWMDW
  • MirqMirq
dołącz do kanału »
KM/Ender
Krzysztof Michalak
Czytelnik Inny

komentarz #1 wysłany: 2019-05-07 18:14

I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał. Na Amigę 68k jest Amos, BlitzBasic, a na NG sami wiecie. Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C. No a na końcu i tak odbijemy się od SDL jak już to C poznamy.

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2019-05-07 23:42

Może warto napisać artukuł, test tego rozwiązania, bibilioteki. Jak to działa, z jakimi efektami, jakie są braki czy możliwości poprawienia, zastosowania itd. itp. Więcej informacji także w exec.pl SDL dla Amigi i na innych stronach w internecie link1 link2 link3 link4 oraz na stronach zagranicznych dostępnych w google.com i nie tylko.

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2019-05-11 10:32 w odpowiedzi na komentarz #1

I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał.

Sądzisz, drogi kolego, że to jest wina kompatybilności z Amiga OS 3.x? Jak chciałbyś, żeby wyglądał "nowy" system bez zachowania kompatybilności? Pojawiają się pytania:

1. Czy chcesz żeby API (interfejs programowania aplikacji) systemu był wzięty z Amiga OS, czy jakiś obcy?
2. Ktoś i tak musi napisać niezbędne oprogramowanie, w tym dostosować SDL. To nie napisze się samo.

Rozumiem, że kolega lubi Linuxa i w tym systemie widzi nadzieję na obsługę nowego sprzętu.

Ja widzę w tym kolejną próbę ucieczki od problemów. One nie znikną, a nawet mogą się pogłębiać.

Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C.

Zgadzam się. Amiga OS oferuje dość bogate możliwości w zakresie programowania aplikacji w języku C. W przypadku gier jest trudniej, nie ma żadnych frameworków. W temacie gier najlepiej sprawuje się Amiga klasyczna.

Każdy z nas - amigowców - widzi to wszystko inaczej. Ja zadałem sobie pytanie - co mnie w tym wszystkim najbardziej kręci? W moim przypadku odpowiedź brzmiała:

"Najbardziej kręci mnie Amiga, sprzęt, Amiga OS, Aminet, Public-Domain, gry, użytki, książki, czasopisma i cała spuścizna Amigowej społeczności na przestrzeni ostatnich lat. Ja to najbardziej lubię. Dlatego wybrałem Amigę 1200 jako swoją platformę."

W przypadku kolegi odpowiedź może brzmieć inaczej.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2019-07-10 00:25

Minęły dwa miesiące i mamy z końcem maja release wersji 1.2.15 oraz 7 dni temu RC3 wersji 2.0.9.

Odpowiedz

Discord
Online: 12
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MDWMDW
  • MirqMirq
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę