eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

poniedziałek, 25. września, 2017, 02:56

Dodano: 2003-10-08 00:00, Autor: kb, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 924

A A A

Benelux Amiga Show - raport

Darren Glenn przygotował raport z imprezy w Rotterdamie. W opisie przeczytamy co działo się po stronie Amigi (głownie opis systemu AmigaOS 4 na AmigaOne), a także co wystawiono po stronie Pegasosa (oprogramowanie dla systemu MorphOS). Dodatkowo można obejrzeć zdjęcia i krótki film. Zainteresowani grą Quake i jej osiągami na Amiga One G4/800 znajdą w raporcie informacje na ten temat.


Dodaj komentarz

Tomasz Przywóski
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: brak daty

Troche z innej beczki. Kozaki, macie w sieci p2p engine do Half Life 2 ! Na PC juz ktos to skompilowal, smiga az milo. Ciekwe ile klatek na minute bedzie na Amisi, he he he...

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #1

Obawiam się żę trudno by było na amidze takie coś zrobić ( Chociarz jak by był RADEON 9700PRO ( tylko sterowniki musiałyby obsługiwać 3D , więc pegaz odpada ) ), 512 MB RAM DDR , karta włozona w AGPx8 i wszystko popędzane 2 x G4 1.5 GHz to jest szansa że poszłoby bardzo dobrze ) ( rany ta amiga kosztowała by ze 10.000 !!! )

Odpowiedz

Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #2

Jak Pegaz odpada.... Sterowniki 3d do radeona na Pegaza w sumie juz sa (tylko nie sa upublicznione). Pozniej tytlko zrobic support dla operacji #? .(no troche ich jest)

Odpowiedz

Krzysztof Szymański
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: brak daty

same starocie przeportujcie domaII

Odpowiedz

Daniel Sternik
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: brak daty

Troche OT.
Dzieki portalowi www.amigaworld.net pojawila sie idea portu gry Unreal Tournament dla AmigaOS. Po rozmowach AW z firma Virgin ustalono ze istnieje taka mozliwosc, jesli tylko znajdzie sie ktos chetny, aby zrobic port.
Teraz pozostaje czekac az Hyperion (badz inna firma) zainteresuje sie tym tematem.

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #3

No więc jeszcze nie ma sterowników , bo w sumie to G5 3 GHz to też jest

Odpowiedz

Marcik
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #5

Nie zebym watpil w mozliwosci firmy Hyperion, ale watpie czy znajdzie ona w najblizszym czasi wystarczajaco duzo mocy przerobowych, aby przeportowac UT. Jak na moj gust maja juz nawet za duzo na glowie - os4, gry na maca, linuxa, czekajace gry na amigaos...

Odpowiedz

Daniel Sternik
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #7

Zgadzam sie, Hyperion ma juz troche na glowie. UT moze dolaczyc do kolejki programow na przyszlosc. Albo, jak pisalem, inna firma moglaby sie tym zajac. Najwazniejsze ze jest taka mozliwosc.

Odpowiedz

Marcik
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #8

IMO inna firma raczej odpada - na amidze zostali juz wlasciwie tylko dwaj wydawcy gier - Hyperion i Epic. A Epic jest mocno zwiazany z "obozem" MorhpOSa, wiec gdyby oni sie tym zajeli to raczej nie wersja na OS4 (chociaz kto wie...). Masz moze pomysl, jaka inna firma moglaby sie tym zajac?

Odpowiedz

Daniel Sternik
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #9

Wlasciwie mi jest to obojetne kto sie zajmie potrem dla AmigaOS. Czy to bedzie jakas duza firma, czy grupka osob - dla uzytkownika to raczej malo istotne. Wymienilem Hyperion, poniewaz ich domena sa pory komercyjnych gier 3D.

Odpowiedz

Mariusz Barczyk
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #6

Rozumujac tym tokiem dalej mozna dojsc do wniosku, ze OS4 tez nie ma.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #2

rany ta amiga kosztowała by ze 10.000 !!!
A skad! 499E!
No, moze nie taka, ale blisko. DDR jest, radeony z górnej półki można wepchnąć, jest G4.
Połowa sprzetu marzeń to już nie tak źle

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #12

Dobrze wyliczyłem )
ami 1600 redek ze 2000 , monitor ( LCD ) ) 2500 będzie ze 10.000, jak szaleć to na całego .

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #1

Kozaki, macie w sieci p2p engine do Half Life 2 ! Na PC juz ktos to skompilowal, smiga az milo. Ciekwe ile klatek na minute bedzie na Amisi, he he he...

Niezwykla inteligencja zawalilo z tego komentarza. Poczulem sie przez chwile jakbym czytal Secret Service, CD Action albo siedzial na jakims czacie. Bosz... Skad wy sie bierzecie???

A w odpowiedzi na pytanie: bedzie tyle FPS ile na podobnym pececie.

Odpowiedz

Tomasz Przywóski
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #14

jak odstawiles PROZAC to i dotarlo cos do Ciebie Nie wiem o co Ci chodzi z ta inteligencja, za to poraza mnie Twoja kontynuacja mojego komentarza. Osiolku, to wlasnie gry wymusily na PC tak szybki rozwoj sprzetu i oprogramowania. Naprawde niewiele programow uzytkowych ma tak ogromne wymagania jak HL2 albo Doom3. Gdyby kiedys pojawil sie doom na A1200 to kazdy kto chcialby pograc musialby zrobic upgrade sprzetu i jakos by to sie samo napedzilo. A tak jest lipa po dzis dzien. Uwazam za celowe pojawianie sie takich tytulow, oficjalnie czy nie bo to motywuje reszte do rozwoju danej platformy, czy to sprzetowej czy programowej. P.S. Skad sie bierzemy? Ja za oknem mam Pałac Kultury. A Ty? pewnie krowe Maciejową, hi hi hi...

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #15

odstawiles PROZAC to i dotarlo cos do Ciebie

Hej, nie przeginasz? Bo po stylu w jakim piszesz, to chyba coś zacząłeś brać

Osiolku, to wlasnie gry wymusily na PC tak szybki rozwoj sprzetu i oprogramowania.

PC od początku swego istnienia miał przerost formy nad treścią. Zresztą tak jest do dziś.

Ja za oknem mam Pałac Kultury. A Ty? pewnie krowe Maciejową, hi hi hi...

Ten zabytek epoki komuny? Że też go nikt nie lubił ze względu na swą okropną architekturę. Krowa Maciejowa Ci przeszkadza? Czy robisz tylko tanie wycieczki warszawiaka, który musi się pochwalić Pałacem Kultury bo .....

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #15

100% racji. Gry, (oraz ofisy i siec) rzadza swiatem i sa wyznacznikiem popularnosci platformy. Jednak smieszy mnie to, ze ktos moze sie ludzic, ze cos takiego jak Doom3 czy HalfLife2 DZISIAJ wyjdzie na jakakolwiek amigowa platforme. Na zrobienie tych gier wydano wiecej pieniedzy niz kiedykolwiek zarobily wszystkie firmy amigowe razem wziete. Jakim cudem takie gry mialyby sie ukazac na platforme ktorej jest 605 (no, wkrotce 1205) sztuk? Jak Ty to sobie wyobrazasz? Przeciez sam engine HalfLife2 kosztuje duzo wiecej niz cale Genesi i Amiga Inc razem wziete. Poza tym jestem pewien, ze w tej chwili ten engine jeszcze nie jest na sprzedaz. Najpierw HalfLife2 musi sie sprzedac w odpowiedniej ilosci sztuk. Skonczyly sie czasy pojedynczych programistow i gier tworzonych w domach, miedzy sesjami, po pracy, w weekendy. Dzisiaj to przeogromny rynek nabity ogromna kasa. Rynek Pegasosa i Amigi nie jest ZADNA atrakcja dla tworcow gier jakie wymieniles. Na te platformy moga sie pojawiac tylko albo konwersje starych tanich czy darmowych pecetwych gier albo troche slabsze gry tworzone przez zapalencow nie robiacych tego dla kasy tylko satysfakcji czy przyjemnosci.
Jezeli ktos naprawde chce grac to powinien (i pewnie dawno juz tak zorbil) sobie obok Pegasosa postawic peceta, bo prawdziwych, wypasionych gier ze wzgledow FINANSOWYCH nie bedzie. Myslalem, ze to jest oczywiste.

Ja za oknem mam Pałac Kultury. A Ty? pewnie krowe Maciejową, hi hi hi...

Duzo sie nie pomyliles. Jestem z Legnicy (taka wioska niedaleko Wroclawia).

Odpowiedz

Tomasz Przywóski
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #17

100 % racji. Niestety. Przekonales mnie ostatecznie ze nie warto czekac na nowa Amige. Wole sie uzerac z Winda XP albo topornym Linuxem niz wydawac kupe kasy na sprzet ktory bedzie wypelnial nisze na rynku.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #18

Kupe kasy? Kupe kasy to sie wydawalo na AmigeClassic z PPC, karta dwiekowa, graficzna, PCI, sieciowkami, SCSI itd... Nie pamietasz czasow kiedy to na karte graficzna wydalalo sie ponad 2 pensje? Sieciowka czy dzwiekowa tez nie mniej. A PPC 604 z 060 kosztowal polroczna pensje. Dzisiaj Pegasos jest nieprzyzwoicie wrecz tani jak na ten rynek. Do tego wsadza sie tam do niego wszystko co lezy sobie na najnizszych polkach w sklepie. Jak widzisz jakas mozliwosc odnizenia ceny to powiedz.

A Ty myslales, ze ID Software sie rzuci na tak "atrakcyjny" finansowo rynek jakim jest rynek Amigi i Pegasosa? Naprawde dopiero moja skromna osoba uswiadomila Ci, ze to nawet nie jest rynek dla wielkich firm? Wplywy z gier ktore my kupimy nie pokryja nawet pensji jednego grafika w takiej firmie.

Jezeli gry maja dla Ciebie az tak duze znaczenie to oczywiscie jak najbardziej powinienes kupic peceta z winda (linux do gier to raczej sredni pomysl). Po co sie mordowac z czyms co nie spelnia naszych oczekiwan. Moje oczekiwania Pegasos (a pewnie i w niedalekiej przyszlosci AmigaONE) spelnia wiec jestem zadowolony z tego co mam i uzywam. Wlasciwie dopiero teraz moge robic to co naprawde chce. AmigaClassic powoli zamieniala sie w C64 coraz trudniej bylo ja traktowac jak komputer. Taki zastrzyk nowosci mi zrobil bardzo dobrze.

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #18

?? dziwny jesteś , chyba nie sądziłeś , że po wyjściu AmigiOne/Pegasosa , wszystkie firmy softwarowe rzucą się na ten rynek ?? ) Amiga jest od dawna komputerem który wypełnia nisze na rynky , i takim juz pozostanie, wypada się jednak cieszyć że nie skończyła takjak np. Atari ( chodzi mi o komputer a nie firmę ), wychodzą nowe modele, oprogramowanie też jakieś sie pokazuje , więc nie ma co narzekać .

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #18

Osiolku, to wlasnie gry wymusily na PC tak szybki rozwoj sprzetu i oprogramowania.
Niezupełnie. Prawdziwe demony prędkości robi się do mainframeów. Dla ludu rzuca sie tansze ochłapy.

Nawet dopalacze graficzne przybyły do pecetów z SGI. Teraz już może nVidia z ferajną ściga się kto *fajniejszą* kartę zrobi, ale nadal najbardziej zaawansowane karty 3d nie są dla łamaczy dżojstika.

Wole sie uzerac z Winda XP albo topornym Linuxem niz wydawac kupe kasy na sprzet ktory bedzie wypelnial nisze na rynku
To JEST sprzęt niszowy. Czasy a500 się skończyły. Gdyby cofnąć się w czasie o 10 lat to żadna winda by nie podskoczyła, a tak na obietnicach, bankructwach i ciągłym czekaniu Amiga zjechała do podziemia.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #15

Ales krowa Maciejowa. Czlowiek nie jest tym skad pochodzi/mieszka, tylko co soba reprezentuje! Ty jestes warszawskim lumpem pijacym piwo pod palacem "niekultury"? Pozatym pomyliles portale.

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #2

No i co, ze kosztowalaby 10.000 zl ? Mam przed soba notatnik z 1998 roku, wtedy wlozylem w swoja A4000T 10.000 zl wlasnie. Tez miala 2 CPU, tylko ze to bylo wtedy 060/50 i 604e/200. Zamiast Radeona 9700Pro bylo to CVPPC. RAMu bylo nie 512, ale 128.. i nie DDR, tylko SDR-SIMM

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #23

Ale ja się nie nabijałem , parę komentów dalej napisałem , co bym do takiej amigi chciał włożyć, i na pewno prsekroczyło by to 10.000 zł ) Wiesz , monitor LCD 17" jakiegoś redeona np:9800PRO i inne bajery ) , zaszalałbym

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #25 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #23

Uojej, gdyby taki pegaz wyszedl w 98 to dopiero bylby drogi

a tak poza tym to nie SDR-SIMM tylko SIMM oparty o DRAM. Jak juz laczyc to w jeden kryptoskrot to ADRAM-SIMM
[asynchroniczna dynamiczna pamiec losowego dostepu w pojedynczym zintegrowanym* module pamieci]

*) ktos lepiej potrafi przetlumaczyc in-line niz 'wliniowy'?

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: