eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

sobota, 22. lipca, 2017, 18:47

Dodano: 2004-04-11 00:00, Autor: kb, Kategoria: AmigaOS, Liczba wyświetleń: 772

A A A

AmigaOS 4.0 Pre-release zbliża się

O nowej wersji SDK informowaliśmy, o nowej wersji kompilatora GCC też. Trzeba jeszcze wspomnieć o finalnej wersji firmware (U-Boot) dla komputerów AmigaOne, którą dostali betatesterzy oraz o instrukcji instalacji AmigaOS 4 Pre-release. Co to wszystko oznacza? Nie trudno się chyba domyślić.


Dodaj komentarz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2004-04-11 11:56

oby zdazyli przed redmontowym "longgownem"...

Odpowiedz

Tomisław Kityński
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2004-04-11 13:52

Dlaczego w tym instalerze są do wyboru tryby wyświetlania tylko dla ludzi niewidomych? (Chodzi o częstotliwość odświeżania pionowego).

Odpowiedz

Marek Szyprowski
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2004-04-11 15:22 w odpowiedzi na komentarz #2

Dlaczego w tym instalerze są do wyboru tryby wyświetlania tylko dla ludzi niewidomych? (Chodzi o częstotliwość odświeżania pionowego).

Bo pewnie wszyscy mają już monitorki LCD...

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2004-04-11 15:47

Do tego nalezy dolozyc plotki o natywnej, szybkiej wersji Picasso i juz jestesmy w raju! Tyle lat oczekiwan... Tylu ludzi zwatpilo... Ja jednak doczekalem i nam z tego powodu ogromna satysfakcje! A1 i OS4 w moim domu - tak, to bedzie piekny dzien!

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2004-04-11 19:52 w odpowiedzi na komentarz #4

No to swietnie! Jestem z Wami calym sercem i lacze sie w oczekiwaniach na wypuszczenie "sklepowej wersji" AmigaOS4. Pragne tego bardziej niz obecni uzytkownicy AmigiONE, bo mam w tym niemaly interes. Chodza sluchy, ze wypuszczenie MorphOSa 1.5 jest wstrzymywane do czasu pojawienia sie AmigaOS 4.0. Nie wiem ile w tym prawdy ale jezeli cos w tym jest to wreszcie mamy wspolny cel. Kopnijcie kogo tam trzeba zeby juz wypuszczali tego OS4, bo my tu juz nie mozemy sie doczekac.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2004-04-11 20:38 w odpowiedzi na komentarz #5

Ostatnio bawilem sie MorphOSem 1.4.2 - rozumiem wiec Twoje nadzieje zwiazane z wersja 1.5. MOS jest cholernie szybki, ale wielu rzeczy jeszcze w nim brakuje. Mam nadzieje, ze wszyscy uzytkownicy Pegasosow, beda zadowoleni ze zmian, ktore przyniesie im MOS 1.5. My bedziemy szczesliwi i Wy bedziecie szczesliwi!

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2004-04-11 21:12 w odpowiedzi na komentarz #5

Słuchasz zdecydowanie za dużo plotek.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2004-04-11 21:34 w odpowiedzi na komentarz #2

Dlaczego w tym instalerze są do wyboru tryby wyświetlania tylko dla ludzi niewidomych? (Chodzi o częstotliwość odświeżania pionowego).

Tu bardziej rozchodzi się o możliwości podłączonego monitora, niż o tryby do wyboru.

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2004-04-11 22:59 w odpowiedzi na komentarz #8

Fakt, nawet winda ustawia standardowo 60Hz, bo to częstotliwość, z którą radzi sobie 99% monitorów.

Odpowiedz

Tomisław Kityński
Redaktor

komentarz #10 wysłany: 2004-04-12 02:33 w odpowiedzi na komentarz #9

Fakt, nawet winda ustawia standardowo 60Hz, bo to częstotliwość, z którą radzi sobie 99% monitorów.

Niby tak, ale ona to ustawia zanim się zapyta — a skoro wyświetla się już installer, to przynajmniej 60Hz jest. No a zatem, skoro pytamy o lepszą rozdziałkę, to dlaczego nie od razu o lepsze odświeżanie? IMO dalej jest to nieco dziwne...

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2004-04-12 11:27 w odpowiedzi na komentarz #4

Do tego nalezy dolozyc plotki o natywnej, szybkiej wersji Picasso

Tylko ciekawe, czy już "bug free"?

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2004-04-12 22:18 w odpowiedzi na komentarz #7

Słuchasz zdecydowanie za dużo plotek.

A co mi innego pozostalo? Pytania o jakakolwiek przyszlosc ida od razu do NIL: i MOSa 1.5 mozna sie rownie dobrze spodziewac za tydzien co za 3 lata.

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2004-04-13 11:58

Ciekawe, czy nowy HDToolBox (czy jak on sie bedzie nazywal w OS4) potrafi zapisac RDB drugiego podlaczonego dysku Pamietam, ze w OS3 byly z tym problemy i kiedy preparowalem sobie drugi dysk, bo chcialem stary wywalic - zawsze gubily sie ustawienia po wywaleniu starego&wlozeniu nowego

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2004-04-13 12:00

P.S. Jesli bedzie gdziekolwiek opis nowej AmigiOne, to mam nadzieje, ze zacznie sie od starego, dobrego stylu, w ktorym pisana byla recenzja A4000: "zacznijmy od tego, co firma tym razem zepsula: kontrolery IDE, dzwiek "

Odpowiedz

Marcin Juszkiewicz
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2004-04-13 21:21 w odpowiedzi na komentarz #8

Tu bardziej rozchodzi się o możliwości podłączonego monitora, niż o tryby do wyboru.

Możliwości monitora można sprawdzić używając DDC - nie spotkałem jeszcze monitora kolorowego VGA, który nie potrafił "się przedstawić" informując zarówno jakie tryby graficzne ma ustawione przez producenta oraz jakie zakresy odświeżania obsługuje.

Ofcoz jeśli tego monitor nie poda to można wtedy przejść do 60Hz - ale chociaż w trybie "Expert" mogli dodać pola do wprowadzania zakresu częstotliwości wyświetlania.

PS Przy 60Hz oczy mi łzawią, przy 75Hz często widzę miganie...

Odpowiedz

Tomasz Kaczanowski
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2004-04-14 08:45 w odpowiedzi na komentarz #15

Możliwości monitora można sprawdzić używając DDC - nie spotkałem jeszcze monitora kolorowego VGA, który nie potrafił "się przedstawić" informując zarówno jakie tryby graficzne ma ustawione przez producenta oraz jakie zakresy odświeżania obsługuje. Znasz taki )) Powiem wiecej, nawet go uzywales ))

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2004-04-14 08:48 w odpowiedzi na komentarz #15

JAsne że można, tylko po co??. Standartowe ustawienie instalera na 60Hz jest dobrym rozwiązaniem dlatego że 99,9% monitorów LCD i CRT chwyta tą częstotliwość, potem można sobie zmienić częstotliwość, przecież to nie jest problem. Ile trwa instalka OS-a? 2 min. , no niech będzie 4 min. Czasami się zastanawiam czy amigOfce nie mają lepszych tematow do rozmów, bo akurat ta dyskusja jest, delikatnie mówiąc, GŁUPIA ! D

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2004-04-14 09:03 w odpowiedzi na komentarz #13

Ciekawe, czy nowy HDToolBox (czy jak on sie bedzie nazywal w OS4) potrafi zapisac RDB drugiego podlaczonego dysku Pamietam, ze w OS3 byly z tym problemy i kiedy preparowalem sobie drugi dysk, bo chcialem stary wywalic - zawsze gubily sie ustawienia po wywaleniu starego&wlozeniu nowego

Juű ten z AmigaOS3.9 nie ma opisywanego przez ciebie problemu. No i idealnie rozpoznaje dyski podpite pod UWSCSI.

Odpowiedz

Tomasz Kaczanowski
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2004-04-14 11:11 w odpowiedzi na komentarz #17

Jasne że można, tylko po co??.
Coz pewnie dlatego, ze MOS rozpiescil ludziow... Z plyty startuje z detekcja monitora i otwiera sie w roznych trybach w zaleznosci od tego co znajdzie )

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2004-04-14 12:16 w odpowiedzi na komentarz #15

Pewnie, że możnaby użyć DDC, ale: a) musisz mieć support w driverze karty do tego, b) DDC w przypadku monitorów analogowych nie zawsze podaje wszystkie dane potrzebne do wybrania odpowiedniego trybu, c) nie wszystkie LCD obsługują DDC po DVI, d) nie wszystkie monitory sprzedawane są z pełnym kablem VGA, a na okrojonym DDC nie działa. Fakt faktem: DDC fajnie mieć do pomocy przy ustawianiu sobie trybów monitora, ale i tak jako default w dużej części przypadków się nie sprawdzi. Jeśli widzisz miganie przy 75Hz, to najwyższy czas przesiąść się na LCD.

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2004-04-14 14:50 w odpowiedzi na komentarz #17

Dla mnie to jest dobry temat, bo jesli AOS4 bedzie tak sie instalowal, jak stary Mandrake (ktory ustawia sobie chyba te 60 Hz), to ja dziekuje. Moj monitor (pozyczany ;-D) chwyta max 56 Hz... tu oczy mi juz nie lzawia... to jest po prostu uczucie paly w leb, szmaty w mozg itp Szczescie, ze parametr vgalo znaczy jakies nizsze czestotliwosci, niz 60 Hz, bo inaczej nie mialbym linucha

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2004-04-15 06:55 w odpowiedzi na komentarz #21

Chyba najwyűszy czas wybraę si do okulisty, albo od razu kupię monitor plazmowy Ciekawe jak si czujesz ogladajc film w kinie?

Odpowiedz

Marcin Kuliński
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2004-04-15 09:50 w odpowiedzi na komentarz #20

Jeśli widzisz miganie przy 75Hz, to najwyższy czas przesiąść się na LCD.

I zamienic miganie na smuzenie Chyba jednak latwiej, taniej i przyjemniej ustawic po prostu odswiezanie CRT na 85 lub 100 Hz.

Odpowiedz

Marcin Juszkiewicz
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2004-04-15 10:28 w odpowiedzi na komentarz #20

Jeśli widzisz miganie przy 75Hz, to najwyższy czas przesiąść się na LCD.

W pracy używam LCD 17" (1280x1024@75), w domu CRT 17" (1280x960@85) i na te monitory nie narzekam.

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #25 wysłany: 2004-04-15 12:40 w odpowiedzi na komentarz #22

Co do okulisty - masz racje, wzrok mi sie popsul. Przy pecetach, co dziwne, bo przy Amiskach jakos bylo OK, nawet z lacem
Na szczescie monitor w domu dziala rzadko.. jesli polecasz jakas dobra plazme, to OK, moge podac nr konta dla wszelakich wplat
W kinie czuje sie standardowo. Rozrozniam 75 i 85 Hz na monitorze (nie wspomne o 60 Hz), wiec w kinie widze "rwania" przy szczegolnie szybkich obrotach kadru.. coz wiecej dodac..

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #26 wysłany: 2004-04-15 14:02 w odpowiedzi na komentarz #19

Coz pewnie dlatego, ze MOS rozpiescil ludziow...

Przed wyświetleniem Early Startup Menu MOS też uruchamia detekcję monitora?

Odpowiedz

Tomasz Kaczanowski
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2004-04-15 14:47 w odpowiedzi na komentarz #26

Przed wyświetleniem Early Startup Menu MOS też uruchamia detekcję monitora?
Nie - po.... A jesli dobrze zrozumialem, rozchodzi sie tu o instalacje, wybiera sie czestotliwosc pracy instalatora i to jest okrojone? (moj wniosek z dyskusji)

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2004-04-15 14:59 w odpowiedzi na komentarz #26

MorphOS nie ma ani detekcji monitora ani early startup menu. Standardowy boot ma ustawiony tryb zgodny ze specyfikacjami VESA, który powinien wyświetlić się na każdym monitorze VGA.

Odpowiedz