eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

wtorek, 30. maja, 2017, 05:44

Dodano: 2004-10-18 00:00, Autor: kb, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 836

A A A

Anti-Grain Geometry - pokaz możliwości

Anti-Grain Geometry (AGG) to darmowa biblioteka graficzna o sporych możliwościach renderowania obrazu. Co potrafi AGG można się przekonać uruchamiając pod systemem AmigaOS 4.0 zestaw kilkunastu interaktywnych programów demonstracyjnych. Dema AGG można sciągnąć z serwera OS4 Depot.


Dodaj komentarz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2004-10-18 10:37

Efekty na grafice bitmapowej niczym szczególnym się nie wyróżniają. Lepsze wrażenie robi obróbka grafiki wektorowej - lupa lub blur w czasie rzeczywistym, z włączonym antialisingiem - tego na Amidze wcześniej nie widziałem.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2004-10-18 12:16

Rzeczywiscie fajnie to wyglada. Teraz ktos kto ma powiedzmy wolny rok czy dwa moglby pokusic sie o napisanie w oparciu o te biblioteke nastepcy DrawStudio.

Odpowiedz

Rafał Chyła
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2004-10-18 13:06 w odpowiedzi na komentarz #2

Rzeczywiscie fajnie to wyglada. Teraz ktos kto ma powiedzmy wolny rok czy dwa moglby pokusic sie o napisanie w oparciu o te biblioteke nastepcy DrawStudio.

Gdyby tylko można tam było podkładać swoje obiekty i jeszcze żeby efekt manipulacji nimi można było zapisać na dysk, to już dziś mógłbym znaleźć praktyczne zastosowanie dla niektórych dem.

Odpowiedz

Mariusz Barczyk
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2004-10-18 15:15 w odpowiedzi na komentarz #2

No to na co czekasz? Marnujesz sie chlopie, pokaz co potrafisz.
Tak, to wyzwanie.

Odpowiedz

Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2004-10-18 17:38

MOSowcy moga rowniez sprobowac mozliwosci tej biblioteki. Moga ja sciagnac stad (efekt kilkunastominutowej pracy kolegi).

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2004-10-18 20:36 w odpowiedzi na komentarz #4

Hehehe. Nie ma szans. Nie mam praktyki w programowaniu na systemy amigopodobne, a jakoś tak głupio pisać taki program w multiplatformowych standardach (np. SDL). Teraz uczę się dużo trudniejszych dla mnie rzeczy niż np. MUI. Uczę się wreszcie angielskiego. Acha - proszę nie pytać jak mi idzie. Przynajmniej przez rok.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2004-10-18 21:23 w odpowiedzi na komentarz #5

No i mamy szybką reakcję MOSowego środowiska. Jednak to rozdwojenie amigowego świata nosi jakieś oznaki konkurencji, rywalizacji.

Pooglądałem wszystkie dema i jestem pod wrażeniem. Wygląda to rewelecyjnie, działa niesamowicie szybko (na G4/1000). Jak na to popatrzyłem chwilę i tym poruszałem to zacząłem się zastanawiać dlaczego "Corel Draw", "Adobe Illustrator" czy "Macromedia FreeHand" są takie cienkie (i tak przerażająco wolne w wersjach dla MacOS9)? Aż nie mogę uwierzyć, że to darmowa biblioteka. Muszę się z tym przespać i może dopiero rano będę mógł jakoś trzeźwo jeszcze raz na to spojrzeć. Ech jak patrzę na niektóre opensourceowe, freewareowe projekty (np. Blender, ODE, AGG), tracę wiarę w komercyjne oprogramowanie.

I to w dodatku SDL. Jaka pokusa... Dajcie mi jeszcze jedno życieee!

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: