eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

piątek, 21. lipca, 2017, 14:29

Dodano: 2005-06-06 00:00, Autor: kb, Kategoria: Sprzęt, Liczba wyświetleń: 886

A A A

20 odpowiedzi Alana Redhouse'a

Alan Redhouse udzielił odpowiedzi na zadane przez czytelników serwisu AmigaWorld.net pytania. Oprócz samych odpowiedzi mamy krótką notę historyczną na temat powstawania komputerów Amiga One i wkładu firmy Eyetech w ostatnie wydarzenia na rynku Amigi, w tym w powstawanie systemu operacyjnego AmigaOS.

Redhouse potwierdził, że posiada licencję na nazwę AmigaOne, której może używać w swoich produktach, a więc także w komputerze Micro Amiga One. Eyetech nie planuje nowych projektów płyt głównych. Obecnie mają zaprojektowane płyty A1-XC (następca modelu A1-XE) i płytę mA1-I (lekko zmieniony model dostępnej od dłuższego czasu mA1-C). Płyty nie będą jednak produkowane, jeśli nie będzie wystarczającej liczby zamówień. Co przy obecnej wielkości rynku amigowego może oznaczać, że w ogóle nie będą produkowane. W przygotowaniu (przez firmy trzecie) są nowe moduły procesorowe do obecnie produkowanych Amig. Redhouse jeszcze raz przypomniał, że firma MAI nie jest producentem komputerów Amiga One, a jedynie projektantem układów w nim stosowanych. Eyetech nie zamierza wchodzić na rynek linuksowy, tłumacząc to brakiem możliwości konkurowania z tańszym i znacznie lepszym sprzętem opartym na architekturze x86.

Wszystkie odpowiedzi znajdziecie na stronie serwisu AmigaWorld.net.


Dodaj komentarz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2005-06-06 15:10

Moim zdaniem obecnie problem EyeTechu polega na tym, ze nie maja juz dla kogo produkowac tych nowych modeli plyt. Amigowcow jest bowiem okreslona ilosc, a wielu z nich ma juz nowe plyty. Trzeba by zrobic jakas akcje promocyjno-reklamowa wsrod bylych uzytkownikow Amigi, ale na to tak mala firma nie ma pieniedzy i kolo sie zamyka. Sytuacje moze chyba zmienic tylko wartosciowe oprogramowanie dla AmigaOS 4 - Mozilla i OpenOffice. Cale wiec nadzieja po raz kolejny w Hyperionie.

Odpowiedz

Prince
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2005-06-06 15:10

Jak należy rozumieć zdanie, że Eyetech nie zamierza wchodzić na rynek linuksowy? Linuxa nie będzie można uruchamiać na Amidze, czy że nie będą projektowali osobnego komputera pod Linuxa?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2005-06-06 15:13

Na wielkosc sprzedazy wplywa tez niestety kulejaca dystrybucja. Od dluzszego czasu jest juz tak ze nowej Amigi trzeba szukac po calej Europie. I tylko w dwoch trzech miejscach trafjaja sie jakies egzemplarze. Jak by mozna bylo dostac w kazdym kraju u kazdego dystrybutora to "enthusiastic Amiga Market" tez inaczej by wygladal.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2005-06-06 15:19 w odpowiedzi na komentarz #3

Zgadza sie, dystrybucja jest fatalna, ale jezeli ktos chcial kupic nowa Amige to jednak kupil. Mam nadzieje ze EyeTech cos z tym zrobi - np. na swojej stronie zamiesci nowa liste dealerow.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2005-06-06 15:23 w odpowiedzi na komentarz #2

Jak należy rozumieć zdanie, że Eyetech nie zamierza wchodzić na rynek linuksowy? Linuxa nie będzie można uruchamiać na Amidze, czy że nie będą projektowali osobnego komputera pod Linuxa?

Można Linuxa na Amidze uruchomić, pokazywał to ostatnio Szymon, ale support dla A1 nie jest najlepszy, a Eyetech nie zamierza nikomu płacić, żeby regularnie wspierał ten system w wersji dla A1. Dlatego, jeśli chodzi o Linuxa, wszystko jest w rękach użytkowników, którzy mogą coś robić we własnym zakresie.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2005-06-06 15:31 w odpowiedzi na komentarz #3

Od dluzszego czasu jest juz tak ze nowej Amigi trzeba szukac po calej Europie. I tylko w dwoch trzech miejscach trafjaja sie jakies egzemplarze.

To jest spowodowane małą skalą produkcji. Kończy się jedna partia to powstaje kolejna. Gdy ktoś próbuje kupić komputer akurat w momencie, gdy zapasy poprzedniej partii są niewielkie to ma problem, jak ostatnio nasz kolega.

Co nie zmienia faktu, że jak ktoś bardzo chce, to nową Amigę kupi. Patrz wymieniony wyżej przykład.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2005-06-06 15:56 w odpowiedzi na komentarz #6

Co nie zmienia faktu, że jak ktoś bardzo chce, to nową Amigę kupi. Patrz wymieniony wyżej przykład.

Wlasnie zakupilem w GSS-DATA:

microAmigaONE
800MHz/IBM 750GX - (G3)
512MB SO-DIMM
A calosc wsadzilem do slicznej obudowy miniITX VIA-EPIA.

W GSS-DATA sa jeszcze dostepne microAmigaONE.

Odpowiedz

baderman
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2005-06-06 20:32

[...] In particular, as Amiga Inc were desparately short of cash at that time, both Ben and I were concerned that financial pressures may force Amiga Inc to unilaterally decide, for example, to allow MorphOS to be rebranded as OS4 even though much earlier negotiations between Amiga Inc and MorphOS had apparently irretrievably broken down. [...]

nie chodzi o technologię/IP, o pracę Friedenów, chodzi tylko i wyłącznie o kasę i wyciśnięcie z przysłowiowej 'naklejki' tyle ile się da. Smutne to. Bardzo

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2005-06-06 20:39 w odpowiedzi na komentarz #8

To nie jest smutne - to sa normalne prawa kapitalizmu, zobacz co wyprawia teraz Apple, ale to juz o jednego newsa wyzej.

Odpowiedz

baderman
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2005-06-06 22:00 w odpowiedzi na komentarz #9

To nie jest smutne - to sa normalne prawa kapitalizmu, zobacz co wyprawia teraz Apple, ale to juz o jednego newsa wyzej.



nie, nie zrozumiałeś - to jest smutne, i jeżeli tego nie dostrzegasz, to coś mi się nie wydaje że czujesz się związany z 'AMIGĄ', co najwyżej czujesz się związany z 'OPCJĄ'.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #11 wysłany: 2005-06-06 22:02 w odpowiedzi na komentarz #10

Nie zrozumiałem. Co jest dla Ciebie smutne?

Odpowiedz

baderman
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2005-06-06 22:04 w odpowiedzi na komentarz #11

Nie zrozumiałem. Co jest dla Ciebie smutne?


patrz komentarz 8, wydaje mi się, że wyraziłem się jasno.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2005-06-06 22:20

W tym całym zamieszaniu (MB tekstu) nie mam już siły szukać wyjaśnienia jednej kwestii. Są kłopoty z kupnem MicroA1. Czy produkują ją dalej? Hyperion kończy system, musi przecież go z czymś w miarę nowoczesnym sprzedawać. Pomijam tu classiki, ACK, itp. Rozumiem, że do czasu uzyskania ewentualnych profitów z "embedded markets" nie będzie nowych modeli płyt, ale co z Micro?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #14 wysłany: 2005-06-06 22:24 w odpowiedzi na komentarz #12

patrz komentarz 8, wydaje mi się, że wyraziłem się jasno.

A możesz trochę jaśniej, bo wciąż nie rozumiem?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #15 wysłany: 2005-06-06 22:32 w odpowiedzi na komentarz #13

Ja rozumiem stanowisko Eyetechu tak, ze micro nadal bedzie produkowana i sprzedawana z AmigaOS 4, nie bedzie jednak nowych modeli plyt. Oprocz tego juz niedlugo pojawia sie nowe moduly procesorowe do A1 i mA1 od firm trzecich (ACK w magazynie Total Amiga zamiescilo juz reklame), bedzie wiec mozna sobie przyspieszyc Amige. Inna opcja nie chodzi w gre. Inna opcja to po prostu koniec AmigaOS.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #16 wysłany: 2005-06-06 22:34 w odpowiedzi na komentarz #15

Koniec AmigaOS, bo Hyperion nie bedzia mial skad czerpac zyskow na jego rozwoj.

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2005-06-06 22:45 w odpowiedzi na komentarz #16

Koniec AmigaOS, bo Hyperion nie bedzia mial skad czerpac zyskow na jego rozwoj. mos sie rozwija pomimo braku kasy od genesi, os4 ma byc takze na klassiki wiec jego rozwój bedzie można wspomóc nie wydając dwóch średnich krajowych na płytę główną (chybą ze darmowy morphos na klassiki zabierze znaczny procent rynku)

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2005-06-06 22:53 w odpowiedzi na komentarz #16

Koniec AmigaOS, bo Hyperion nie bedzia mial skad czerpac zyskow na jego rozwoj.


Hyperion już przyznał (dzisiaj na AW.net), że ma ukończoną wersję OS4 na jakieś dziwne urządzonko, chyba typu PDA. Z tego chcą czerpac zyski. A desktopy to będą wspierać przy okazji. Tak to zrozumiałem.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #19 wysłany: 2005-06-06 23:05 w odpowiedzi na komentarz #18

Juz po rozmowach z Garym Hare bylo wiadomo, ze AmigaOS 4 bedzie jeszcze na cos, a jak wiadomo Amiga Inc interesuje sie roznymi malymi dziwnymi urzadzeniami, wiec moze i AmigaOS na cos takiego wyjdzie. Oby i oby to przynosilo zyski.

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: