Neverball to jedna z ciekawszych produkcji polegających na umiejętnym wykorzystaniu grawitacji. Gra prezentuje się bardzo dobrze, wykorzystując możliwości MiniGL. Ograniczeniem amigowego portu jest brak trybu gry w oknie. Mimo tej niedogodności jest to z pewnością jedna z lepszych, o ile nie najlepsza gra logiczno - zręcznościowa, jaka pojawiła się w wersji dla "przyjaciółki" w ciągu mijającego roku.
Dodano: 2009-12-06 10:18, Autor: rch, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4121
Neverball 1.4
-
komentarz #1 wysłany: 2009-12-06 10:43
Jest to port wesji 1.4, przyznam że widziałem nieoficjalny port 1.5, zrobiony przez innego autora, nie został on jednak upubliczniony, prawdopodobnie z uwagi na fakt iż "wlókł" się niemiłosiernie. Ta wersja autorstwa Michaela Trebilcocka jest całkowicie grywalna. W sumie gość chyba od niedawna ma sprzęt dla AOS 4 (a przynajmniej dopiero od dwóch miesięcy zaczął wrzucać swój soft na OS4Depot), więc może jeszcze jakimś ciekawym portem w 3D zaskoczy.
-
komentarz #2 wysłany: 2009-12-06 11:09 w odpowiedzi na komentarz #1
Mnie się wydaje, że z powodu błędów nie został upubliczniony. A co do szybkości to zwróć uwagę, że oba porty mają domyślnie inne ustawienia renderowania.
-
komentarz #3 wysłany: 2009-12-06 11:10
Nie polecam grać w nią na kacuOprócz tego całkiem spoko na 440ep
-
komentarz #4 wysłany: 2009-12-06 12:53 w odpowiedzi na komentarz #2
A co do szybkości to zwróć uwagę, że oba porty mają domyślnie inne ustawienia renderowania.
Zapewniam Cię że w przypadku tamtej wersji próbwałem z najróżniejszymi możliwymi ustawieniami i prędkość działania nawet nie zbliżyła się do tego co jest teraz.
-
komentarz #5 wysłany: 2009-12-06 13:10 w odpowiedzi na komentarz #4
To może masz trochę inną wersję, bo u mnie 1.5 działa z podobną prędkością co 1.4. Tak na oko patrząc, bo chyba nie ma jak tego dokładnie sprawdzić?
-
komentarz #6 wysłany: 2009-12-06 17:38 w odpowiedzi na komentarz #3
Ja i bez kaca mam problemy
Muszę przyznać, że baaardzo fajne gierki, nie spodziewałem się
Do tej pory większość portów to raczej ciężkie gnioty
-
komentarz #7 wysłany: 2009-12-06 18:43 w odpowiedzi na komentarz #5
To może masz trochę inną wersję, bo u mnie 1.5 działa z podobną prędkością co 1.4. Tak na oko patrząc, bo chyba nie ma jak tego dokładnie sprawdzić?
Możliwe że od czasów eXec Party 2, pojawiła się jakaś nowsza kompilacja, do której ja nie mam dostępu. Ta z lutego działa duużo wolniej niż 1.4, przed chwilą sprawdzałem i przy 640x480 chodzi na oko gdzieś 5 fps, publiczna wersja w 800x600 (tu znowu piszę na oko) pewnie przynajmniej 20fps. W każdym bądź razie różnica jest ogromna, bo 1.4 jest całkowicie grywalna, a w 1.5 grać się nie da. Przy czym po konsultacjach z Arkiem doszliśmy do tego że z całą pewnością przyczyną nie jest to że mam starszą niż Ty czy On MiniGL. Tak więc albo inna kompilacja portu, albo też jakiś inny element systemu powoduje to że u Ciebie nie ma różnicy.
-
komentarz #8 wysłany: 2009-12-06 20:15 w odpowiedzi na komentarz #7
Ale ja to właśnie od Ciebie na eXec party 2 sobie przegrałem albo od Szymona. Możliwe więc, że to kwestia MiniGL. Szkoda, że nie ma jak tego stwierdzić, bo byśmy mogli dokładniej przetestować.
-
komentarz #9 wysłany: 2009-12-06 21:09 w odpowiedzi na komentarz #8
Ta wersja z eXec Party, nie za bardzo reaguje u mnie na zmianę ustawień. Znaczy jeśli ustawię na 640x480 i wszystkie detale na low, to w zasadzie nie widzę różnicy, czyli muli tak samo jak w detalach na max. Wersja 1.4 zdecydowanie odrózżnia takie rzeczy. Przy rozdziałce 800x600 i wszystkich detalch na max muli (choć mniej niż wersja 1.5 w 640x480 i detalach low), ale przy standardowych ustawieniach z teksturami high plus włączeniu cienia da się płynnie (na A1 z Radeonem 9000Pro) grać. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jak np. level 15 na poziomie easy, gdzie wyłączyłem cień i zmniejszyłem rozdziałkę bo z lekka rwało, ale generalnie można stwierdzić że da się w to spokojnie pograć w 800x600, jeśli to samo możesz powiedzieć u siebie o wersji 1.5, to znaczy że problem leży w różnicach wersji systemu. Tłumaczyło by to zresztą, czemu amigowy port v1.5 nie jest dostępny publicznie.
-
komentarz #10 wysłany: 2009-12-06 21:11 w odpowiedzi na komentarz #8
Jeszcze raz sprawdziłem i rzeczywiście Neverball 1.5 jest wolniejszy, chociaż nie 4 razy. Na Neverputt już jednak tej różnicy nie widzę, a wcześniej pisząc miałem na myśli ten drugi program, bo to łapanie gwiazdek jakoś mnie nie bawi.
-
komentarz #11 wysłany: 2009-12-07 09:43 w odpowiedzi na komentarz #10
Jeszcze raz sprawdziłem i rzeczywiście Neverball 1.5 jest wolniejszy, chociaż nie 4 razy. Na Neverputt już jednak tej różnicy nie widzę,
Rzeczywiście Neverputt działa lepiej, chociaż nadal widać róznicę. Nie jest to takie klatkowanie jak w Neverball 1.5, ale też nie jest to aż taka płynność jak w Neverputt 1.4. Powiedziałbym że na moim konfigu Neverputt jest programem, który ociera się o płynność, ale tych paru fps mu jeszcze brakuje. W każdym bądź razie ze względu na bardziej statyczny charakter gry Neverputt'a, można już powiedzieć że wersja 1.5 jest jak najbardziej grywalna, a te kilka fpsów mniej rekompensuje znacznie bogatsza liczba pól golfowych w porównaniu do poprzednika.
a wcześniej pisząc miałem na myśli ten drugi program, bo to łapanie gwiazdek jakoś mnie nie bawi.
Raczej są to monety niż gwiazdki. Swego czasu pojawiła się bardzo podobna, a możne nawet nieco bardziej podbajerzona gra
Tilt 'n' Roll. Można było nabrać wprawy, a przy odrobinie wprawy i mocnych nerwach gra się całkiem przyjemnie
- Discord
-
Online: 3
Ender
mschulz
SZAMAN / eXec.pl
- AmigaOS.pl
- Polecamy
- Najpopularniejsze
-
- Ankieta: Amiga - do ... (~15)
- Plany dalszego sprzę... (~13)
- Pixela pamięci żałos... (~7)
- Otwieramy CD1200 (~7)
- Aquaventura (~6)
- Piętnaście lat Sam44... (~6)
- eXec blog
-
Świat poza Amigą: