Web Analytics
Amiga komentarze
CLASSIC
eXec.pl
AmigaOS.pl
 
Ostatnie tematy:
  Amiga 1200 problem z kartami Fast RAM i Turbo, 2024-04-08 21:27
  AMIGA A600 OBUDOWA , 2024-03-03 10:52
  wrzucam kolekcje demek z amigi, 2023-07-17 09:54
  The A500 mini i gra Flink., 2023-05-22 17:51
  Wątek usunięty., 2023-05-22 13:30
Początkujący | 2.x - 3.x - 4.x | A1200 - mA1/A1 | Internet | Strategie | Produkcje
MUI i ReAction | GGUA | Sprzedam | Linux PPC | Emulacja

KomentarzeeXec
 
 Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova

2017-03-11 15:3

Rafał Chyła na swoim blogu opublikował dwa artykuły związane z Warp3D - pierwszy dotyczy pakietu Warp 3D Southern Islands, a drugi to test możliwości sterowników Warp3D Nova: Warp 3D Nova wprowadził nową erę do amigowego świata 3D. Jest zdecydowanie szybciej i lepiej. Niemniej pierwsze testy pokazują, że choć weszliśmy do innej ligi, wciąż w amigowej obsłudze akcelerowanej grafiki 3D występują pewne anomalie.

[st]
dodaj komentarz
Zanim napiszesz komentarz przeczytaj regulamin.


[#1] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
Rafał Gdaniec
2017-03-12 00:26

Fajnie, że Amiga robi postępy w 3D, ale to i tak jest daleko w tyle za czołówką w peletonie o masowego klienta.
Wystarczy spojrzeć na produkcje konsolowe i pc.
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.
dodaj komentarz
 
[#2] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #1
2017-03-12 06:37

A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.

Wszystko się robi shaderami które są wszędzie takie same na amidze, mac, windows, linux, konsolach i na stronach www.
Jak się raz nauczysz przyda się wszędzie.
Warp3D nova to tylko parę dodatkowych funkcji do zasilania tych shaderów w dane.

W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.


To musieliby być ludzie którzy kiedyś używali a500 i nie przeszli na a1200.
Takich ludzi prawie nie ma.
dodaj komentarz
 
[#3] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
Rafał Gdaniec odpowiada na komentarz #2
2017-03-12 12:48

A1200 sprzętowej obsługi 3d nie miała i Amiga była w tyle za resztą platform.
To dotyczy wszystkich komputerów Amiga z lat 90tych.
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Chyba, że ktoś tworzył programy użytkowe pod system, a takich osób jest mało.
Znajomość programowania w C pod system to rzadka umiejętność wśrod amigowców.
Potrzebne są kursy w tym temacie.
dodaj komentarz
 
[#4] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
maka Marcin Szmolda odpowiada na komentarz #3
2017-03-12 14:05

Bardzo by sie przydaly
dodaj komentarz
 
[#5] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #3
2017-03-12 17:15

Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.



Wprost przeciwnie. Jak w grafice wszystko jest robione za pomocą CPU to nie ma sensu robić obsługi myszy i klawiatury samemu, lepiej użyć systemu.

Potrzebne są kursy w tym temacie.

Jest parę, ale może rzeczywiście trzeba je zabrać w całość.
dodaj komentarz
 
[#6] Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova
maka Marcin Szmolda odpowiada na komentarz #5
2017-03-17 22:02

Odn kursu opengl

https://keasigmadelta.com/blog/new-opengl-tutorials-coming/
dodaj komentarz
 
 
Pod newsami
5 ostatnich komentarzy


Copyright © Dominor, Wszelkie prawa zastrzeżone.