Amiga komentarze
CLASSIC
eXec.pl
AmigaOS.pl
 
Ostatnie tematy:
  Gra Magazyn - najnowsze wieści, 2019-05-12 20:42
  Kreatory GUI dla AmigaOS, 2019-04-23 23:15
  Szukam nazwy gry z dzieciństwa - uliczna bijatyka, 2019-03-17 20:02
  Nowy serwer - trwają poprawki..., 2019-02-22 16:57
  Power Book G4 A1139 + MorphOS 3.12 + Chrysalis, 2018-12-18 19:34
Początkujący | 2.x - 3.x - 4.x | A1200 - mA1/A1 | Internet | Strategie | Produkcje
MUI i ReAction | GGUA | Sprzedam | Linux PPC | Emulacja

KomentarzeeXec
 
 SDL 1 i 2 w trakcie poprawek

2019-05-06 15:40

Biblioteki SDL 1.2.15 i 2.0.9 dla Amigi są aktualizowane i poprawiane - obecnie jako wersje RC2 można je pobrać z serwisu GitHub. Niestety z powodu ograniczeń w systemie do obsługi grafiki Picasso96 obie wersje SDL dla AmigaOS 4.1 nie potrafią wykorzystać funkcji gamma dla obrazu i pracować w overlayu.

[st]
dodaj komentarz
Zanim napiszesz komentarz przeczytaj regulamin.


[#1] Re: SDL 1 i 2 w trakcie poprawek
KM/Ender Krzysztof Michalak
2019-05-07 18:14

I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał. Na Amigę 68k jest Amos, BlitzBasic, a na NG sami wiecie. Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C. No a na końcu i tak odbijemy się od SDL jak już to C poznamy. :D
dodaj komentarz
 
[#2] Re: SDL 1 i 2 w trakcie poprawek
Rafał Gdaniec
2019-05-07 23:42

Może warto napisać artukuł, test tego rozwiązania, bibilioteki. Jak to działa, z jakimi efektami, jakie są braki czy możliwości poprawienia, zastosowania itd. itp. Więcej informacji także w exec.pl SDL dla Amigi i na innych stronach w internecie link1 link2 link3 link4 oraz na stronach zagranicznych dostępnych w google.com i nie tylko.
dodaj komentarz
 
[#3] Re: SDL 1 i 2 w trakcie poprawek
Hextreme odpowiada na komentarz #1
2019-05-11 10:32

I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał.

Sądzisz, drogi kolego, że to jest wina kompatybilności z Amiga OS 3.x? Jak chciałbyś, żeby wyglądał "nowy" system bez zachowania kompatybilności? Pojawiają się pytania:

1. Czy chcesz żeby API (interfejs programowania aplikacji) systemu był wzięty z Amiga OS, czy jakiś obcy?
2. Ktoś i tak musi napisać niezbędne oprogramowanie, w tym dostosować SDL. To nie napisze się samo.

Rozumiem, że kolega lubi Linuxa i w tym systemie widzi nadzieję na obsługę nowego sprzętu.

Ja widzę w tym kolejną próbę ucieczki od problemów. One nie znikną, a nawet mogą się pogłębiać.

Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C.

Zgadzam się. Amiga OS oferuje dość bogate możliwości w zakresie programowania aplikacji w języku C. W przypadku gier jest trudniej, nie ma żadnych frameworków. W temacie gier najlepiej sprawuje się Amiga klasyczna.

Każdy z nas - amigowców - widzi to wszystko inaczej. Ja zadałem sobie pytanie - co mnie w tym wszystkim najbardziej kręci? W moim przypadku odpowiedź brzmiała:

"Najbardziej kręci mnie Amiga, sprzęt, Amiga OS, Aminet, Public-Domain, gry, użytki, książki, czasopisma i cała spuścizna Amigowej społeczności na przestrzeni ostatnich lat. Ja to najbardziej lubię. Dlatego wybrałem Amigę 1200 jako swoją platformę."

W przypadku kolegi odpowiedź może brzmieć inaczej.
dodaj komentarz
 
 
Pod newsami
5 ostatnich komentarzy
IRC
kanał: #amigaos4pl
serwer: freenode.net
port: 6667


Copyright © 2000-2019 Dominor, Wszelkie prawa zastrzeżone.