|
|
Amiga komentarze CLASSIC
|
|
|
eXec.pl
|
|
|
|
|
|
Powstaje port Pythona 3.8.7 |
|
|
2021-02-17
16:57
AmigaSoft na Facebooku zaprezentował obrazki przedstawiające działającą wersję Pythona 3.8 pod AmigaOS 4: jest to port, który stworzyłem, aby przetestować moją nową clib2 i współdzielone obiekty (plus mnóstwo innych zmian). To działa. Wydaje się, że działa. Na przykład moduł cmath używa obiektu .so i nowych złożonych funkcji w clib2. Jest kilka modułów do dodania. Jednak w przypadku nowych zmian w newlib powinno być również łatwe ponowne skompilowanie.
[st]
| |
dodaj komentarz |
Zanim napiszesz komentarz przeczytaj regulamin.
[#1]
Re: Powstaje port Pythona 3.8.7 |
|
2021-02-17 17:54 |
Nie jestem fanem Pythona ale trochę go znam i używam, bo skubany bywa całkiem przydatny i pomocny. Fajnie, że powstaje wersja 3.8 na AmigaOS4.
Po niebieskiej stronie Python się trochę zaniedbał odkąd Yomgui zajął się życiem zapominając o Blenderze i Pythonie. Mam nadzieję, że kiedyś znów ruszy, bo to co zostało zrobione działa bardzo zgrabnie.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#2]
Re: Powstaje port Pythona 3.8.7 |
|
2021-02-18 15:43 |
Na razie programiści portują to co im przydatne. Chciałbym kiedyś móc zobaczyć jakiś prosty edytor typu Mu-Editor (to naprawdę nie jest high-tech, a o niebo lepsze jak Notatnik), mieć możliwość zainstalowania PyGame (podstawowa biblioteka do gier, praktycznie każda książka dla młodzieży do nauki programowania w Pytonie bazuje na PyGame). Żeby za pomocą PIP-a szła normalnie instalacja wszystkich pakietów tak jak w innych systemach, nierealne... Tak to mamy kolejne "amigowe Pytony", jak jest "amigowa Java". Fajnie jakby powstawało coś dla użytkowników. A tak... "za chwilę" powstanie port morfosowy z większym numerkiem, znów przepychanki będą po forach, a przeciętny użytkownik jak miał guzik z tego, tak mieć będzie dalej.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#3]
Re: Powstaje port Pythona 3.8.7 |
|
MDW |
|
odpowiada na komentarz
#2 | |
2021-02-18 17:48 |
Z tego co zerkałem to PyGame maksymalnie bazuje na SDL2. AmigaOS4 ma chyba całkiem zgrabne SDL2. Pod MorphOS SDL2 po bardzo długim czasie ruszył i podobno jest już na sensownym poziomie. Ja nie będę sprawdzał, bo po wielu wielu latach wreszcie poduczyłem się odrobinę AmigaOS/MorphOS API i mogłem powiedzieć papa wszystkim SDLom... Zawsze o tym marzyłem. :-)
Ale wracając do PyGame to większość składników pewnie już jest. Tylko ktoś musiałby się za to zabrać, poskładać do kupy, pozbierać, wymusić na luldziach zajmujących się SDL2 i Pythonem ewentualne dodatkowe elementy jeżeli by ich brakowało.
Masz trochę racji, że w amigowym świecie często coś utyka tak w połowie drogi. Niby coś jest ale takie nieskończone. Ktoś się znudził, nie ma czasu, ma inne zajęcia...
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
|
|
|
|