eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

sobota, 25. września, 2021, 23:26

Dodano: 2021-08-16 23:52, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 830 english translation »

A A A

Space Invaders w Pythonie

Klasyczna strzelanka Space Invaders została zaimplementowana w Pythonie 2.5.6 dla AmigaOS 4. Dokładnie jest to port gry "Lee Robinson's Space Invaders" z dodatkami tylko dla Amigi: tryb pełnoekranowy, nieskończone fale ataku, zapis najlepszych wyników i muzyka tytułowa.

Źródło: os4depot.net
Space Invaders (OS4)

Dodaj komentarz

MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2021-08-17 14:31

Z ciekawości ściągnąłem i zerknąłem w źródła czego tam użyto do otwarcia okna/ekranu, bazgrania po nim, rysowania "sprajtów", bo nie kojarzę żeby na amigowe systemy była biblioteka PyGame (jakaś starsza, bo pod Pythona 2, a nie 3). Chociaż oczywiście to nie jest niemożliwe, bo PyGame bazuje na SDL (nikomu już się nie chce pisać bezpośrednio pod system, hehe), a na NG jest SDL 2. Wiadomo, że Python to tylko język i bez dodatkowych bibliotek nie zrobi się nic ponad tekstowe programiki działające w CLI.

No i faktycznie jest to oparte na bibliotece PyGame, a całe PyGame jest... dołączone do tej gry. Jest tam wszystko, nawet przykłady. Właściwie PyGame stanowi prawdziwą wartość tego archiwum, a nie sama gra. Chociaż gra może być całkiem niezłym źródłem do nauki PyGame.

No to skoro w amigowym Pythonie 2 można pisać coś takiego jak Space Invaders to zapraszam do zabawy. W 2D można szaleć. Wystarczy wyciągnąć z archiwum katalog pygame i uczyć się klepać pod to. Jest to całkiem proste. Jeżeli ktoś trawi Pythona, zwłaszcza w wersji 2.x, to można coś zrobić. I będzie to działało na wszystkich wiodących platformach też.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2021-08-17 15:54 w odpowiedzi na komentarz #1

Dokładnie tak jak piszesz - wystarczy mieć PyGame pod MacOS (pewnie pod inny system też) i można tę grę (w sumie jest to jeden plik .py) uruchomić także na Macu. Co zostało sprawdzone dzisiaj na naszym kanale Skype.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2021-08-17 21:27 w odpowiedzi na komentarz #2

Ooo, to ładnie. Warto tam zaglądać.

Na Maku trzeba było chyba użyć starszego PyGame i starego Pythona. Chociaż stary Python 2 i tak siedzi w systemie. Big Sur jest chyba ostatnim macOS, który ma preinstalowanego Pythona 2. To chyba z powodu jakichś zależności technologicznych, które w następnej wersji znikną. I bardzo dobrze, bo to skandal żeby go trzymać w systemie niezależnie od tego czy ktoś potrzebuje czy nie. Tylko przeszkadza gdy się doinstalowuje trójkę.

Ciekawe czy takie starsze PyGame działające na Pythonie 2 wymaga SDL 1 czy 2. Jeżeli 1 to na macOS lipa, bo nikt tego od lat nie rozwija i strasznie się krzaczy na nowszych macOSach. Ale chyba jednak SDL 2 skoro zrobiliście próbę i zadziałało. To fajnie, bo SDL 2 jest zarówno na AmigaOS 4 jak i MorphOS.

Robi nam się platforma konkurencyjna do Hollywood (który już dawno przestał być programem do robienia prezentacji, hehe). Jeżeli na amigowych systemach taki PyGame działa sprawnie to mamy AMOSa naszych czasów. Z tą różnicą, że multiplatformowy, wykorzystuje nowszy sprzęt i daje coś czego nigdy dotąd nie mieliśmy - sieć ugina się wręcz od porad, kursów, dokumentacji. Zarówno do Pythona jak i PyGame.

Odpowiedz

AmigaOS.pl
Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: