Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2002-03-26 00:00, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 5089

A A A

Bill McEwen - Executive Update

W kolejnym wystąpieniu, skierowanym do społeczności amigowej, Bill McEwen opowiedział o roli jaką dla firmy Amiga Inc. odgrywają produkty AmigaOS i AmigaOne. Bill McEwen ponownie wspomina o systemie AmigaOS 5, który ma w przyszłości integrować systemy AmigaOS 4.x i Amiga Anywhere w jeden produkt.

AmigaOS 4 projektowany jest pod kątem wykorzystania go na różnego rodzaju sprzęcie, na razie wymienione są:

  • AmigaOne
  • Blizzard PPC
  • Cyberstorm PPC
  • Shark PPC
  • Pegasos

Przedstawiono również listę kart graficznych, które będą obsługiwane przez system AmigaOS 4, są to karty z układami:

  • Permedia 2
  • Permedia 3
  • Voodoo 3
  • Matrox G450
  • Matrox G550
  • ATI Radeon

W natywnej wersji PPC w AmigaOS 4 pojawią się: system RTG, system RTA, system plików FFS2, CD file system, bsdsocket.library, Amiga 3D, OpenGL 1.3, GUI system, CLI, Datatypes, Font engine, Storage Toolbox. Do systemu dołączone będzie również dodatkowe oprogramowanie, wyprodukowane przez niezależnych programistów, na chwilę obecną wiadomo o:

  • IBrowse 2.3 OEM w wersji PPC
  • MUI w wersji PPC
  • Audio Evolution w wersji PPC

Dodaj komentarz

Wszystkie bieżące newsy na naszych profilach Instagram, Threads i Facebook lub w widgecie na stronie głównej eXeca.
Discord (online: ) «»
Online: 12
  • Adam_MAdam_M
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • ZeeWolfZeeWolf
dołącz do kanału »
Marcin Juszkiewicz
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: brak daty

* IBrowse 2.3 OEM w wersji PPC Ciekawe czy kiedykolwiek AmigaOS będzie miał przeglądarkę WWW na tzw. poziomie.

Fajnie, że obsługuje G450 - ciekawi mnie ino czy także G400 - w końcu G400 16MB SingleHead na giełdzie jeno 150złociszy stoi więc jak znalazł do tanich zestawów

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: brak daty

MUI pod PPC? Oooo fajnie MUIPPC byl domena raczej MorphOSa a tu widze, ze i OS4 go bedzie mial. Ech szkoda, ze te dwie platformy nie moga sie polaczyc. To glupie zeby dwie ekipy robily niezaleznie od siebie to samo. Coraz wiecej rzeczy bedzie chodzilo zarowno na A1 i na Pegasosie. Po co 2 razy robic OpenGL, MUI, Papyrusa, CGX/P96, AHI, jakies nizsze od OpenGL API 3D. To wszystko sie dubluje. Bez sensu. Cos mi mowi, ze kiedys sie w jakis dziwny sposob AmigaONE i Pegasos polacza. Beda to poprostu rozne (pod wzgledem sprzetowym) konkurujace ze soba klony nowej Amigi. Marzenia?

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: brak daty

* IBrowse 2.3 OEM - dziekuje, do widzeia. mam nadzieje ze pojawi sie jakas amozilla

Odpowiedz

Michał Podgórski
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #3

IBrowse 2.3 OEM - dziekuje, do widzeia.mam nadzieje ze pojawi sie jakas amozilla

Mi też brakuje jakiejś przegladarki www z prawdziwego zdarzenia ale kto wie może ten IB2.3 bedzie jakąś sensacją (niestety nic na jej temat nie wiem, czy ktoś wie co nieco o tej że przeglądarce?

Odpowiedz

Łukasz Krzyżewski
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: brak daty

OpenGL - pieknie, chyba wroce do Amigi )))

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #5

OpenGL na Amidze to żadna nowość...

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #5

Od ponad 1.5 roku caly czas siedze (amatorsko) przy pisaniu glupot w OpenGL na Amidze z PPC i akceleratorem 3D. StormMESA (jedyna sensowna amigowa implementacja) jest dostepna na stronie Haage and Partner od baaaardzo dawna (duzo wczesniej niz ja sie tym zainteresowalem). Olewalem to dlugi czas, bo mialem w pamieci muuulasto wolnego CyberGLa pod 680x0 i nie pod Warp3D. Biorac pod uwage obecne karty PPC, SIMMy i "amigowe" akceleratory 3D to w tej chwili OpenGL dziala naprawde fajnie. Oprocz tego jest tez okrojone dla potrzeb gier MiniGL. Nie ma tam kilku waznych rzeczy (np. swiatel, bufora selekcji i feedback) ale za to predkoscia praktycznie doronwuje programom pisanym bezposrednio w Warp3D.

Odpowiedz

Discord
Online: 12
  • Adam_MAdam_M
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • ZeeWolfZeeWolf
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Simon's Podcast
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę