Gra została wydana dla platformy PC w roku 1996, minimalne wymagania to 486DX2/66 MHz z 8 MB RAM. Amigowy port wymaga 32 MB pamięci i na procesorze 68060/50 MHz z kartą Picasso IV osiąga w rozdzielczości 320 x 200 zaledwie 15 fps. To naprawdę słabo, zważywszy, że szybciej gra chodzi na wymienionym wyżej sprzęcie pod emulatorem Shapeshifter. Na komputerze Pegasos G3/600 MHz z kartą ATI Radeon gra osiąga 60 fps w rozdzielczości 640 x 480.
Dodano: 2003-07-25 00:00, Autor: kb, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4406
Duke Nukem 3D: port dla Amigi i Pegasosa

-
komentarz #1 wysłany: brak daty
jest >a< zamiast >/a<
-
komentarz #2 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #1
o ja lama
-
komentarz #3 wysłany: brak daty
> Na komputerze Pegasos G3/600 MHz z kartą ATI
> Radeon gra osiąga 60 fps w rozdzielczości 640 x
> 480.
To tez slabiutko...
-
komentarz #4 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #3
Bardzo slabiutko, zwazajac ze na moim pierwszym PC kilka latek temu w 800x600 gra smigala bezproblemowo i bardzo plynnie. A byl to tylko P166Mhz i 8 megowa grafika Matroxa. Jak na Pegaza bardzo slaby wynik, nie mowiac juz o Ami
-
komentarz #5 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #4
60fps to slabo? Ale ty masz oko... jestes w stanie odroznic 60fps od 80fps? Nonono... A poza tym - po co w DukeNukem3D 800x600? Co to daje? Przeciez tam sa tak miniaturowe tekstury i te ludziki 2D, ze i tak zawsze sa powiekszone (w dodatku bez filtracji, bo kolo akceleratora 3D to nawet nie stalo). Zwiekszanie rozdzialki zupelnie nie ma sensu. A to czy miales karte graficzna 8MB czy inna to nie ma wiekszego znaczenia jezeli to bylo softwareowe. Nie traktujcie gier typu Wolfstein (ten stary), Doom (ten stary), DukeNukem3D, Heretic1, Hexen1 jak 3D. To jest takie 2.5D i niema nic wspolnego z dzisiejszymi grami, akceleratorami i stosowanymi technikami.
-
komentarz #6 wysłany: brak daty
Te pierwsze porty z peceta zawsze tak kiepsko chodzily na Amidze. Przypomnijcie sobie jak pierwszy Doom poprzeportowaniu chodzi. A te Heretici i Hexeny? Baaa - a Wolfstein?!?!To nigdy nie osiagnie pelnej predkosci. Za duzo trzeba byloby przerabiac. Na szczescie normalne Amigi (G3/G4) maja taki zapas predkosci, ze mozna sie tym zupelnie nie przejmowac, bo i tak predkosc jest maxymalnie grywalna (60fps). Acha - ja zupelnie nie gram (zeby bylo wszystko jasne
).
Zaloze sie, ze gdyby zamiast tego Radeona w Pegasosie byla jakas absolutna bieda na PCI to predkosci bylaby identyczna. Tutaj akcelerator 3D nie ma znaczeniaa dla potrzeb DukeNukem3D kazde badziewie jest wystarczajace.
-
komentarz #7 wysłany: brak daty
Kiepściutki port - wolny, pełen bugów, brak inputhandlera... Przed autorem jeszcze sporo pracy jeśli chce, by grę dało się używać. Jak dla mnie działała zdecydowanie za szybko poza tym, nie mówiąc już jak okropnie to wygląda...
-
komentarz #8 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #4
Nalezy wpomniec ze pierwsze porty Dooma takze nie byly za szybkie. Tak samo jest z Duke'kiem.
-
komentarz #9 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #6
Tu nie o to chodzi czy 60FPS wystarczy.
Chodzi o to że każdy program powinien być maksymalnie zoptymalizowany w celach oszczędnościowych.
60FPS na Pegazie jest ale jak sie odpali samego Duka3d ... a co jak w tle chciało by się pokompresować MP3 prosto z CDka.
A co do rozdzielczości to każda gra w której choć trochę jest 3d wygląda znacznie lepiej gdy odpali się ją w większej rozdzielczości.
-
komentarz #10 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #3
Normalnie niektórym w dupach się przewraca od dobrobytu. Kiedy w lutym 1997 roku odpaliłem pierwszy chałupniczy port Quake, to na mojej 060/50 osiagal on w porywach kilka FPS w 320x200. Bez dźwięku. To wystarczyło, aby okoliczna brać amigowa zaliczyła ciężki szczękopad z wrażenia, że taka gra wogóle ruszyła na Amidze. A teraz... 60fps w 640x480 i marudzą.
-
komentarz #11 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #4
Z tego co wiem obraz w telewizji nie przekracza 30 fpsów więc o czym mowa....???
- Discord
-
Online: 7
Cizar
Heng
IMPBot
Laubzega
m...
Patu
spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze