Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2005-03-14 00:00, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 2121

A A A

Marcowe GGUA - raport i zdjęcia

Na stronie GGUA można przeczytać mój krótki raport z marcowego spotkania GGUA i prezentacji micro Amigi oraz systemu AmigaOS 4. Są tam rownież pierwsze zdjęcia (podziękowania dla Piotra, Tadka i Krzysztofa!).

Pojawiły się nowe zdjęcia!


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 13
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • p...p...
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2005-03-14 06:49

Wreszcie udalo mi sie zlapac admina z "Uninetu". Obiecal, ze jak tylko dostarczymy numery kart seciowych naszych komputerow - bedziemy mogli korzystac z sieci na naszych spotkaniach.
W sprawie aparatow to stos USB wykrywal obydwa aparaty (Kodak i Olympus) jednak na blacie nie pokazywala sie ikonka. Od czasow update jakim dysponowal Szymon zarowno stos USB jak i CrossDOS doczekal sie kilkunastu aktualizacji, wiec sprawdzimy oba aparaty po ich aktualizacji.
Serdecznie dziekujemy wszystkim przybylym na spotkanie.

Odpowiedz

Robert Jackowski
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2005-03-14 09:20 w odpowiedzi na komentarz #1

Świetna reklam nowej Amigi i nowego systemu. Aż ślinka leci. Niestety mam daleko do Was

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2005-03-14 10:20

Przygotowania do tej prezentacji kosztowały mnie trochę zdrowia, zainstalowanie i skonfigurowanie takiej ilości oprogramowania wymagało wielu godzin ślęczenia przed monitorem.

Zgadzam sie ale z drugiej strony to jezeli sie Amigi uzywa sie na codzien jako normalnego podstawowego komputera to te wszystkie programy i tak sie ma "zainstalowane" i dzialajace. Nie trzeba wiec nic robic. No chyba ze ktos uzywa Amigi tylko od czasu do czasu to wtedy rzeczywiscie doprowadzenie jej do stanu pozwalajacego na przeprowadzenie prezentacji wymaga troche roboty...

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2005-03-14 10:41 w odpowiedzi na komentarz #3

Zgadzam sie ale z drugiej strony to jezeli sie Amigi uzywa sie na codzien jako normalnego podstawowego komputera to te wszystkie programy i tak sie ma "zainstalowane" i dzialajace. Nie trzeba wiec nic robic. No chyba ze ktos uzywa Amigi tylko od czasu do czasu to wtedy rzeczywiscie doprowadzenie jej do stanu pozwalajacego na przeprowadzenie prezentacji wymaga troche roboty...

Szymon używa nowej Amigi chyba od około trzech tygodni, a przekonfigurowanie całego softu zabiera trochę czasu. Nawet jeśli coś było dobrze skonfigurowane pod Classica z kartą GFX, to nie oznacza to że zadziała odrazu dobrze z AONE. Z takiego ImageFX np. trzeba wywalić wszystkie WOSowe filtry, moduły i loadery, w PPaint trzeba wyłączyć blitera i tryby 15khz co wbrew pozorom nie jest taką banalną sprawą. Sam męczyłem się z tym znacznie dłużej niż 3 tygodnie, gdyż PersonalPaint to uparta bestia i zawsze ładowała się z włączoną obsługą układów z classica. Dopiero niedawno udało mi sie z tym uporać. A pomimo że OS4 używam już od ponad 9 miesięcy to wciąż mam poważne wyzwania przed sobą, np. PerfectPaint, który rzekomo na AONE działa, ale mnie za żadne skarby zmusić go do działania się nie udało.

I żeby nie było że Amigi używam tylko od czasu do czasu, to odrazu zaznaczam że aktualnie w domu nie mam grzyba. Więc praktycznie 100% czasu poświęconego na komputer spędzam przy AOS4.0, czasami tylko podpierając się linuxem.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2005-03-14 11:09 w odpowiedzi na komentarz #3

A zostalo cos z classica w AmigaOS4 ? No, moze preferencje Picasso96 - reszta to zupelnie nowe moduly.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2005-03-14 11:21 w odpowiedzi na komentarz #5

Jemu o co innego chodzi. Wiele osób robi błąd zaczynając pracę z AmigaOS 4 polegający na tym, że przegrywają jak leci biblioteki i oprogramowanie z AmigaOS 3 (i klasycznej Amigi). Tak nie można robić, bo to prawie na pewno przysporzy problemów. Powinno się programy instalować od nowa - choć to oczywiście jest czasochłonne zajęcie. Dlatego duże brawa dla Szymona, za to, że poświęcił tyle czasu na przygotowanie pokazu, instalując i konfigurując niejednokrotnie programy wyłącznie na potrzeby prezentacji najnowszej Amigi.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #7 wysłany: 2005-03-14 11:40 w odpowiedzi na komentarz #3

Amigi uzywam od 1992 roku - A500, A1200, a teraz micro i A1200. Nigdy nie bylo w moim domu PC. A chodzilo mi o to, ze gdyby nie ta prezentacja to pewnie instalowal bym te programy/gry troche w innym tempie, bo przeciez nie samymi komputerami czlowiek zyje.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2005-03-14 11:53 w odpowiedzi na komentarz #4

trzeba wywalić wszystkie WOSowe filtry, moduły i loadery - juz nie trzeba.

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2005-03-14 12:51

niech szybko wypuszczą 3d dla OS4 bo mosowce chcą zagrać pod fpse ze wspomaganiem

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2005-03-14 13:03 w odpowiedzi na komentarz #9

niech szybko wypuszczą 3d dla OS4 bo mosowce chcą zagrać pod fpse ze wspomaganiem

Nie wydaje mi się to za bardzo możliwe, a w przypadku kart radeon, to wogóle nierealne. Wszak OS4Emu nie emuluje tylko przekierowuje, musiałby więc przekierować Warp3D, do jakiegos MOSowego odpowiednika, ktory dla radkow nie istnieje.

Odpowiedz

Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2005-03-14 13:10 w odpowiedzi na komentarz #10

<b>niech szybko wypuszczą 3d dla OS4 bo mosowce chcą zagrać pod fpse ze wspomaganiem </b><br> <br> Nie wydaje mi się to za bardzo możliwe, a w przypadku kart radeon, to wogóle nierealne. Wszak OS4Emu nie emuluje tylko przekierowuje, musiałby więc przekierować Warp3D, do jakiegos MOSowego odpowiednika, ktory dla radkow nie istnieje.

widze ze zna pan sie "znakomicie" na 3d. dobra ide trolowac gdzie indziej

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2005-03-14 13:26 w odpowiedzi na komentarz #11

....dobra ide trolowac gdzie indziej

A ja osobiscie bardzo sie ciesze, ze bacznie sledzisz co dzieje sie na eXecu i w swiecie AmigaONE/AmigaOS4 i mysle, ze kiedys cos zobacze Twojego pod OS4.
PS.
Zazwsze mozesz sie skontaktowac z Piotrem i cos wspolne mozecie zdzialac - tak jak to robi MisterQ w sprawie AmiGG.

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2005-03-14 13:43 w odpowiedzi na komentarz #10

Nie wydaje mi się to za bardzo możliwe, a w przypadku kart radeon, to wogóle nierealne. Wszak OS4Emu nie emuluje tylko przekierowuje, musiałby więc przekierować Warp3D, do jakiegos MOSowego odpowiednika takowa biblioteka istnieje a nawet nazywa się warp3d.library ktory dla radkow nie istnieje. faktycznie nie istnieje dla radków w mosie tak jak i nie istnieje w os4, wogóle radeony nie są obsługiwane przez warp3d, a może chodziło o sterowniki

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #14 wysłany: 2005-03-14 21:50 w odpowiedzi na komentarz #13

i nie istnieje w os4, wogóle radeony nie są obsługiwane przez warp3d - myśle, że zaprezentuje to następnym razem, odpowiednie sterowniki były już na moim dysku, ale nie zadziałały - dlaczego nie zadziałały pisze w raporcie

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2005-03-15 12:59 w odpowiedzi na komentarz #13

faktycznie nie istnieje dla radków w mosie tak jak i nie istnieje w os4, wogóle radeony nie są obsługiwane przez warp3d, a może chodziło o sterowniki

Dla przypomnienia Warp3D, składa się nie tylko z Warp3D.library. W skład pakietu wchodzą też między innymi katalogi gfxdrivers i hwdrivers, gdzie w wersji dla classica znajdowaly się w3d_permedia2.library i w3d_virge.library.
Tak więc na Twoje pytanie muszę odpowiedzieć twierdząco, tak chodzi o sterowniki, spodziewam się w najbliższym uaktualnieniu znaleźć tam plik w3d_radeon.library.

BTW! Po zdjęciach widać że całkiem sporo wiary tam było

Odpowiedz

Discord
Online: 13
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • p...p...
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę