Hans de Ruiter opisał kolejny krok na drodze do stworzenia sterowników dla kart RadeonHD. Na stronie HDRlab.org można przeczytać raport dt. "RadeonHD_RM.resource" pełniącego rolę (niezależnego od Picasso 96) menadżera renderowania. Zasób ten był już wprawdzie wcześniej wykorzystywany w wersji 2D sterownika, ale autor dotarł właśnie do punktu, w którym możliwa jest implementacja 3D.
Dodano: 2011-10-24 15:20, Autor: kr, Kategoria: Sprzęt, Liczba wyświetleń: 5014
Sterownik RadeonHD - gotowy na wsparcie dla 3D
Demonstrację obecnych możliwości można obejrzeć na filmie dołączonym do komunikatu. Poza ekranem workbencha, wszystkie wyświetlane elementy renderowane są przez oprogramowanie Hansa. W szczególności, możemy zobaczyć:
- wykonywane przez GPU transformacje i oświetlenie
- oświetlenie per-pixel (8 źródeł światła, każde renderowane w osobnym przebiegu, jedno sterowane kursorem myszy)
- Bump-mapping
- wykonywanie kodu shader (napidanego bezpośrednio w asemblerze jednostek cieniowania)
Jak zaznacza autor, są to efekty niemożliwe do uzyskania przez MiniGL/Warp3D.
-
komentarz #1 wysłany: 2011-10-24 16:01
Pomyliłem linki Teraz treść newsa wskazuje na właściwy raport. To co było wcześniej (link: tutaj) to informacja, do której można było się dostać po odczytaniu kodu qr z animacji...
-
komentarz #2 wysłany: 2011-10-24 16:25
Pięknie
-
komentarz #3 wysłany: 2011-10-24 23:40
Shaderki... No i amigowy świat przekroczył kolejną barierę. Tym razem zrobił to obóz AmigaOS4. Co prawda trudno tego jeszcze użyć, bo MiniGL nie ma z tym nic wspólnego, ale pierwszy duży krok został zrobiony. Brawo!
- Discord
-
Online: 8
- Adam_M
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- spazma
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze