Zaawansowany edytor tekstu JuffEd, jest pierwszym przykładem praktycznego wykorzystania QScintilli na Amidze. Program pobierzemy z Aminetu.
Dodano: 2011-11-25 13:25, Autor: rch, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 4792
JuffEd 0.8.1
- Discord (online: ) «»
-
Online: 15
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- spazma
- SZAMAN
-
komentarz #1 wysłany: 2011-11-25 13:57
Jak widać problem z QScintillą został rozwiązany.
Jako ciekawostkę podam, że na razie zastosowano tzw. "obejście". Okazuje się, że złe zachowanie komponentu występuje, gdy komponent ma włączone opcje rysowania w "dwóch fazach" i z buforowaniem.
Alfkil na razie zostawi ten temat tak jak jest, ale w razie potrzeby podejmie jeśli problem objawi się w innym miejscu. (kod QScintilli jest dość spory, wyszukiwanie co jest źródłem problemu zajmie zbyt dużo czasu. A skoro i tak mamy działającą wersję...
-
komentarz #2 wysłany: 2011-11-27 17:28
Jak sprawia się JuffEd na Waszych komputerach? Na Amigans.net piszą, że program jest bardzo wolny nawet na Pegu 2 @ 1GHz.
Moim zdaniem Qt przeniesione na AmigaOS4, jak i praca Alfkila są dobrą rzeczą, jednakże troszkę zastanawia prędkość działania aplikacji Qt. Jeśli komputer o takiej mocy nie może pociągnąć rozbudowanego edytora tekstu, to już można obawiać się prędkości bardziej zaawansowanych aplikacji Qt.
Dlaczego programiści nie zagospodarują czasu inaczej i, zamiast przenosić aplikacje wręcz "na siłę", poświęcić więcej czasu na trenowanie umiejętności oraz na głębsze zaznajomienie się z przenoszonymi aplikacjami? Zyskają zarówno programiści (większa wiedza i umiejętności), programy (szybkość, stabilność) oraz użytkownicy.
Ja to po prostu lubię - pisać programy po swojemu, nauka pisania programów sprawia mi dużo radości i satysfakcji. Wiem też, że pisząc programy w taki sposób będą one szybkie również na słabszych komputerach.
-
komentarz #3 wysłany: 2011-11-27 18:05 w odpowiedzi na komentarz #2
...na Amigans przeczytac tez mozna skad bierze sie to spowolnienie
MiniGL/Warp3D maja braki, ktorych nikt juz nie bedzie uzupelnial z uwagi na przejscie na Gallium3D.
Te braki powoduja "przelaczanie sie" na programowe renderowanie, a to powoduje znaczne spowolnienie. Cala nadzieja w szybkim pojawieniu sie OS4.2
- Discord
-
Online: 15
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- spazma
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze