Klasyczna strzelanka Space Invaders została zaimplementowana w Pythonie 2.5.6 dla AmigaOS 4. Dokładnie jest to port gry "Lee Robinson's Space Invaders" z dodatkami tylko dla Amigi: tryb pełnoekranowy, nieskończone fale ataku, zapis najlepszych wyników i muzyka tytułowa.
Dodano: 2021-08-16 23:52, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 4402 english translation »
Space Invaders w Pythonie

-
komentarz #1 wysłany: 2021-08-17 14:31
Z ciekawości ściągnąłem i zerknąłem w źródła czego tam użyto do otwarcia okna/ekranu, bazgrania po nim, rysowania "sprajtów", bo nie kojarzę żeby na amigowe systemy była biblioteka PyGame (jakaś starsza, bo pod Pythona 2, a nie 3). Chociaż oczywiście to nie jest niemożliwe, bo PyGame bazuje na SDL (nikomu już się nie chce pisać bezpośrednio pod system, hehe), a na NG jest SDL 2. Wiadomo, że Python to tylko język i bez dodatkowych bibliotek nie zrobi się nic ponad tekstowe programiki działające w CLI.
No i faktycznie jest to oparte na bibliotece PyGame, a całe PyGame jest... dołączone do tej gry. Jest tam wszystko, nawet przykłady. Właściwie PyGame stanowi prawdziwą wartość tego archiwum, a nie sama gra. Chociaż gra może być całkiem niezłym źródłem do nauki PyGame.
No to skoro w amigowym Pythonie 2 można pisać coś takiego jak Space Invaders to zapraszam do zabawy. W 2D można szaleć.Wystarczy wyciągnąć z archiwum katalog pygame i uczyć się klepać pod to. Jest to całkiem proste. Jeżeli ktoś trawi Pythona, zwłaszcza w wersji 2.x, to można coś zrobić. I będzie to działało na wszystkich wiodących platformach też.
-
komentarz #2 wysłany: 2021-08-17 15:54 w odpowiedzi na komentarz #1
Dokładnie tak jak piszesz - wystarczy mieć PyGame pod MacOS (pewnie pod inny system też) i można tę grę (w sumie jest to jeden plik .py) uruchomić także na Macu. Co zostało sprawdzone dzisiaj na naszym kanale Skype.
-
komentarz #3 wysłany: 2021-08-17 21:27 w odpowiedzi na komentarz #2
Ooo, to ładnie. Warto tam zaglądać.
Na Maku trzeba było chyba użyć starszego PyGame i starego Pythona. Chociaż stary Python 2 i tak siedzi w systemie. Big Sur jest chyba ostatnim macOS, który ma preinstalowanego Pythona 2. To chyba z powodu jakichś zależności technologicznych, które w następnej wersji znikną. I bardzo dobrze, bo to skandal żeby go trzymać w systemie niezależnie od tego czy ktoś potrzebuje czy nie. Tylko przeszkadza gdy się doinstalowuje trójkę.
Ciekawe czy takie starsze PyGame działające na Pythonie 2 wymaga SDL 1 czy 2. Jeżeli 1 to na macOS lipa, bo nikt tego od lat nie rozwija i strasznie się krzaczy na nowszych macOSach. Ale chyba jednak SDL 2 skoro zrobiliście próbę i zadziałało. To fajnie, bo SDL 2 jest zarówno na AmigaOS 4 jak i MorphOS.
Robi nam się platforma konkurencyjna do Hollywood (który już dawno przestał być programem do robienia prezentacji, hehe). Jeżeli na amigowych systemach taki PyGame działa sprawnie to mamy AMOSa naszych czasów. Z tą różnicą, że multiplatformowy, wykorzystuje nowszy sprzęt i daje coś czego nigdy dotąd nie mieliśmy - sieć ugina się wręcz od porad, kursów, dokumentacji.Zarówno do Pythona jak i PyGame.
- Discord
-
Online: 6
AmiKit
Cizar
IMPBot
juen
Laubzega
SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze