Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2009-06-21 18:36, Autor: kb, Kategoria: AmigaOS, Liczba wyświetleń: 5478

A A A

AmigaOS 4.1 "QuickFix" - aktualizacja systemu Amigi

Hyperion Entertainment przygotował kolejną aktualizację systemu AmigaOS. "QuickFix" - bo tak nazywa się nowa aktualizacja przeznaczony jest dla użytkowników systemu AmigaOS 4.1 i dostępny jest w wersjach dla komputerów: Amiga One, Sam 440ep/Flex i Pegasos 2. Główna cecha nowej aktualizacji to przede wszystkim zwiększenie stabilności systemu operacyjnego.

Ponadto poprawiono współpracę AmigaOS z bibliotekami shared object, poprawiono sterowniki Warp3D do Radeona (błąd zielonego ekranu). Zwiększono wydajność sterowników do kontrolerów IDE, poprawiono problemy z systemem plików JXFilesystem oraz sterownik sieciowy do komputerów Sam440ep. Aktualizacja AmigaOS 4.1 "QuickFix" jest do ściągnięcia ze strony Hyperionu.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 14
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Dariusz Wróblewski
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2009-06-21 20:38

Jeszcze mi podpowiedzcie jak to sciagnac dla Sam440. Mi pojwia sie komunikat "Downloads. You do not have access to this file". Musze sie jakos specjalnie zarejestrowac. W komplecie z systemem dostalem s.n. - czy jest on potrzebny do pobierania aktualizacji?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2009-06-21 21:08 w odpowiedzi na komentarz #1

Musisz zarejestrować swój system na stronie, a potem jako zarejestrowany użytkownik będziesz mógł ściągnąć aktualizację systemu.

Odpowiedz

Tomek Jaremczak
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2009-06-21 22:02

(błąd zielonego ekranu)

to znaczy ze bedzie juz mozna popykac w quake'a 2

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2009-06-21 22:09 w odpowiedzi na komentarz #3

Tak, nie powinno już być tego zielonego koloru na ekranie.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2009-06-21 22:16 w odpowiedzi na komentarz #3

to znaczy ze bedzie juz mozna popykac w quake'a 2

Z nowymi sterami działa bez zarzutu na mojej A1, ale ze starymi działał też
Ogólnie "samantowcy" chyba z tego miniuaktualnienia powinni mieć najwięcej radochy, w przypadku A1 już takich widocznych gołym okiem zmian nie ma. Choć na dłuższą metę w użytkowaniu pewnie jakieś plusy wyjdą.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2009-06-21 22:30 w odpowiedzi na komentarz #5

Stabilność, przede wszystkim stabilność. Za jakiś czas stwierdzisz, że nie pamiętasz kiedy Ci się ostatni raz AmigaOS zawiesił. Ja na przykład pamiętam, kiedy ostatnio zawiesiłem Firefoxa pod WindowsXP, a nie pamiętam podobnej sytuacji z OWB i AmigaOS. O czymś to chyba świadczy. Nie ma wciąż pełnej ochrony pamięci, więc wciąż jakiś badziewny program może wywrócić cały system, ale używając w miarę przetestowanego oprogramowania krzywda użytkownikowi stać się nie powinna.

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2009-06-21 23:10 w odpowiedzi na komentarz #3

Jeżeli chodzi o "poprawki" 3D to w WipeOut nadal zamiast cienia pojazdu jest czarny prostokąt i nie ma pasków prędkości oraz energii.
Heretic2 sprawdzę jutro, czy coś się zmieniło w aspekcie błędów w grafice.
Po aktualizacji odniosłem wrażenie, że OWB trochę szybciej startuje.

A na sąsiednim portalu jak zwykle news o aktualizacji AmigaOS jest wykorzystywany do lansu w komentarzach aby się przypodobać znajomkom z wiadomego IRCa.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2009-06-22 00:33

No i proszę, nie było mnie cały dzień a tu taki smaczny kąsek Jako "samantowiec" niezmiernie się cieszę, tylko brak czasu mnie zatrzymuje...

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2009-06-22 09:25 w odpowiedzi na komentarz #7

w WipeOut nadal zamiast cienia pojazdu jest czarny prostokąt i nie ma pasków prędkości oraz energii.

Możesz nagrać film przy użyciu SReca?

Odpowiedz

Phibrizzo
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2009-06-22 10:29

Czy przed zainstalowaniem tych poprawek na Samancie, powiniem wczesniej zainstalowac poprawki ktore ukazaly sie w lutym?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #11 wysłany: 2009-06-22 11:02 w odpowiedzi na komentarz #10

Czy przed zainstalowaniem tych poprawek na Samancie, powiniem wczesniej zainstalowac poprawki ktore ukazaly sie w lutym?

Nie musisz. Wystarczy zainstalować najnowszy QuickFix.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2009-06-22 11:16 w odpowiedzi na komentarz #7

Jeżeli chodzi o "poprawki" 3D to w WipeOut nadal zamiast cienia pojazdu jest czarny prostokąt i nie ma pasków prędkości oraz energii.

Wipeout najlepiej wyglądał 10 lat temu, później, już nawet w czasach klasyka, gdy wychodziły nowsze wersje Warp 3D dla AOS 3.x, pewne elementy w tej grze wyglądały gorzej. Więc nie dziwota że ten trend utrzymuje się dalej pod nowym systemem i srzętem. Tutaj raczej grę trzeba by było dostosować, a nie stery.

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2009-06-22 12:39 w odpowiedzi na komentarz #12

pewne elementy w tej grze wyglądały gorzej

Mnie na A4000T pod OS3.9 z najnowszym W3D gra chodziła bez żadnych przekłamań w grafice.
Wiem, że niektórzy na A1200 pod OS3.9 mieli problem np. z poświatą z silnika, ale u mnie taki błąd nie występował.
Być może kwestia z OS4.1 jest prozaiczna i szybko uda się to załatwić aby gra była wyświetlana poprawnie.
Dziś postaram się zrobić filmik SRec`iem i wrzucę go na RapidShare.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2009-06-22 12:49 w odpowiedzi na komentarz #13

Wiem, że niektórzy na A1200 pod OS3.9 mieli problem np. z poświatą z silnika, ale u mnie taki błąd nie występował.

U mnie własnie po którymś z uaktualnień W3D taki występował. A co do AOS 4.x to nawet jeżeli obeszłoby się bez dostosowywania do niego gry, to przypominam że opórcz systemowych sterowników w grę wchodzi biblioteka Warp3DPPC.library rozprowadzana w pakiecie z ppc.library i być może to własnie GuruMeditation a nie Hyperion powinien być adresatem skarg na działanie Wipeouta.

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2009-06-23 00:11 w odpowiedzi na komentarz #9

Filmik z Wipeout
http://rapidshare.com/files/247526486/wipeout41.avi.html
Było nagrywane tylko 5 klatek na sekundę, więc na filmiku gra skacze, ale można się zorientować gdzie leży problem z grafiką: czarne obwódki wokół liter, brak cienia pojazdu i pasków energii i prędkości.
Filmik na 10 MB.

Odpowiedz

Marcin Wróbel
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2009-06-23 21:45

Konradzie, jesteś może w posiadaniu informacji, czy niniejsza aktualizacja poprawia współpracę z urządzeniami USB ? Chodzi mi o wyeliminowanie problemu z pseudolosowym odłączaniem klawiatury czy też myszki podczas pracy systemu ? Nie znalazłem takowej informacji w opisie poprawek zawartych w tejże aktualizacji, może jednak zostały one uwzględnione tym razem bez wyszczególnienia ich w opisie ?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #17 wysłany: 2009-06-23 22:01 w odpowiedzi na komentarz #16

Nie ma takiej poprawki dla USB w powyższym uaktualnieniu. We wszystkich portach USB tak się u Ciebie dzieje? Ja mam w swoim Pegasosie chyba uszkodzony mechanicznie jeden z portów USB, wygląda jakby coś tam nie kontaktowało i występuje podobny problem, ale wystarczyło podpiąć port na płycie do wyjścia w obudowie lub użyć drugiego portu i problem się rozwiązał.

Odpowiedz

Marcin Wróbel
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2009-06-24 06:59 w odpowiedzi na komentarz #17

Tak, we wszystkich portach miałem to samo. Podobne problemy miał również Piotr AmiZap. Zgłaszaliśmy to w wątku o błędach zauważonych w 4.1 Od pewnego czasu nie zdarzyło mi się samoczynne wyłączenie urządzeń USB, jednak dobrze byłoby zgłosić problem Hyperionowi aby przyjrzeli się bliżej problemowi.

Odpowiedz

Sebastian Streich
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2009-06-24 09:17 w odpowiedzi na komentarz #18

U mnie, dla odmiany, wystepuje problem, po quickfixie wszystkie ikony na wb "dostaly" zielone pionwe paseczki... co prawda nie meczylem mocno tematu, ale nie mam pojecia z jakiego powodu tak sie stalo, mial ktos cos podobnego !? PS. Sam440.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #20 wysłany: 2009-06-24 09:32 w odpowiedzi na komentarz #18

Od pewnego czasu nie zdarzyło mi się samoczynne wyłączenie urządzeń USB, jednak dobrze byłoby zgłosić problem Hyperionowi aby przyjrzeli się bliżej problemowi.

Gdyby znowu wystąpił problem to daj znać. Zgłoszę.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #21 wysłany: 2009-06-24 09:36 w odpowiedzi na komentarz #19

U mnie, dla odmiany, wystepuje problem, po quickfixie wszystkie ikony na wb "dostaly" zielone pionwe paseczki... co prawda nie meczylem mocno tematu, ale nie mam pojecia z jakiego powodu tak sie stalo, mial ktos cos podobnego !? PS. Sam440.

Problem wystąpił już podczas testowania QuickFixa, niestety występuje nieregularnie, nie na wszystkich komputerach i nie bardzo wiadomo co jest przyczyną. Pomóc może zmiana tła w okienkach w których pojawiają się paski. Ponoć również pomaga zmiana kolejności wczytywanych modułów Kickstartu. Wygląda, że jakiś element system śmieci w pamięci i w zależności od tego w którym miejscu tej pamięci się znajdzie to paski się pojawiają lub nie. Niemniej problem jest znany developerom i szukają rozwiązania.

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #22 wysłany: 2009-06-28 00:55 w odpowiedzi na komentarz #21

Po zainstalowaniu tego QuickFiksa: - widok workbencha bez zarzutu, - próba otwarcia katalogu spowodowała pasiastą kaszanę na ekranie i konieczność twardego resetu, - po ponownym wczytaniu systemu próba uruchomienia Directory Opusa dała w efekcie nieco mniej pasiastą kaszanę i znowu twardy reset. W konsekwencji dalsze kroki to: reinstalacja systemu i wcześniejszy QuickFix. Tego się trzymam i to wszystkim zalecam dopóki deweloperzy nie uporają się z tym śmieceniem po pamięci. Na życzenie mogę gdzieś zamieścić fotki owej kaszany, ale zapewniam, że widok nie był ciekawy Co do losowego "odpinania" klawiatury i myszy to ze zrozumiałych względów nie dano mi szansy tego sprawdzić po tym Quick-coś-tam-Fiksie.

Odpowiedz

Discord
Online: 14
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę