Wraz z Adamem Zalepą zapraszamy na trzecie wydanie specjalne podcastu, tym razem na luzie o: "Rozwoju grafiki komputerowej i jej znaczeniu". Posłuchaj:
Dodano: 2015-05-05 10:56, Zamieścił: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 3658
AmiWigilia Wydanie Specjalne 3
Oczywiście poruszamy temat Amigi, gdyż bez tego komputera prawdopodobnie grafika jak i multimedia nie rozwinęłyby się się w takim tempie, szczególnie w domostwach. Poza tym garść newsów i rozważania na temat nagrań "live" - za pomocą aplikacji Periscope.
-
komentarz #1 wysłany: 2015-05-05 17:03
Desktop video. Fakt było w tamtych latach coś takiego. Nawet dość popularne.
Teraz byłoby z tym trochę ciężko bo kto ma magnetowid i skąd kasety brać?
Karty graficzne do klasyka - C/BVision były szybkie, bo w zasadzie podłączane do karty z procesorem bezpośrednio.
Amiga od commodore robiła w takim przypadku zasadniczo za przedłużkę do zasilacza.
Wcześniejsze podłączane przez Zorro były szybsze od AGA ale niestety niezbyt wiele.
-
komentarz #2 wysłany: 2015-05-05 17:12 w odpowiedzi na komentarz #1
Też uważam że commodore zawaliło i nie zrobiło dopału 3D do Amigi w standardzie.
Gdyby AGA nie była taka kiepska, pojawiło by się pewno sporo nowych gier na Amigę.
-
komentarz #3 wysłany: 2015-05-05 17:19 w odpowiedzi na komentarz #2
Amigowa demoscena, była a potem zdechła. Gdzieś koło roku 2000 ludzie z demosceny zrobili focha, powerpc be i demoscena się skończyła.
-
komentarz #4 wysłany: 2015-05-05 17:27 w odpowiedzi na komentarz #3
PageStream. Tak to fajny program, bez karty graficznej trochę wolny, ale nadal fajny.
Oczywiście gdzieś koło roku 2000 zaczęła się u nas wymiana danych w postaci elektronicznej i tu już zaczęły się problemy.
-
komentarz #5 wysłany: 2015-05-05 17:36 w odpowiedzi na komentarz #4
Cad. W zasadzie do rysowania nie potrzeba zbyt wielu kolorów. Tu możliwości wczesnych PC wystarczały bez problemu.
PC był używany częściej bo do A500 nie dało rady tanio twardego dysku podłączyć.
A to była podstawa w profesjonalnych zastosowaniach.
-
komentarz #6 wysłany: 2015-05-05 17:47 w odpowiedzi na komentarz #5
Gry. Z przygodówkami jest ten kłopot że lepsze są w 3D. Nasz świat jest 3D i brak tego jednego wymiaru powoduje że gra jest mniej ciekawa.
-
komentarz #7 wysłany: 2015-05-05 18:04 w odpowiedzi na komentarz #6
Wymiana danych - tu jest problem. Grafika 2D na Amidze nadal rządzi. JPG,PNG da się wymieniać bez problemu.
-
komentarz #8 wysłany: 2015-05-05 18:10 w odpowiedzi na komentarz #6
Przecież wszystkie point-and-click są w 3D. Już od "Maniac Mansion". Komnaty są w trzech wymiarach.
Co do 2D to wszystkie gry planszowe, puzzle są w 2D. Monitor jest płaski, tak samo kartka papieru. To, że świat widzimy w 3D nie znaczy, że gry w 2D są mniej ciekawe. Oczywiście to moja opinia.
-
komentarz #9 wysłany: 2015-05-05 18:16 w odpowiedzi na komentarz #1
I dlatego ja zrezygnowałem z BlizzardPPC i BVision. Na co dzień używam Amigi 1200 z turbo (mam 030, 040 i 060) w obudowie desktop + tzw. konsola TOMS (mieści się tam HDD i CD-ROM). Idealny zestaw do pracy i zabawy na Amidze z wykorzystaniem jej wszystkich atutów.
Monitor mam Amiga M1438 i Amiga M1538. Microviteki są najlepsze do pracy z Amigą. Żaden scandoubler i LCD nie działa lepiej, testowane wielokrotnie.
-
komentarz #10 wysłany: 2015-05-05 19:00 w odpowiedzi na komentarz #8
Ja bym jednak wolał taką grę w 3D. Widzianą z perspektywy pierwszej osoby.
Moim zdaniem byłaby o wiele ciekawsza.
-
komentarz #11 wysłany: 2015-05-05 19:03 w odpowiedzi na komentarz #9
Trochę szkoda. Ja bym sobie zostawił wypasionego klasyka z BlizzardPPC i BVision.
A do gier bym sobie kupił A500 plus gotek.
-
komentarz #12 wysłany: 2015-05-08 10:52
Aplikacje przeglądarkowe to jedyna sensowna szansa dla Amigi - warunek jest jeden aktualna i stabilna przeglądarka. Niestety oddalamy się ostatnio od tego, taki aktualizowany co pół roku TW lub Odyssey załatwił by wiele spraw.
-
komentarz #13 wysłany: 2015-05-08 19:08 w odpowiedzi na komentarz #12
Dokładnie. Obecnie sytuacja zaczyna być bardzo niepokojąca. Dwa lata bez aktualizacji OWB... TW to już chyba nigdy się nie pojawi.
- Discord
-
Online: 9
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Dobrowit
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- MaaG^dA
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze