Amiga, i znowu byliśmy pierwsi - magazyn Compute!, marzec 1988: Po prostu stojąc przed monitorem i machając rękami można na ekranie tworzyć niezwykle interesujące efekty graficzne i dźwiękowe. Potencjalne wykorzystanie tego wynalazku pozostaje tylko w sferze spekulacji, ale zapewne świetnie nada się do prezentacji wideo i interaktywnych gier.
Dodano: 2016-05-31 20:20, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 4815
Mandala, czyli "Kinect" na Amidze w 1986 roku
W 1986 roku mała firma Very Vivid Inc. z Toronto napisała dla Amigi oprogramowanie o nazwie Mandala, które potrafiło przechwytywać i przetwarzać obraz z kamery wideo. Działało to z szybkością tylko 14 klatek na sekundę, ale efekt był wyśmienity, zobaczcie sami:
Mandala wykorzystana została głownie w telewizji, m.in. na kanale Nickelodeon, a także w innych tego typu dziecięcych programach:
Była jednak prekursorem znanych nam obecnie doskonale rozwiązań typu Kinect Microsoftu i innych pozwalających na swobodną (bez udziału urządzeń) interakcję z komputerem.
I jeszcze magazynu Compute! z 1988 roku: Niewątpliwie najbardziej niezwykłym produktem show (World of Commodore - International Centre w Toronto) była Mandala. Ten interaktywny system pozwalał na tworzenie w czasie rzeczywistym wideo - Mandala łączy digitalizację wideo w czasie rzeczywistym, tak aby pozwolić na fizyczną interakcję z monitorem Amigi.
- Discord (online: ) «»
-
Online: 16
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Dobrowit
- Drako/Crowley
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Discord
-
Online: 16
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Dobrowit
- Drako/Crowley
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole