Zapraszamy na nowy odcinek videobloga SZAMAN Race, w którym autor Szymon Żyła wraca do początków, czyli nagrywania bez czołówek i obróbki wideo. Ten surowy i skaczący materiał, prosto z górskiej trasy, opowiada o tym, jak gra Doom stała się przyjacielem Amigi, a Amiga przyjaciółką Dooma.
Dodano: 2021-06-04 14:12, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 3024
SZAMAN Race #30 - na zawsze razem: Amiga i Doom
- Discord (online: ) «»
-
Online: 13
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Nightmare777
- Patu
- SZAMAN
- SzulcBryggeri
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2021-06-04 14:33
Nagranie i wyprodukowanie takiego surowego odcinka, wraz z napisaniem newsa na eXecu, zajmuje mi około godziny. Przyznam, że nawet nie odtwarzałem tego materiału u siebie po nagraniu, mam nadzieję, że da się to odsłuchać, zaleta takiego podejścia jest jedna - jest to realizowane w mojej przestrzeni czasowej jaką mam aktualnie na amigowe hobby...
-
komentarz #2 wysłany: 2021-06-05 18:38
Ta Amigowa "odpalaczka" WADów to BSP, wersja 1.0 (jest na Aminecie) jest z sierpnia 1994 roku, więc tylko 8 miechów zapóźnienia do premiery na PC.
Kłeja odpalałem (oczywiście wersję bodajże 0.31) i ukończyłem sharewarową wersję na M-Tecu 1230 z 030/881 28MHz - ależ to przeokrutnie chodziło... chociaż port ClickBooma nie był chyba dużo szybszy.Duże wrażenie zrobił na mnie "nieautoryzowany" port Quake dla PowerUp, była to prawdopodobnie skompilowana pod PowerPC wersja 0.31. Pierwsza rzecz jaką uruchomiłem na BlizzardziePPC
-
komentarz #3 wysłany: 2021-06-05 21:17
Może to dziwne ale Doom i Quake są obecne w amigowym świecie już od tak dawna, że ja te gry bardziej kojarzę z Amigą niż innymi platformami. Nie żebym jakoś w nie grał, bo niezbyt lubię w takich rzeczy grać. Ale jednak ciągle gdzieś się człowiek stykał z amigowymi Doomami i Quake'ami. I mam na myśli te produkcje ID Software, nie jakieś klony czy gry doomopodobne. Bo tych to były dziesiątki.
-
komentarz #4 wysłany: 2021-06-06 08:17 w odpowiedzi na komentarz #2
Ta odpalaczka WADów to oczywiście ciekawostka, identycznie działanie jak w edytorach map do Doom/Quake, niemająca nic wspólnego z prawdziwym engine Doom'a. Ja Quake przeszedłem na Apollo040/40 w oknie ustawionym na 70% i grało mi się bardzo przyjemnie. Quake2 przeszedłem na BPPC/AGA na jakimś nieoficjalnym porcie którego chyba mam do dziś, jak znajdę to udostępnię.
-
komentarz #5 wysłany: 2021-06-06 10:58 w odpowiedzi na komentarz #4
Quake2 przeszedłem na BPPC/AGA na jakimś nieoficjalnym porcie którego chyba mam do dziś, jak znajdę to udostępnię
Ooo, Quake 2 dla PowerPC i AGA? Ciekawe... znajdź ten port i udostępnij.
-
komentarz #6 wysłany: 2021-06-06 12:46
Doom, Quake i spółka to jakieś amigowe fetysze. Pragnę tylko zauważyć, że minęło już sporo czasu od tego momentu i świat zachwyca się nowymi produkcjami (ostatnio np. Outriders). Goni się rzeczy już dawno przebrzmiałe. Podobnie jak z OS 3.2 - sporo włożonej pracy, ale czy przypadkiem para znowu nie idzie w gwizdek?
-
komentarz #7 wysłany: 2021-06-06 20:19 w odpowiedzi na komentarz #5
Znalazłem, ale jak tak sobie teraz myślę to przypomina mi się że miałem CV64/3D tyle grałem na software rendering. Wątpię żeby poszło na AGA, kto ma PPC w klasyku niech spróbuje. Z tego co mi wiadomo, jest to wczesna beta wersja od Hyperionu.
-
komentarz #8 wysłany: 2021-07-04 22:59 w odpowiedzi na komentarz #4
Nie kłam. Quake na 486DX4/100Mhz w oknie 70% wyciąga jakieś 7-8 FPS w 320x200 więc na 040/40Mhz NIE MOGŁO się "grać bardzo przyjemnie".
-
komentarz #9 wysłany: 2021-07-06 20:32 w odpowiedzi na komentarz #8
Gdzie byłeś w tamtych czasach? To moja subiektywna opinia, te kilka fps dawało mi sporo radości. Miałem Amigę, peceta nawet na oczy nie widziałem... dzisiaj można się dziwić jak można czerpać przyjemność z grania w takich warunkach, ale wtedy dla mnie to była magia.
Ma ktoś testy timedemo dla różnych procesorów? Nie mam już 040/40, a chciałbym sobie przypomnieć stare dobre czasy.
-
komentarz #10 wysłany: 2021-07-06 21:13 w odpowiedzi na komentarz #9
http://youtu.be/9N4VjFMs9x8?t=332
W 2-3 FPS mogłeś sobie slajdy oglądać, a nie grać...
-
komentarz #11 wysłany: 2021-07-06 22:07 w odpowiedzi na komentarz #10
Przecież w tej A4000 siedzi karta A3640/25mhz, przeczytaj opis i komentarze pod filmem. Znalazłem video z 486DX4@100mhz - https://youtu.be/NLrKxWL73Mw?t=103
Z tego co pamiętam, Quake na "pełnej" 040/40mhz działał podobnie.
-
komentarz #12 wysłany: 2021-07-07 07:15 w odpowiedzi na komentarz #11
040/40Mhz
http://youtu.be/ylOb2e8s1fA
Nadal bieda
- Discord
-
Online: 13
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Nightmare777
- Patu
- SZAMAN
- SzulcBryggeri
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze