Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2014-02-27, Autor: Czesław Mnich, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3749

A A A

Solar Conquest

Solar Conquest

Wprowadzenie

Jest rok 2054. Korporacja znana jako AeonTech rozpoczęła podróż do wcześniej nieosiągalnego systemu słonecznego. W tych czasach było to kamieniem milowym technologii kosmicznej. W to miejsce zostały wysłane floty z dużymi statkami zdolne produkować mniejsze jednostki. Takie statki obsługiwane przez sztuczną inteligencję mogły wykonywać zadania i utrzymać flotę w ciągłym ruchu. Wyprawa miała pchnąć tą technologię do granic możliwości, utrzymując jednocześnie załogę składającą się z 500 osób przy życiu transportując ją daleko od Ziemi.

Kiedy załoga dotarła do nowego układu słonecznego to natychmiast rozpoczęły się badania nowych światów a zdjęcia planet zostały odesłane na Ziemię. Jednak w tym samym czasie dowódca floty admirał Moretti wykorzystując odległość od Ziemi zaczął powoli używać sztucznej inteligencji do zwiększania swojej władzy i wprowadzania w życie nowych zasad.

Pewnego dnia admirał wprowadził własne prawo oświadczając, że ten układ słoneczny będzie częścią jego imperium. Aby trzymać innych na baczności Moretti wybrał kilku członków załogi i rozstrzelał ich pod zarzutami zdrady. Ponadto zamknął naukowców i kazał im prowadzić badania na nowych materiałach znalezionych na planetach w celu produkcji wojskowych maszyn.

Niedługo po tym zdarzeniu został wysłany na Ziemię sygnał z wezwaniem o pomoc. Niewielka liczba załogi, która sprzeciwiła się admirałowi porwała niektóre transportery i planowała rozpocząć bunt. AeonTech i Siły Kosmiczne Ziemi przygotowywały się do wysłania ekipy ratunkowej, która miała przybyć na miejsce za parę miesięcy. Do tego czasu buntownicy będą musieli zrobić wszystko co w ich mocy aby utrzymać admirała w ryzach i przetrwać, aż do czasu przybycia ekipy ratunkowej.

Cel gry

Jak można wywnioskować z powyższego wstępu akcja gry "Solar Conquest" rozgrywa się w przestrzeni kosmicznej. W grze wcielamy się w rolę pilota myśliwca, który ma za zadanie pomóc buntownikom w odparciu ataku skorumpowanego admirała. Głównym celem każdej z misji jest zniszczenie kilku dużych stacji lub transporterów wroga zarazem zachowując swoje przy życiu. W przeciwnym razie przegramy misję.

Na polu walki występują 2 drużyny, nasza oznaczona kolorem niebieskim oraz oddział wroga, który przybrał barwy czerwone. Pomimo, że grafika w "Solar Conquest" jest bardzo uboga nie przeszkadza to podczas rozrywki. Wszystkie obiekty na ekranie są czytelne i nie ma takiej możliwości aby pomylić nasze jednostki z wrogimi.

Opis jednostek i obiektów strategicznych

Jednostki latające:

1. Myśliwiec "ESF-R2" (Fighter)
2. Bombowiec (Bomber)
3. Nowoczesny bombowiec "ESF-R1" (Advanced Bomber)
4. Statek naprawczy (naprawia uszkodzone myśliwce, bombowce, generatory oraz działka poprzez strzelanie do nich z lasera)
5. Zaawansowany myśliwiec "ESF-R4" (Advanced Fighter)

Budowa transportera:

6. Wieżyczka armatnia (Turret)
7. Generator (najważniejszy element każdego transportera)
8. Miejsce odlotu statków naprawczych
9. Lotnisko z którego odlatują co kilkadziesiąt sekund nowe jednostki bojowe (każdy transportowiec posiada ich aż 6!)

Dodatkowe informacje na ekranie:

  • Pasek ze wskaźnikiem energii (lewy górny róg)
  • Informacja o liczbie aktualniej armii (aliantów "allies" oraz wroga "enemies")
  • Radar (po wciśnięciu klawisza TAB dostaniemy większy podgląd)
  • Komunikator (informuje np. o zniszczonych transporterach - lewy dolny róg)

Wersja beta gry "Solar Conquest" składa się tylko z 5 misji z którymi można się zaznajomić poniżej.

Misja 1

W pierwszej misji siadamy za sterami nowoczesnego statku myśliwskiego "ESF-R4", który jest uzbrojony w dwa zdalnie sterowane karabiny plazmowe. Liczbę amunicji mamy nieograniczoną także możemy strzelać do woli do naszych wrogów na polu walki. Jako, że jesteś nowy to zostaniesz wysłany aby zniszczyć trzy wrogie stacje posiadające wieżyczki strzelnicze. Będziesz eskortowany przez myśliwce "ESF-R2", które są sterowane przez sztuczną inteligencję. W tym czasie nasze transportery będą produkować nowe statki oraz reperować uszkodzone jednostki.

Aby przejść misję musisz zniszczyć wszystkie wrogie stacje z wieżyczkami strzelniczymi. Możesz je zniszczyć strzelając w blok znajdujący się w środku stacji. W przypadku gdy utracimy wszystkie nasze transportery to przegramy misję. Choć trzeba przyznać, że w tej misji jest to nie możliwe z tego względu, że nasz wróg nie posiada jednostek latających.

Od lewej: Stacja wroga z uzbrojonymi wieżyczkami strzelniczymi (misja 1) oraz transportery wroga (misja 2)

Misja 2

W drugiej misji dysponujemy niewielkimi siłami ludzkimi. Aby zdobyć przewagę musimy przejąć jedną z nowych stacji kosmicznych wroga w której w skład wchodzą 3 transportery. Wymagać to będzie od nas szeregu szybkich ataków w stronę statków Morettiana znajdujących się w tej okolicy.

Podczas gdy nasz oddział uderzeniowy będzie atakować jeden z pobliskich dywizjonów bombowych my w tym czasie będziemy wspierani przez pilotów Ashley i Rodney w ataku na wrogą stację. Jako, że nie będziemy mieć żadnych dodatkowych posiłków musimy dokonać inwazji z dostępnymi siłami zbrojnymi.

Druga misja jest podobna do poprzedniej i polega na wyeliminowaniu wszystkich transporterów wroga niszcząc ich bloki w centrum statku. Blok jest generatorem, który zasila cały statek lub stację gdy jest włączony. Pozwala również produkować amunicję, a nawet inne statki.

Misja 3

Stacja kosmiczna została przejęta, ale jej obrona przed admirałem jeszcze się nie zakończyła. W efekcie musimy zbudować nową armię ale to wymaga wielu zasobów poprzez, zbieranie szczątków ze zniszczonych transporterów. Ostatnie bitwy zaspokoiły większość naszych potrzeb, ale nadal potrzebnych jest około 5 transporterów wartych pozyskania zasobów.

Admirał Moretti planuje wysłać kilkadziesiąt transporterów i rozpocząć zmasowany atak zanim dokończymy budowę naszej stacji. Wraz z Rodney i kilkoma transporterami zostaniemy wysłani aby wyeliminować siedem transporterów kierujących się w naszą stronę. Musimy zniszczyć wszystko co napotkamy na drodze a załogi naszych statków mogą zabrać się za zbieranie szczątków. Powinniśmy znaleźć tam wystarczająco dużo transporterów aby dokończyć budowę stacji kosmicznej.

Pamiętaj o tym, że czas jest najważniejszy. Nasza stacja kosmiczna nie wytrzyma długo bez tych dostaw.

Tak wygląda pomniejszona mapa bitwy w 3 i 4 misji za pomocą klawisza TAB

Misja 4

Admirał Moretti rozpoczął zmasowany atak z zamiarem zniszczenia stacji kosmicznej. Blisko sto transporterów kieruje się w naszą stronę. Nasze wsparcie bojowe jest w drodze, ale znajduje się na tyle daleko, że nie jest w stanie odeprzeć ataku. Sytuacja jest na tyle tragiczna, że trzeba przekształcić fabryki znajdujące się na stacji kosmicznej. Od tej chwili stacja będzie produkować operowane przez sztuczną inteligencję nowoczesne myśliwce. Dodatkowo każdy transporter rebeliantów został powołany do obrony stacji. Również piloci Rodney i Ashley pomogą nam w obronie. Stacja musi przetrwać atak. Jeśli stacja przepadnie to nie będzie już nadziei na przeżycie do czasu przybycia posiłków.

Misja 5

Niezwykły pokaz siły zaprezentowany przez zaawansowane myśliwce wywołał pewny niepokój, który rozprzestrzenił się zarówno wśród buntowników jak i sił Morettiana. W tym samym czasie doprowadziło to do dużego podziału w imperium admirała.

Znacznie więcej osób zaczęło dołączać do buntowników i porywać statki Morettiego aby pomóc w naszej sprawie. Jednak zbyt wielu ze starej załogi ocenia działania rebeliantów jako fanatyczne i nieostrożne. Doprowadziło to do tego, że przechodzą na stronę admirała i walczą przeciwko nam.

Sam admirał wydaje się być w niewielkim stanie paniki. To on pchnął badania nad nową bronią, montując ją na niektórych myśliwcach "ESF-R2". Poza tym załadował zaawansowane bombowce "ESF-R1" na niektóre z transporterów, które teraz wezmą udział w walce przeciwko nam.

W ostatniej misji musimy przechwycić niektóre z nowych technologii admirała aby wyrównać nasze szanse na polu bitwy. Otrzymamy do pomocy pilotów Rodney i Ashley aby wciągnąć w zasadzkę grupę transporterów testujących nową technologię. W tym czasie nasze transportery będą produkować zaawansowane myśliwce i atakować pozostałe cele.

Na powyższych obrazkach można zaobserwować krwawe starcie obydwu drużyn

Sterowanie

Sterowanie naszym statkiem odbywa się za pomocą myszy oraz klawiatury. Klawiszami W i S przemieszczamy nasz myśliwiec do przodu i do tyłu, zaś klawiszami A i D możemy przesuwać go na boki. Obracanie naszego statku odbywa się samoistnie w kierunku gdzie w danej chwili znajduje się kursor myszy na ekranie. Po odpowiednim obróceniu statku w stronę wrogich jednostek lewym przyciskiem myszy otwieramy ogień.

Taktyka, wady i zalety

Gówna zasada jest taka aby nie stać w miejscu i nie dać się zestrzelić. W przypadku gdy zostaniemy zestrzeleni przez wroga to będziemy kontynuowali lot od naszej bazy. Pamiętaj aby być w ciągłym ruchu często robiąc uniki na boki kierując zarazem ostrzał w stronę wrogich jednostek.

Aby ułatwić nam grę po wciśnięciu klawisza "TAB" otrzymamy podgląd całej mapy na której z łatwością zobaczymy nasze jak i wrogie jednostki. Taki podgląd umożliwia nam dokładne zaplanowanie ataku czy ostrzał wrogich baz z daleka.

Teraz mała ciekawostka. W przypadku gdy zaatakujemy wrogi transporter czy jakikolwiek wrogi statek to od razu do jego naprawy zostanie wysłany wrogi statek naprawczy. Teraz wystarczy, że staniemy na drodze pomiędzy wrogim statkiem naprawczym a regenerowanym przez niego statkiem a będziemy mogli zreperować nasz myśliwiec poprzez przechwycanie niebieskich wiązek lasera. Widać to dobrze na filmie w 4 minucie i 37 sekundzie. To rozwiązanie jest bardzo pomocne w przypadku gdy zaatakujemy wrogą bazę a nasze statki naprawcze są za daleko aby nam w razie czego udzielić pomocy.

Obrazek po lewej stronie przedstawia wybuch zniszczonego transportera wroga a po prawej naszego statku

Warto tutaj wspomnieć o kolejnym ułatwieniu jakim jest możliwość wczytania dowolnej z 5 misji za pomocą opcji "LOAD". Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy za każdym razem gdy włączymy grę przechodzić każdej z misji od początku. Wszystkie misje dostępne są dla nas już od pierwszego uruchomienia gry.

"Solar Conquest" niestety nie jest wolny od wad. Przy próbie zmiany dowolnych ustawień w opcjach np. rozdzielczości ekranu czy szybkości gry zamiast czcionki w menu pojawiają się białe kwadraty i nie wiadomo wtedy gdzie dana opcja się znajduje. Dopiero po ponownym wczytaniu gry wszystko wraca do normy. Pod najnowszą wersją systemu AmigaOS 4.1 nie można uruchomić gry w okienku. Kolejną dużo poważniejszą wadą jest wolne, skokowe działanie gry na moim komputerze SAM440ep Flex 667Mhz w trakcie gdy na ekranie znajduje się setki statków. Szczególnie jest to uciążliwe podczas 4 misji gdy w bitwie bierze udział ponad tysiąc jednostek bojowych wliczając w to myśliwce oraz bombowce. Dobrze, że autor dodał możliwość spowolnienia gry dzięki czemu możemy dostosować jej prędkość do naszych potrzeb. Po zmianie prędkości z domyślnej "1" na "0.3" spowoduje to, że gra będzie działać około trzy razy wolniej a jednostki bojowe odlatywać będą z transporterów co 50 sekund zamiast wcześniejszych 15 sekund.

Na powyższym obrazku można zauważyć opisany błąd z czcionką

Ustawienia

W opcjach możemy:

  • zmienić rozdzielczość ekranu wraz z głębią kolorów,
  • otworzyć grę w okienku lub na pełnym ekranie,
  • włączyć/wyłączyć muzykę,
  • ustawić prędkość gry
  • wybrać dowolną liczbę naszych jak i wrogich transporterów (opcja SKIRMISH)

Od lewej tryb "SKIRMISH" oraz okno "OPTIONS"

Wymagania

  • AmigaOS4.1,
  • Szybki procesor PPC,
  • SDL,
  • MiniGL 2.0 lub wyższy

Podsumowanie

"Solar Conquest" nie jest grą nową. Wersja 0.2 (beta) powstała 2 kwietnia 2006 roku a jej autorem i pomysłodawcą jest Greg Beaman. Dwa lata później znany w amigowym środowisku "Spot" postanowił przeportować grę w wersji beta na nasz ulubiony system operacyjny za co należą mu się duże brawa. Gra dostępna jest do pobrania ze znanej wszystkim amigowcom strony OS4Depot.net zaś źródełka można pobrać tutaj. Dodam, że w dzisiejszych czasach bardzo trudno jest znaleźć grę w wersji dla innych systemów operacyjnych z tego względu, że większość linków oraz stron internetowych już dawno temu wygasła.

Pomimo, że gra posiada tylko 5 poziomów i ma kilka małych wad naprawdę warto w nią zagrać. Potrafi wciągnąć na wiele godzin dostarczając przy tym niesamowitej rozrywki. Specjalnie dla wymagających graczy został dodany tryb o nazwie "SKIRMISH". Umożliwia on wybranie dowolnej liczby jednostek wroga jak i naszych sojuszników a wszystko to po to aby pozwolić nam stoczyć gigantyczną bitwę wszech czasów. "Solar Conquest" polecam z całego serca wszystkim miłośnikom kosmicznych strzelanek.

Aby wczuć się w klimat gry warto obejrzeć powyższy film na pełnym ekranie w jakości "480p".

Czesław Mnich
zobacz inne nasze artykuły » komentarzy: 0
Menu
Baza wiedzy
AmigaOS.pl
Naczelny poleca
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: