Na Aminecie pojawił się port Wolfa 3D dla kości ECS. Gra uruchomi się w 32 kolorach w rozdzielczości 320 na 200 pikseli. Wymagany jest procesor 68020, ale pełną grywalność zapewni dopiero 040-tka.
Dodano: 2013-06-16 15:17, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4979
Wolfenstein 3D ECS
-
komentarz #1 wysłany: 2013-06-16 16:17
A na pc wystarczy 286 16mhz i vga
-
komentarz #2 wysłany: 2013-06-16 16:30 w odpowiedzi na komentarz #1
Heh w szkole podstawowej były nawet słabsze Pc XT 4,77Mhz i czarno-biały monitor
-
komentarz #3 wysłany: 2013-06-16 18:45
Wersji grywalnej na A500 z 1MB wciąż nie ma, lata mijają, a wyzwanie wciąż przed śmiałkami.
-
komentarz #4 wysłany: 2013-06-16 19:24 w odpowiedzi na komentarz #3
Chyba już nie będzie. Cudów nie ma
-
komentarz #5 wysłany: 2013-06-16 21:12 w odpowiedzi na komentarz #4
W sferze komputerów cuda się zdarzają
-
komentarz #6 wysłany: 2013-06-17 08:06 w odpowiedzi na komentarz #5
Na ośmiobitowym Atari na pewno http://www.youtube.com/watch?v=DuZywAxfGkw
-
komentarz #7 wysłany: 2015-10-28 00:23 w odpowiedzi na komentarz #1
http://youtu.be/5f7gW5X24ao
Tak by chodził na A500 z Graffiti/IndivisionECS.
-
komentarz #8 wysłany: 2015-10-28 08:44 w odpowiedzi na komentarz #7
Tak by chodził na A500 z Graffiti/IndivisionECS.
Nope. Chodziłby szybciej
-
komentarz #9 wysłany: 2015-10-28 08:59 w odpowiedzi na komentarz #8
Zgadza się Tak albo i lepiej powinien chodzić na pełnym ekranie na Amidze 500, jeśli byłby przepisany tak jak powinien
Wolfenstein 3D jest dużo uboższy od Cytadeli
-
komentarz #10 wysłany: 2015-10-28 19:53 w odpowiedzi na komentarz #9
Na forum Atari znalazłem taką perełkę:
Od 20:03 opad szczeny:
https://www.youtube.com/watch?v=cxmHFU2VZkw&feature=youtu.be&t=20m02s
-
komentarz #11 wysłany: 2015-10-28 20:06 w odpowiedzi na komentarz #10
Czemu opad?
-
komentarz #12 wysłany: 2015-10-28 20:23 w odpowiedzi na komentarz #11
Przed demkiem jest opis, że to działa na A500 1MB OCS z bazowym zegarem i masz płynnego wolfa3d, a dokładniej płynny raycaster. To chyba jest właśnie to na co tyle lat się oczekiwało.
-
komentarz #13 wysłany: 2015-10-28 21:10 w odpowiedzi na komentarz #12
Ciekawe czy to było z Amigi puszczane i jak by to się sprawdziło jak można by było sterować Później se to całe oglądnę
-
komentarz #14 wysłany: 2015-10-28 21:19 w odpowiedzi na komentarz #12
@cacodemon: Na pouet tego kompletnie nie ma, trudno coś znaleźć poza zachwytami i informacją, że to... nie działa na A500, nawet nie sposób prosto znaleźć nazwy tej produkcji, niby to "Wildcat", ale taki tytuł od razu budzi moje wątpliwości... Lektor coś ględził, ale ze słuchu angielskiego w (ocenzurowano) nie rozumiem. Czy aby jednak to nie animacja? Albo coś, co wykorzystuje unikatowe właściwości sprzętu/software, który emuluje Amigę?
-
komentarz #15 wysłany: 2015-10-28 22:32 w odpowiedzi na komentarz #14
No jak przed demkiem było info że to A500 1MB OCS ze stockowym zegarem to chyba puszczane było na A500 ?
-
komentarz #16 wysłany: 2015-10-29 08:45
Nie ma to sensu. Takie na siłę próby naprawiania tego co commodore zepsuło dwadzieścia lat temu.
Jak gry 3D na amidze to tylko z kartą graficzną.
Chipset najlepiej zostawić do gier w stylu a500 - platformówki itp itd.
-
komentarz #17 wysłany: 2015-10-30 07:10 w odpowiedzi na komentarz #16
Nie zgadzam się. Istotą sceny jest w pierwszej kolejności pokonywanie sprzętowych ograniczeń danej platformy i pokazanie kunsztu kodera/grafika/muzyka. 3D na Amidze to wdzięczne, ale i trudne pole do popisu. Płynny i mityczny Wolfenstein 3D lub jakakolwiek jego odmiana do tej pory pozostawał nieosiągalny
BTW. Ileż można oglądać obracające się "ziemniaki" w rytm techno ?
-
komentarz #18 wysłany: 2015-10-30 12:22 w odpowiedzi na komentarz #17
Teoretycznie tak, ale w przypadku amigi i wolfa/dooma mamy do czynienia z pokonywaniem ograniczeń
które powstały w wyniku dziadowania przez commodore.
W 1992 roku na wszystkich platformach poza amigą (pc/mac/atari) był już chunky pixel.
I w układach amigi również powinien być.
Że nie wspomnę o fast ram.
Dlatego amiga to szczególny przypadek, bo nawet na a1200 ze standardowym cpu doom powinien śmigać.
-
komentarz #19 wysłany: 2015-10-30 12:46 w odpowiedzi na komentarz #18
No to teraz opowiedz jak chodzi doom na Amidze z kartą graficzną i szybszym procesorze Aha, zapomniałem, że nie miałeś nigdy karty graficznej w Amidze Do dzisiaj się robi t.zw. upgrade sprzętu jeśli chcemy żeby było lepiej
Amiga CD-32 posiada chip Akiko, który zapewniaj sprzętową konwersję Chunky to Planar
Standardowa Amiga świetnie się sprawowała w grach 2D i żaden inny komputer domowy nie dorównywał Amidze pod tym względem Po dziś dzień ludzie grają w gry 2D
-
komentarz #20 wysłany: 2015-10-30 13:29 w odpowiedzi na komentarz #19
Ale o co Ci chodzi?
Przecież napisałem:
Jak gry 3D na amidze to tylko z kartą graficzną.
-
komentarz #21 wysłany: 2015-10-30 14:07 w odpowiedzi na komentarz #20
Bo marudzisz, że jakiś tam doom nie chodzi dobrze na Amidze 1200 na podstawowej konfiguracji Jak gry wymagały coś więcej, to się dorzucało szybszy procesor, kartę graficzną i.t.p Podstawową konfigurację Amigi 1200 pozostaw grom 2D i nie marudź więcej
Tak na marginesie, to jest trochę gier 3D które śmigają dobrze na standardowej Amidze 1200, co prawda textur nie mają, ale są 3D
-
komentarz #22 wysłany: 2015-10-30 15:09 w odpowiedzi na komentarz #21
Bo jakby nie aga to doom by na gołej a1200 śmigał.
-
komentarz #23 wysłany: 2015-10-30 15:45 w odpowiedzi na komentarz #22
Pal licho dooma, mamy lepsze gry
-
komentarz #24 wysłany: 2015-10-30 22:42 w odpowiedzi na komentarz #19
Ten cały Akiko o dupę potłuc Jego wydajność była tragiczna. A co do argumentu, że " w grach 2D żaden inny komputer domowy nie dorównywał Amidze pod tym względem" też chybiony.
Porównanie gier Amigi i Acorna
https://www.youtube.com/watch?v=ae2_IkL_O38
-
komentarz #25 wysłany: 2015-10-30 22:44 w odpowiedzi na komentarz #23
Tak trudno Ci się pogodzić z faktem, że Doom był, jest i będzie kamieniem milowym nie tylko w grach 3D, ale w całej historii gier ?
- Discord
-
Online: 7
- AmiKit
- Angry Andy
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze