Rozpoczynamy cykl krótkich newsów zawierających informacje o produkcjach scenowych, które udało nam się uruchomić pod sprzętem NG/AmigaOS 4.x. Wyniki naszej pracy będą za każdym razem trafiać do nowego działu scenowego w serwisie amigaos.pl, gdzie mamy zamiar stworzyć bazę wiedzy na ten temat. Na początek przetestowaliśmy trzy dema 68k:
Dodano: 2014-05-05 16:57, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3147
Scena pod NG/AmigaOS 4.x cz.1
- Elude - Dust (2010) - mA1+4.1upd6, "eld-dust -ahi -double -wide", przekłamane efekty
- Elude - Kakao (2012) - mA1+4.1upd6, "eld-kakao -ahi -double -wide", przekłamane efekty
- MadWizards - Kioea (2012) - mA1+4.1upd6, shell, zniekształcony dźwięk
Jeśli uzyskaliście inne wyniki na swoich maszynach NG z AmigaOS 4.x to piszcie w komentarzach lub bezpośrednio do redakcji za pomocą formularza kontaktowego. Oczywiście testy nie dotyczą klasycznych komputerów Amiga, gdzie dostęp do starych układów specjalizowanych w wielu przypadkach przyniesie zapewne zupełnie inne efekty.
-
komentarz #1 wysłany: 2014-05-05 18:57
Zawsze można ściągnąć z youtube.
Dla mnie te całe dema to marnowanie czasu.
Wolałbym zamiast nich jakieś nowe gry zobaczyć.
-
komentarz #2 wysłany: 2014-05-05 19:00 w odpowiedzi na komentarz #1
Jest jednak w tym jakaś tradycja amigowa, choć pewnie masz rację - sporo fajnych gier by powstało gdyby scenowcy tę energię gdzieś indziej skierowali.
-
komentarz #3 wysłany: 2014-05-05 19:20 w odpowiedzi na komentarz #1
Dla mnie te całe dema to marnowanie czasu.
Wolałbym zamiast nich jakieś nowe gry zobaczyć.
Dla mnie to całe łowienie ryb to marnowanie czasu. Wolałbym żeby ci wszyscy wędkarze zamiast tego zrobili coś bardziej użytecznego.
To jest hobby. Poza tym robienie dem ma niewiele wspólnego z robieniem gier. Zwłaszcza dzisiejszych. Demo to nieinteraktywny kawałeczek gry pozbawiony jakiejkolwiek logiki, najczęściej zupełnie nieuniwersalny. A z drugiej strony demo pokazuje często coś czego w grze nigdy nie zobaczymy. Pod warunkiem, że nie jest to tylko "festiwal scenek".
-
komentarz #4 wysłany: 2014-05-05 23:11 w odpowiedzi na komentarz #3
Być może. Ale w ciągu ostatnich paru lat amigowa scena nic nowego nie pokazała.
Te dema nudne są po prostu.
A jakieś nowe gry na Amigę by się przydały.
-
komentarz #5 wysłany: 2014-05-06 22:03 w odpowiedzi na komentarz #4
Wiecie czego mi brakuje? Czegoś takiego jak było w PlayStation 1 - Tyranozaurus i Manta, którymi można było kierować padem. Takie swoiste demko z możliwością kierowania obiektem, jednocześnie pokazujące na co stać maszynę. Wyobraźcie sobie jakiś obiekt którym można obracać przesuwać i oglądać z każdej strony dżojem albo mychą. Coś co jest maksymalnie dopieszczone i zoptymalizowane, tak żeby robiło miłe wrażenie jednocześnie pokazując na co stać daną maszynę. Oczywiście w zależności od sprzętu "efekt" byłby inny, nie koniecznie obiekt trójwymiarowy, po prostu coś co dawało by odczuć na co stać nasze Amigi.
Co do dem, scenowców i tworzenia gier, to już nie jedna dyskusja była, a nawet nie jedna produkcja czy próba, nie zawsze udane.
- Discord
-
Online: 7
- AmiKit
- Cizar
- IMPBot
- juen
- m...
- MaaG^dA
- Nightmare777
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze