Trwa nasz świąteczny konkurs, w którym główną nagrodą jest pakiet Amiga Forever 2014 Premium Edition. Po pierwszych 5 rundach prowadzi z 3 punktami Robert Szacki. A oto zagadka nr 6:
Dodano: 2014-12-11 21:59, Autor: redakcja, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 4151
Świąteczny konkurs magazynu eXec - po 5 rundach
- Discord (online: ) «»
-
Online: 13
- Adam_M
- Angry Andy
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Nightmare777
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2014-12-11 23:06
No w tę grę to rżnąłem do niemal upadłego i niemal nałogowo swego czasu... Rozgrywkę niestety strasznie psuło uzależnienie od przestarzałego blittera, który strasznie spowalniał tę grę... A i tak na PC i tak wyglądało to niestety znacznie lepiej, zwłaszcza misje w nocy Nie podam tytułu, niech wygra ktoś kto ma większą na to szansę
-
komentarz #2 wysłany: 2014-12-11 23:29 w odpowiedzi na komentarz #1
Każdy ma szansę wygrać wystarczy podawać poprawne odpowiedzi.
Nie ma się co zastanawiać tylko walczyć o główną nagrodę.
Na zakończenie dodam, że od zainteresowania tego konkursu zależą kolejne.
Także zachęcam wszystkich niezdecydowanych do wzięcia udziału w zabawie.
-
komentarz #3 wysłany: 2014-12-12 12:17
Witam,
Gratuluje pomyslu na bardzo fajny konkurs.
Widzac obrazek slysze niepokojaca muzyke nadciagajacych obcych w X-COM:Enemy Unknown
-
komentarz #4 wysłany: 2014-12-12 13:05 w odpowiedzi na komentarz #3
Tak, dokładnie - to jest UFO.
Zdaje się, że 2 i 3 miejsce także będą nagrody niespodzianki, dlatego ja bym nie odpuszczał zabawy.
-
komentarz #5 wysłany: 2014-12-12 19:01 w odpowiedzi na komentarz #4
Nie grałem w UFO, ponoć gra wyśmienita. Będę musiał kiedyś zagrać.
Panie Adamie Kulesza, blitter amigowy doskonale sprawdza się z danami planarnymi, które to rezydują w pamięci graficznej "karty graficznej" komputerów Amiga z kośćmi OCS/ECS/AGA. Biorąc pod uwagę ten fakt, ten koprocesor nie jest przestarzały, wpasowuje się mocno w ten chipset.
Ja jako wieloletni amigowiec nigdy nie stwierdziłem, że blitter może być złą konstrukcją, czyli że jest za wolny. Dowodem na to jest chyba wyjątkowość komputerów Amiga, to jak długo przetrwały wszelakie zawirowania w świecie informatyki.
W 100% przypadkach, gry które korzystają z chipsetu, a tym samym również blittera działają w pełnej prędkości. Niestety często zdarza się, że na sprzęcie niededykowanym, czyli innych Amigach te gry działają wolniej. Często też, gry działające pod WHDLoad też kapryszą, a wynika to z tego, że te gry nie są najfortunniej zaprogramowane pod chipset.
Dowodem, że można i szybko i systemowo i w wielozadaniowości jest np.typowana jako najlepsza gra The Settlers. Proszę zobaczyć ile tam animacji, ile się dzieje, i to wszystko pięknie śmiga na Amidze 500 w wielozadaniowości. Dla mnie szkoda, że The Settlers 2 nie powstał na Amigę, ale względy finansowe wzięły pewnie górę.
Oczywiście powyższy pogląd należy do mnie, fana Amigi, który również realizuje swoje marzenia w dziedzinie pisania gier na Amigę.
-
komentarz #6 wysłany: 2014-12-12 19:25 w odpowiedzi na komentarz #5
Kiedy planujesz wypuścić przynajmniej jakieś grywalne demo?
-
komentarz #7 wysłany: 2014-12-12 23:58 w odpowiedzi na komentarz #5
@Robert Szacki: Niestety, ten problem pojawił się także np. w grze SimCity2000. Bez karty graficznej był strasznie wolny, ale z łatką FBlit stawał się naprawdę zupełnie inną grą... (uogólniając Fblit podmieniał procedury systemowe korzystające z blittera na te korzystające z procesora). Wyjaśnienie jest bardzo proste, kolejne generacje procesorów wsadzanych do Amig przez zapaleńców były o niebo szybsze niż przestarzały sprzętowy blitter na płycie głównej
Ale w UEU zagraj po prostu koniecznie
-
komentarz #8 wysłany: 2014-12-15 08:33 w odpowiedzi na komentarz #5
Jesli chodzi o UFO to werje na ECS radze omijac z daleka, AGA wygladala o duzo lepiej, chociaz moim faworytem jest wersja z PSX,
dobra grafika i wysmienita muzyka z CD Moim zdaniem muzyka w UEU i TFTD jest jedna z najlepszych w historii gier
Pamietam rundy na amigdze gdzie komputer przeliczal ruch ponad 60 min.... To byly czasy.
-
komentarz #9 wysłany: 2014-12-15 11:06 w odpowiedzi na komentarz #8
Jak ktoś w klasyku nie ma AGA, to nie ma wyjścia Kolega w tą grę sporo grał, jak przychodziłem do niego, to przez pewien czas zawsze było UFO włączone Ja nie wiele grałem
-
komentarz #10 wysłany: 2014-12-15 16:17 w odpowiedzi na komentarz #9
jak to przeciez AGA to syf
-
komentarz #11 wysłany: 2014-12-15 16:37 w odpowiedzi na komentarz #10
dodalbym jeszcze klasycznie , klasyczny syf tak mowisz i nowicki tez wiec zastanowcie sie ! syf czy super chipset z tamtego okresu AMIGA RULEZ !!! morpos na smietnik
-
komentarz #12 wysłany: 2014-12-15 16:38 w odpowiedzi na komentarz #11
mialo byc MorphOS NA SMIETNIK !! MELINA DNO I SYF
-
komentarz #13 wysłany: 2014-12-15 22:22
@Radosław: Wersję UFO na A500 uruchomiłem raz. I tylko raz, oszczędzę szczegółów, ale nie polecam tego nikomu. Niestety, do rozsądnego działania UFO potrzebuje konfiguracji niemal pecetowej ze swojego okresu, gorzej niestety z drastycznym okrojeniem gry i brakiem wsparcia dla lepszych konfiguracji...
Diabeł: Ty chyba uwielbiasz zapach bana o poranku... (tak, wiem, teraz nie jest poranek...)
-
komentarz #14 wysłany: 2014-12-15 22:44 w odpowiedzi na komentarz #13
NA Amidze 1200, 030 i więcej jak 2 mega gra działa dobrze A jak UFO działa na 286?
- Discord
-
Online: 13
- Adam_M
- Angry Andy
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Nightmare777
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze