Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2014-12-29 21:44, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 5397

A A A

Project Battelfield - recenzja

Polskie gry 3D na Amigę sukcesu na świecie nie odniosły, no może poza Cytadelą. Ta recenzja Mikołaja Małkiewicza produkcji o nazwie "Project Battelfield" jest odpowiedzią na pytanie dlaczego tak się stało - fabuła, grafika, a może misje?


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 17
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • Janusz82Janusz82
  • LaubzegaLaubzega
  • luka80luka80
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2014-12-29 21:51

Artykuł zawiera także konkurs

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2014-12-29 22:10

Pamiętam tę grę. Z kumplem zrzuciliśmy się i kupiliśmy oryginał w jakimś sklepie komputerowym Tłukliśmy się ciopongiem 30km w jedną stronę wyobrażając sobie nie wiadomo co A w domu po odpaleniu srogi zawód Liczyło się na coś z grywalnością co najmniej Wolfensteina 3D, a wyszło bardzo przeciętnie.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2014-12-29 22:21 w odpowiedzi na komentarz #2

W tym roku wyszła także Cytadela, lepsza od Wolfensteina 3D Nie wiedziałeś?

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2014-12-29 22:27 w odpowiedzi na komentarz #1

Ja w sprawie konkursu
Czy to szwedzki i bośniacki?

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2014-12-29 22:44 w odpowiedzi na komentarz #3

Znów zaczynasz ?

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2014-12-29 22:50 w odpowiedzi na komentarz #4

Szwedzki tak co do drugiego to nie , ale nie powiem czy byłeś blisko czy daleko

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2014-12-29 22:58 w odpowiedzi na komentarz #6

Ten drugi to Serbski

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2014-12-29 23:02 w odpowiedzi na komentarz #7

Wtedy byłbym pisany innym alfabetem grażdanką chyba Niet to nie srbski

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2014-12-29 23:05 w odpowiedzi na komentarz #8

Chorwacki

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #10 wysłany: 2014-12-29 23:08 w odpowiedzi na komentarz #9

Chybił trafił ale tak masz rację to chorwacki , wygrałeś . Parralax Du ar Kungens Mann for Amiga tilde mogłem się teraz pomylić xD

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #11 wysłany: 2014-12-30 08:29 w odpowiedzi na komentarz #10

A co znaczą te zdania?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #12 wysłany: 2014-12-30 08:42 w odpowiedzi na komentarz #5

Ja myślę że tutaj można zacząć dyskusję Project Battelfield vs Battelfield 4 - uważam, że klimat w amigowej grze jest lepszy

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2014-12-30 10:32 w odpowiedzi na komentarz #10

Bardzo cieszę się z wygranej Dźenki
P.S. Mój nick też po zagranicznemu?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #14 wysłany: 2014-12-30 10:56 w odpowiedzi na komentarz #13

Gry amigowe 3D nie odniosły sukcesu?

A wspaniała amigowa gra Quake 1 ?

Wszyscy znają, pamiętają i kochają Quake 1 !!!

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2014-12-30 11:10 w odpowiedzi na komentarz #14

To nie Amigowa gra owieczko, tylko pod windowsa

Zresztą Quake to dziadostwo jakich mało Lepszą grą jest Cytadela.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2014-12-30 11:12 w odpowiedzi na komentarz #14

To, że się onanizujesz przy grze quake, to nie znaczy, że to dobra gra

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #17 wysłany: 2014-12-30 11:14 w odpowiedzi na komentarz #15

Jak nie amigowa, jak amigowa!!!

Wydana na amigę komercyjnie i oficjalnie !!!

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2014-12-30 11:20 w odpowiedzi na komentarz #17

Nie, quake to nie Amigowa gra Spytaj się id soft ware

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #19 wysłany: 2014-12-30 11:32 w odpowiedzi na komentarz #18

Jak wydana na Amigę to amigowa!!!

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2014-12-30 11:39 w odpowiedzi na komentarz #19

Nie, quake, to nie Amigowa gra

Odpowiedz

Leon
Redaktor

komentarz #21 wysłany: 2014-12-30 12:22

"Mniejsza pikseloza jest nawet w Gloomie" - z tym do końca bym się nie zgodził.
Po zbliżeniu się maksymalnie do ściany w grze Gloom Deluxe na ekranie uświadczymy 96 pikseli! (12x8 ). Grając na dużym 50 calowym TV jeden piksel będzie wielkości pięsci. Pod tym względem to nawet mój pierwszy komputer Meritum wypadał lepiej. Tutaj fotka dla niedowiarków.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #22 wysłany: 2014-12-30 12:39 w odpowiedzi na komentarz #18

@Parallax

Ale w takim razie np. seria Ishar to także nie-amigowa gra. Chcesz się zapytać Silmarils?

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2014-12-30 12:49 w odpowiedzi na komentarz #22

A nie nie, seria Ishar to oczywiście jak najbardziej amigowa gra W końcu Silmarils wydał ją na Amigę

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #24 wysłany: 2014-12-30 13:30 w odpowiedzi na komentarz #23

ClickBoom wydał Quake komercyjnie na Amigę. Czyli Quake to jak najbardziej amigowa gra.

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #25 wysłany: 2014-12-30 13:46 w odpowiedzi na komentarz #21

Ten post jest odpowiedzią nie tylko do ciebie bo nie chcę robić burdelu

Mianowicie ja grałem na Tv 14 cali a wiadomo że ekran się rozmywa i grafika wygląda lepiej . No i jednak w Gloomie nie zauważyłem tak dużej pikselozy bo ta gra jest szybka , dużo się dzieje - nie ma czasu patrzeć

Paralax - twój nik zostanie napisany następnym razem po serbsku

Zdania z konkursu znaczą mniej więcej tyle że

Aby cieszyć się ulepszoną wersją gry Rooster 2 należy przegrać wszystkie pliki do katologu na dyskeitce 2 etc itp itd

Najlepszą amigową grą jest ta gra która nie powstała

http://www.exec.pl/artykul.jsp?nid=70&Gra_ktorej_nie_bylo...

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #26 wysłany: 2014-12-30 14:11 w odpowiedzi na komentarz #21

W Gloomie nie ma rozmycia tekstur, zaś tekstury mają rozmiar bodajże 64x64 (powinieneś wiedzieć z GloomEDa), stąd takie piksele. Sporo tekstur z TKG jest bardzo dobrej jakości.

Co do grywalności i klimatu gier to mnie na przykład okropnie nudzą te nowoczesne gry. Mało pomysłowości w nich. Wieje nudą. Te gry mimo że niby nowoczesne opierają się zresztą na ogranych już pomysłach. Żadnych innowacji. Na przykład StarCraft 2 - odgrzewany kotlet zrobiony by tylko zarobić na sprawdzonym pomyśle jeszcze raz (i to trzykrotnie). Ja już nawet nie sięgam po nowe gry, bo mając 33 lat na karku, mam doświadczenie i wiem czego się spodziewać.

Zdecydowanie wolę sprawdzone hity sprzed lat. Dlatego kocham Amigę. Każda gra jest wyjątkowa. Mało gier zrobionych dla pieniędzy, szczególnie po 1995 roku. Gry przygodowe point-and-click są bardzo ładne, pomysłowe, dowcipne. Platformówki kolorowe, z feerią barw. Gry shoot-em-up bardzo wciągające i grywalne.

Amiga to świat 2D, świat grafiki planarnej, szybkiego skrolowania. Amiga to spoiwo 8-bitowców i obecnych 32-bitowców, kamień milowy w komputeryzacji. Dla 3D, grafiki 24-bit polecam kupić sobie komputer klasy PC. Przecież Amiga nie musi być jedynym komputerem w domu, z którego korzystacie.

Powtarzam, że najważniejsze żeby wiedzieć do czego komputer służy. Ja się długo wzbraniałem przed PC, ale miłość do gier RTS spowodowała, że również PC gości w moim domu. Z Internetu korzystam stosunkowo rzadko. Amiga nadal jest tym podstawowym.

Nie lubię również społeczności zgromadzonych wokół współczesnych gier, mało tam szacunku dla bliźniego. Dlatego będę hołdować Amidze chyba już do końca życia. Szkoda, że Wasz portal jest tak słabo odwiedzany i mało osób się rejestruje. Choć mówiłem, że otwarcie się na klasyka da pozytywny oddźwięk. Na szczęście polskie amigowe portale są miejscami, gdzie można miło spędzić czas.

Z noworocznymi pozdrowieniami.

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #27 wysłany: 2014-12-30 14:23 w odpowiedzi na komentarz #26

Mam mniej o 10 lat i też twiedzę że nowe gry nie mają za wielu pomysłów
Jednak stwierdzam gry na Amigę po 95 r są gorsze niż na pc , ale jednak robione głównie przez entuzjastów i stanowią znacznie większe wyzwanie niż te dzisiajesze proste gry

Odpowiedz

F e r i n
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2014-12-30 15:36 w odpowiedzi na komentarz #25

"terroryści z ugrupowania czerwony front (SLD, PSL, PIS i PO?)" hehe dobre.
Nigdy w tą grę nie grałem, po przeczytaniu recenzji wiem dlaczego .

"Najlepszą amigową grą jest ta gra która nie powstała
http://www.exec.pl/artykul.jsp?nid=70&Gra_ktorej_nie_bylo...
"
Fajna gra , będzie dalszy ciąg? Jedna rzecz tylko się nie zgadza
a mianowicie nie ma i nie było boga o imieniu Perun, więcej na ten temat tutaj

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #29 wysłany: 2014-12-30 15:46 w odpowiedzi na komentarz #26

Gry zrobione po roku 2000 też mnie nie interesują.

Może za dużo kasy idzie w efekty, a za mało w scenariusz.

ALE!!!

Gry 2D również mnie nie interesują. Są nudne,głupie i ogólnie nieciekawe. W szczególności gry na Amigę.

Gry 2D na Amigę są nudne,głupie i ogólnie nieciekawe, bo brakuje im jednego wymiaru.

Gry które były specjalnością Amigi czyli strzelanki i przygodówki bardzo tracą po ucięciu jednego wymiaru.

3D w takich grach musi być. Może być słabe jak w AB3D2, ale musi być.

Gry 3D interesują mnie na Amigę. 3D nie musi być wypasione i Amiga spokojnie wystarczy.

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #30 wysłany: 2014-12-30 16:22 w odpowiedzi na komentarz #28

Dzięki za dobre słowa i za zwrócenie uwagi - ciekawa ta strona

Czy będzie ciąg dalszy to zależy czy będę miał inspirację , na razie nie mam ale nie mam także nic przeciwko jeśli ktoś sam napiszę następną część , tylko żeby zaznaczył ze to jest dalszy ciąg

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #31 wysłany: 2014-12-30 16:49 w odpowiedzi na komentarz #12

Oczywiście, że Project Battelfield jest lepszy od Battelfield 4 Prawda jest taka, że Amigowe gry mają klimat, a te gry co teraz robią, to nie dość że za proste, to drugi raz się nie chce grać Ja onlajn nie grom

Odpowiedz

Moskic
Redaktor

komentarz #32 wysłany: 2014-12-30 16:51 w odpowiedzi na komentarz #31

A Nemac IV jeszcze bardziej lepszejszy

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #33 wysłany: 2014-12-31 09:45

Wolfenstein 3D mimo prostoty cechuje się znakomitą grywalnością. Czy tak trudno było zrobić to samo w amigowym Project Battlefield ?

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #34 wysłany: 2014-12-31 10:07 w odpowiedzi na komentarz #33

Gry są rożne To tak jak by dlaczego w PES nie ma takiej grywalności jak w Fifa Dla mnie ta grywalność w Wolfenstein 3D jest bardzo przeciętna Ale już np. w Cytadeli grywalność już jest na poziomie o niebo wyższym, nie wspomnę już o grafice

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #35 wysłany: 2014-12-31 10:58 w odpowiedzi na komentarz #34

To już jakiś postęp u Ciebie. Zauważyłeś że gry są różne... Tylko nadal wszystko na odwrót odbierasz....
Przecież to PES niemal zawsze był lepszy od konkurencyjnej FIFY ! Ten feeling sterowania, niesamowity model budowania akcji ofensywnych i defensywnych i masa drobnych smaczków, które powodowały wielką satysfakcję ze zdobycia bramki ! Natomiast FIFA to z roku na rok niemal ten samo odgrzewany kotlet. W obie piłki gram od czasów ISS Pro i pierwszej jeszcze dwuwymiarowej FiFY. Ale i tak dla mnie osobiście najlepszą grywalność miała pierwsza Actua Soccer. Żadna inna piłka później nie zbliżyła się poziomem "funu" do Actuy w którą grałem na PC i potem pierwszy Playstation.
Co do Wolfenstein 3D i Cytadeli to znów pudło Kolego. Kilka razy podchodziłem do tej gry, zarówno na A500, potem na A1200 i w końcu na WinUAE i choć doceniam wysiłek twórców tej gry to nadal jest to jeden z tych amigowych tytułów któremu brakuje grywalności.
Oczywiście grywalność to rzecz subiektywna, ale istnieje jakiś wspólny mianownik, który powoduje, że taki Doom czy Duke Nukem 3D czy Quake są grami które podobają się większości graczy, a tylko wąski margines ma zafałszowany odbiór i uważa je za słabe. Dodam, bardzo wąski margines...

Chyba, trzeba będzie zrobić nowy przegląd amigowych "doomów" podobny do kilku recenzji " po latach" jakie niedawno przeglądałem i dotyczyły wielu świetnych starych gier

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #36 wysłany: 2014-12-31 11:37 w odpowiedzi na komentarz #35

"wąski margines ma zafałszowany odbiór i uważa je za słabe"
Niektórzy uważają, ze jak jemu podoba się bardzo jakaś muzyka, to wszystkim się będzie podobać - tak nie jest

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2014-12-31 11:43 w odpowiedzi na komentarz #36

Nie mówimy o muzyce tylko o grach. Przejrzyj oceny Dooma, Quake i wyciąg sobie średnią. Czyżby wszyscy się mylili czy tylko Ty jesteś małą, biedną i fanatyczną amigową marudą, wmawiającą sobie, że amigowe "doomowce" są lepsze od pecetowych PIERWOWZORÓW

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #38 wysłany: 2014-12-31 11:50 w odpowiedzi na komentarz #36

Amigowe DOOMy. Najbliżej jest chyba AB3D2.

Który w zasadzie jakby miał dwa razy większą rozdzielczość i działał, byłby może i fajny.

Potem jest jeszcze Trapped który jest dość ciekawy, ale też przydałaby się wersja z wyższą rozdzielczością i pod kartę graficzną.

Można jeszcze wyróżnić Legend of Valour, który był przed DOOMem, był na czasie i prawie z wersją na PC.

Reszta jest niestety kiepska. Oczywiście doceniamy wysiłek który ci ludzie włożyli w walkę z AGA i c2p.

Ale powiedzmy to sobie szczerze przez AGA to te gry niezbyt dobrze wyszły.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2014-12-31 11:59 w odpowiedzi na komentarz #37

To był przykład A te gry co wymieniłeś, to oceniali w dużej mierze ci, którzy mają komputer z ms-dos, windows

Alien Breed 3D II - The Killing Grounds jest lepszy od gry doom
Cytadela jest lepsza od wolfenstein 3d

Ja tylko stwierdzam fakty

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2014-12-31 12:01 w odpowiedzi na komentarz #39

Niektórzy myślą, że jak jemu bardzo smakuje chleb z dżemem truskawkowym, to wszystkim też będzie smakował

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #41 wysłany: 2014-12-31 23:28 w odpowiedzi na komentarz #40

Nutella... znasz ?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #42 wysłany: 2015-01-01 19:19 w odpowiedzi na komentarz #39

Starali się i to bardzo. To trzeba przyznać ludziom którzy pisali te gry.

Włożyli w to ogromną ilość pracy. AB3D2 to ponad 300 tys. linii kodu w asemblerze.

Ale końcowy efekt jest taki sobie. Zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę ile czasu musiało na to zostać zmarnowane.

Te gry to dowód na to że AGA była bez sensu. I że bez karty graficznej w Amidze bawienie się w 3D nie ma sensu.

Odpowiedz

Michał Marek
Czytelnik

komentarz #43 wysłany: 2015-01-02 11:07 w odpowiedzi na komentarz #42

Czytam execa, i choć mi zdążą się czasem offtopowac, czytając komenty parallaxa odechciewa mi się przeglądać ten portal...
Bezrozumne dywagacje byle udowodnić wyższość czegokolwiek amigowego.

@Marian

Kod może i robi wrażenie w przypadku AB3D2. Moze w kategorii amigowego osiągnięcia technologicznego, w tym względzie to coś wybitnego...
Sama gra jest po prostu spieprzona w każdym możliwym aspekcie. Pomijając już prędkość jej działania, ta gra jest niegrywalna breja. Moze i ma klimat, tyle że co z tego skoro zeby od grania w to bolą. Najslabsza, pod względem gameplayowego designu, gra Team 17. I to biarac pod uwagę bieżące potworki jakie firma wypuszcza obecnie.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #44 wysłany: 2015-01-02 11:22 w odpowiedzi na komentarz #43

Widać tu jakiś spisek Alien Breed 3D II - The Killing Grounds takiego dooma zjada na śniadanie Pisałem już wiele razy, że Alien Breed 3D II - The Killing Grounds jest lepszy od dooma, a powtarzać się nie mam zamiaru A ci co piszą inaczej, najwyraźniej nie są świadomi, albo po prostu kłamią jak piszą, że doom jest lepszy

Każdy o zdrowych zmysłach zauważa wyższość gry Alien Breed 3D II - The Killing Grounds na grą doom, dziękuję za wysłuchanie audycji

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #45 wysłany: 2015-01-02 11:26 w odpowiedzi na komentarz #42

Alien Breed 3D II - The Killing Grounds, to nie tylko świetny klimat, to jedna z najlepszych gier tego typu w tam tym czasie

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #46 wysłany: 2015-03-30 22:59

Czy nie mieliście problemów z instalacją na dysku twardym za pomocą dołączonego installera ?

Odpowiedz

Discord
Online: 17
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • Janusz82Janusz82
  • LaubzegaLaubzega
  • luka80luka80
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę