
Prezentujemy Wam prace scenowego grafika - Louie:
Dodano: 2015-10-22 21:34, Autor: st, Kategoria: Scena, Liczba wyświetleń: 11736
Prezentujemy Wam prace scenowego grafika - Louie:
komentarz #1 wysłany: 2015-10-25 16:32
A gdzie podpisy "No scan" i "No copy"?komentarz #2 wysłany: 2015-10-25 16:50 w odpowiedzi na komentarz #1
I to jest to!!!komentarz #3 wysłany: 2015-10-25 17:35 w odpowiedzi na komentarz #2
To fakt, grafy w HAM8 dzisiaj prezentują się równie dobrzekomentarz #4 wysłany: 2015-10-25 22:39
No o dziwo chyba pamiętam te graficzki. Z płyty Scene Xplorer chyba. Z perspektywy czasu (i własnych doświadczeń z grafiką) podejrzewam, że te bardziej fotorealistyczne powstały ongiś na PC i zostały dobrze przekonwertowane, ale po tylu latach dawno przestało to już mieć emocjonalne znaczeniekomentarz #5 wysłany: 2015-10-26 08:58 w odpowiedzi na komentarz #2
A kogo to obchodzi scan czy nie scan.komentarz #6 wysłany: 2015-10-26 17:11 w odpowiedzi na komentarz #5
PPA na Ciebie drogi Robercie źle wpływa.komentarz #7 wysłany: 2015-10-26 18:58 w odpowiedzi na komentarz #6
Amidze pomagały karty graficzne, a jak ktoś chciał tylko w 2D sobie gry popykać, to spokojniekomentarz #8 wysłany: 2015-10-26 19:15 w odpowiedzi na komentarz #7
na drzewokomentarz #9 wysłany: 2015-10-26 22:06
Garść sprostowań...komentarz #10 wysłany: 2015-10-26 22:12 w odpowiedzi na komentarz #9
C64 nie ma trybu chunky pixel 256 kolorów (8 bit). Ale ma chunky pixel 4 kolory (2 bity).komentarz #11 wysłany: 2015-10-26 22:40 w odpowiedzi na komentarz #10
Toż o tym pisałemkomentarz #12 wysłany: 2015-10-27 00:24 w odpowiedzi na komentarz #11
Aha. Ale jak widać bez bitplanów też da się zrobić całkiem fajny skroling.komentarz #13 wysłany: 2015-10-27 08:23 w odpowiedzi na komentarz #9
AGA nie ma starego Blittera. Już kości ECS wprowadziły ogromne zmiany w temacie Blittera. Rozmiar operacji w przypadku OCS to 1024 razy 1024 pikseli. W przypadku ECS/AGA ten rozmiar to 32768 razy 32768 pikseli. Chyba widać dużą różnicę.komentarz #14 wysłany: 2015-10-27 17:36 w odpowiedzi na komentarz #13
Ależ skądże drogi Robercie. W AGA blitter jest ten sam i jest tak samo szybki jak w roku 1983 gdy Amiga miała być kolejnym Atari.komentarz #15 wysłany: 2015-10-27 20:56 w odpowiedzi na komentarz #13
W przypadku ECS/AGA ten rozmiar to 32768 razy 32768 pikseli. Chyba widać dużą różnicę.komentarz #16 wysłany: 2015-10-27 21:53 w odpowiedzi na komentarz #15
Skrolling poziomy jest w Amidze sztuczką analogowąkomentarz #17 wysłany: 2015-10-27 22:33 w odpowiedzi na komentarz #15
Przyczyna leży w hardware. Konkretnie: w utrzymaniu założonych jeszcze w 1983 roku parametrów pracy chipsetu Amigi - aż do samego końca życia Commodore.komentarz #18 wysłany: 2015-10-27 22:54 w odpowiedzi na komentarz #12
Akurat C64 i Atari XL/XE mają scrolling wspomagany sprzętowo, zaś małe Atari to o dziwo przodek Amigi, czego pewnie wciąż wiele osób nie wie (albo i nie zechce uwierzyć :] ). ZX Spectrum i Amstrad czegoś takiego nie posiadają, ale w jakoś poradzono tam sobie z tym. Co do innych modeli 8bit nie wiem, nie chcę tu się bawić w eksperta od ośmiobitowców. Następca C64 czyli... Atari ST też ma o dziwo problemy z przewijaniem grafiki, też nawet zaskakująco sobie z tym poradzono - ale to już nie to forumkomentarz #19 wysłany: 2015-10-28 00:12 w odpowiedzi na komentarz #17
Oczywiście, że w Software. Myślisz, że algorytmy użyte w Amiga OS są najlepszymi do realizacji wyznaczonych im zadań? Prawda jest taka, że sporo kodu Amiga OS 3 zawiera jeszcze stare procedury, m.in. nie wszystkie bitmapy są "zaprzyjaźnione". Parę rzeczy można by zrobić efektywniej. Pole manewru dla programistów ogromne.komentarz #20 wysłany: 2015-10-29 08:52
W płynnych skrolach nie ma nic szczególnego - prosty trick polegający na zmianie adresu od którego jest wyświetlany obraz.komentarz #21 wysłany: 2015-10-31 22:30 w odpowiedzi na komentarz #20
W płynnych poziomych scrollach na kompach z grafiką gdzie piksele to bity lub grupy bitów sama zmiana adresu danych do wyświetlenia nie da odpowiedniego efektu. Bo będziesz miał z przyczyn oczywistych przeskok tylko co bajt (pomijając inne problemy), czyli w większości wypadków 4-8 pikseli.