Biblioteki SDL 1.2.15 i 2.0.9 dla Amigi są aktualizowane i poprawiane - obecnie jako wersje RC2 można je pobrać z serwisu GitHub. Niestety z powodu ograniczeń w systemie do obsługi grafiki Picasso96 obie wersje SDL dla AmigaOS 4.1 nie potrafią wykorzystać funkcji gamma dla obrazu i pracować w overlayu.
Dodano: 2019-05-06 15:40, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 9830 english translation »
SDL 1 i 2 w trakcie poprawek
- Discord (online: ) «»
-
Online: 17
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- b...
- Cizar
- Delf_2000E
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
-
komentarz #1 wysłany: 2019-05-07 18:14
I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał. Na Amigę 68k jest Amos, BlitzBasic, a na NG sami wiecie. Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C. No a na końcu i tak odbijemy się od SDL jak już to C poznamy.
-
komentarz #2 wysłany: 2019-05-07 23:42
Może warto napisać artukuł, test tego rozwiązania, bibilioteki. Jak to działa, z jakimi efektami, jakie są braki czy możliwości poprawienia, zastosowania itd. itp. Więcej informacji także w exec.pl SDL dla Amigi i na innych stronach w internecie link1 link2 link3 link4 oraz na stronach zagranicznych dostępnych w google.com i nie tylko.
-
komentarz #3 wysłany: 2019-05-11 10:32 w odpowiedzi na komentarz #1
I to jest ból systemów NG. Sa kompatybilne z AOS 3.x i później nie da się takiego SDL całego dopasować, a to z kolei sprawia, że gier tyle co kot napłakał.
Sądzisz, drogi kolego, że to jest wina kompatybilności z Amiga OS 3.x? Jak chciałbyś, żeby wyglądał "nowy" system bez zachowania kompatybilności? Pojawiają się pytania:
1. Czy chcesz żeby API (interfejs programowania aplikacji) systemu był wzięty z Amiga OS, czy jakiś obcy?
2. Ktoś i tak musi napisać niezbędne oprogramowanie, w tym dostosować SDL. To nie napisze się samo.
Rozumiem, że kolega lubi Linuxa i w tym systemie widzi nadzieję na obsługę nowego sprzętu.
Ja widzę w tym kolejną próbę ucieczki od problemów. One nie znikną, a nawet mogą się pogłębiać.
Boli to, że mamy sprzęt o stosunkowo dużej mocy i wygodzie użytkowania, ale żeby napisać, coś co na pewno zadziała, trzeba sięgać po C.
Zgadzam się. Amiga OS oferuje dość bogate możliwości w zakresie programowania aplikacji w języku C. W przypadku gier jest trudniej, nie ma żadnych frameworków. W temacie gier najlepiej sprawuje się Amiga klasyczna.
Każdy z nas - amigowców - widzi to wszystko inaczej. Ja zadałem sobie pytanie - co mnie w tym wszystkim najbardziej kręci? W moim przypadku odpowiedź brzmiała:
"Najbardziej kręci mnie Amiga, sprzęt, Amiga OS, Aminet, Public-Domain, gry, użytki, książki, czasopisma i cała spuścizna Amigowej społeczności na przestrzeni ostatnich lat. Ja to najbardziej lubię. Dlatego wybrałem Amigę 1200 jako swoją platformę."
W przypadku kolegi odpowiedź może brzmieć inaczej.
-
komentarz #4 wysłany: 2019-07-10 00:25
Minęły dwa miesiące i mamy z końcem maja release wersji 1.2.15 oraz 7 dni temu RC3 wersji 2.0.9.
- Discord
-
Online: 17
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- b...
- Cizar
- Delf_2000E
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze