Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2019-12-27 15:17, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 8761 english translation »

A A A

H-Craft Championship

Odtwarzaj wideo

H-Craft Championship to gra wyścigowa w klimacie SF zbudowana przy użyciu darmowego silnika graficznego Irrlicht przez niezależne niemieckie studio Irrgheist. Początkowo była produktem płatnym, od 2014 roku stała się darmowa, a w 2015 upubliczniono jej kod źródłowy.

W grze ścigamy się kosmicznymi poduszkowcami (różne rodzaje) na podniebnych "autostradach" - możemy brać udział w mistrzostwach dla jednego gracza, jest także tryb "Arcade" i "Time Attack" oraz możliwość rozgrywki wieloosobowej (do 4 graczy).

Odbiór gry w momencie wydania (2007 rok) dla systemów Linux był dobry, pozycja znalazła się wtedy wysoko w rankingach komercyjnych gier dla tego systemu operacyjnego. Od kilku dni dzięki pracy kas1e możemy sprawdzić tę grę (jeśli posiadamy odpowiednio mocną Amigę One) także na "Przyjaciółce", archiwum można pobrać z OS4Depot.

zobacz inne nasze wideo »
H-Craft Championship 201911

Dodaj komentarz

Wszystkie bieżące newsy na naszych profilach Instagram, Threads i Facebook lub w widgecie na stronie głównej eXeca.
Discord (online: ) «»
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • k...k...
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • piotrnizpiotrniz
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2019-12-27 15:53

Gra oczywiście powędrowała do naszego katalogu, choć trochę już jej grafika się postarzała (otoczenie toru jest strasznie puste), to jednak ma jedną niepodważalną zaletę - na Amigę NG wyścigi praktycznie nie istnieją.

Odpowiedz

KM/Ender
Krzysztof Michalak
Czytelnik Inny

komentarz #2 wysłany: 2019-12-27 17:00 w odpowiedzi na komentarz #1

A ja powiem brutlanie do tych wszystkich co wieszają na mnie psy: "i co znów Linux". W sumie gdyby Hyperion zaryzykował i zrobił AOS 4.x jako swoją wersję Pingwinka, bo i tak portują jak wszyscy, to obszedłby głupi zakaz zrobienia AmigaOS na x86. Linuks AmigaOS 4.x nowa nazwa bez numeracji po kropce, a tak jest dreptanie w miejscu. Porzućcie marzenia o czymś więcej i ceszcie się z tego co może być.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2019-12-27 17:23 w odpowiedzi na komentarz #2

Dokładnie coś w tym jest, że większość nowego softu (także sterowniki) i gier to po prostu rzeczy ze świata Linuxa, dlaczego więc świat NG tak wzbrania się przez tym aby kolejny AmigaOS miał bebechy (GUI zostaje nasze, czyli droga OSX) z tego systemu... Ale to trochę offtopic, nie ciągnijmy tego pod newsem o tej grze, proszę.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2019-12-27 17:42

Taki trochę uboższy klon Wipeout. Niestety jakoś tak jakby nie czuć tej prędkości, pojasd nie jest tak wyrzucany na zakrętach jak w Wioeout. Pojazdy za bardzo trzymają się trasy. Dosłownie jakby po niej jechały. Oddać kółka, trochę obniżyć pojazd i byłaby prosta samochodówka.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2019-12-27 17:48 w odpowiedzi na komentarz #4

Czym być może ta gra na początku była, ale jak znam życie (zgaduję zupełnie teraz!) zabrakło czasu, aby taką samochodówkę rozbudować, wymieniono więc obiekty na poduszkowce i jakoś uratowano projekt.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2019-12-27 19:23 w odpowiedzi na komentarz #5

Tutaj już niewiele brakuje żeby znacznie poprawić poczucie lotu. Pozycję obiektu nad powierzchnią toru trzeba nieco uwolnić, uelastycznić. Tak jakby zawiesić go na gumce. Dodałoby to pojazdom trochę bezwładności. Myślę, że to nie byłoby dużo roboty. Chociaż to na pewno jest uzależnione od tego jak to jest napisane. Łatwo tak sobie filozofować siedząc z PowerBookiem na kolanach, klepiąc komentarz w OWB.

Gneralnie podstawa wygląda na solidną. Sprawnie to działa, ogarnięto te wszystkie tory, kolizje z nimi i obiektami. Teraz programista powinien pojechać na krótkie wakacje i do roboty powinni usiąść ludzie od gameplayu, powymyslać coś. Dopiero wtedy programista powinien wrócić żeby to zrealizować. Bo jest co rozwijać. No ale tak to zwykle z opensourcowymi czy niezależnymi projektami bywa, że jeżeli w ogóle projekt zostaje ukończony to na przedostatnim etapie. W grze często brakuje... gry. Dosłownie tych ostatnich 2%.

Odpowiedz

Komentarz #7 nie spełnia norm jakościowych serwisu eXec.pl
Komentarz #8 nie spełnia norm jakościowych serwisu eXec.pl
Komentarz #9 nie spełnia norm jakościowych serwisu eXec.pl
Discord
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • k...k...
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • piotrnizpiotrniz
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Simon's Podcast
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę