Hughes Nouvel aka HunoPPC pracuje nad portem Dooma 3 na Amigę - pod AmigaOS 4 gra będzie działać wykorzystując bibliotekę WrapEGL (opartą na GL4ES), ogles2.library i Warp3D Nova. W tej chwili na dołączonym do newsa materiale wideo można zobaczyć menu startowe i intro do gry uruchomione w okienku na AmidzeOne X1000.
Dodano: 2021-02-25 14:18, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 2844
Doom 3 na Amidze coraz bliżej?
- Discord (online: ) «»
-
Online: 13
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2021-02-25 19:59
No i się wyjaśniło - Amiga nawet NG jest w tyle za PC jakieś 18 lat
-
komentarz #2 wysłany: 2021-02-25 20:18 w odpowiedzi na komentarz #1
Doom 3 wyszedł ostatnio na gogle do VR... 😜
-
komentarz #3 wysłany: 2021-02-25 21:15 w odpowiedzi na komentarz #2
I co ? Spodziewasz się takiej wersji na mityczne okularki I-Glasses ?
-
komentarz #4 wysłany: 2021-02-25 22:48 w odpowiedzi na komentarz #3
Nie, bardziej chodzi mi o to, że po tylu latach gra ma ciągle potencjał w sobie, ale i tak najważniejszy jest silnik i jak mniemam będzie to pierwszy w amigowej historii port komercyjnej gry z shaderami, a to inna jednak jakość zabawy w 3D...
-
komentarz #5 wysłany: 2021-02-26 07:14 w odpowiedzi na komentarz #4
A to prawda. Nawet dziś gra nieźle wygląda, ma wątek fabularny, świetny klimat i potrafi przestraszyć. Co prawda nigdy jej nie ukończyłem, ale jeszcze do niej wrócę.
-
komentarz #6 wysłany: 2021-02-26 08:54
Super, że ktoś ma wiedzę i chęć bawić się w taki port. Aczkolwiek moje zdanie jest takie, że Amiga NG nie potrzebuje nowych gier.
Wpierw jakiś sprzęt i nie musi gonić PC, potem jakiś soft.
Mi starczyłby w jakiejś w miare świerzej wersji Gimp, Blendera + komp pokroju Tabora.
No ale do takich portów, to pewnie potrzeba by po kilka zaangażowanych osób.
Wracając do tematu, poczekajmy na filmik z fragmentem rozgrywki, oby nie trzeba było grać w okienku.
-
komentarz #7 wysłany: 2021-02-27 20:53
Intro i menu działają też pod MorphOS. Sama gra też podobno działa ale ja już tego nie sprawdziłem, bo nie mam reszty potrzebnych plików. No i z tego co wiem to jest mocno nieskończona. A nawet gdy będzie skończona to zostanie "obdarta" shaderowego ubranka. Ze względów oczywistych (sterowniki 3D nie weszły w epokę pixel shaderów). Mimo wszystko na pewno warto doprowadzić port do choćby takiego (grywalnego) stanu. Wersja dla AmigaOS4 ma szansę działać w "shaderowej" wersji skoro jest tu GLES2. Chętnie zobaczę jakis film pokazujący samą grę.
-
komentarz #8 wysłany: 2021-02-27 21:06 w odpowiedzi na komentarz #1
No i się wyjaśniło - Amiga nawet NG jest w tyle za PC jakieś 18 lat
Gdy patrzę na Windows to odnoszę przeciwne wrażenie. Myślę, że Windows nie miałby szans dojść tam gdzie jest AmigaOS4 czy MorphOS gdyby miał finansowanie na poziomie zespołu AmigaOS4 czy MorphOS. Biorąc pod uwagę możliwości obu zespołów to amigowe systemy są dużo lepsze. Dla mnie to nawet tak wprost porównane. Win-bajzel nadaje się tylko do zakopania w dziurach na pustyni, które zostały po odkopaniu kartridży z grą "E.T." na Atari2600.
Popatrzmy gdzie dzisiaj jest Windows Phone/Mobile pomimo swojego budżetu za który można byłoby kupić sobie całkiem ładne miasto. Razem z ludźmi.
A tak na serio to serio komuś się wydaje, że ktoś coś goni? AmigaOS4, MorphOS to rewelacyjne hobby dla ludzi, którzy się interesowali tym systemem operacyjnym. Jeżeli ktoś ma ochotę przeportować Dooma 3 to tylko się cieszyć trzeba, że coś ktoś robi, a nie tylko gada jak to wszystko jest daleko za czymś i jak jest bez sensu. Ja bardzo mocno trzymam kciuki. Chociaż sam po uruchomieniu pewnie nie zagram dłużej niż 15 minut, bo nie lubię grać. Gdybym lubił to przeszedłbym to dawno na jakiejś inne platformie i nie czekał na amigowy port.
Niesamowite, że dziesięciolecia mijają, do śmierci już bliżej niż dalej, a ciągle muszę to samo tłumaczyć...
-
komentarz #9 wysłany: 2021-02-28 10:44 w odpowiedzi na komentarz #7
@Mariusz.
Musisz zainstalować (na pc) patch 1.31, wtedy pojawią się potrzebne pliki.
A więc: instalujesz Doom3 pod Win, zasysasz patch 1.31 i go instalujesz. Dopiero wtedy przenosisz pliki na maszynę z MorphOS.
-
komentarz #10 wysłany: 2021-02-28 12:59 w odpowiedzi na komentarz #8
Windows jest w tej chwili na zupełnie innej półce IT. Systemy Amiga NG są na samym dole, więc tu nie ma co porównywać. Amiga NG to Ford T, a Windows to najnowszy Mustang. Technologicznie przepaść. Mi akcja z DOOM 3 pokazuje jak to jest u nas mnóstwo rzeczy zaczętych i mało co skończone. l dlatego jesteśmy na ostatniej półce. Przeglądarka nie załatwi sprawy, w zasadzie nic nie załatwi sprawy. W reto nie jest lepiej, ciągle ktoś koło wymyśla na nowo.
-
komentarz #11 wysłany: 2021-02-28 16:25 w odpowiedzi na komentarz #10
Z takim podejściem radzę zmienić hobby, albo... zakasać rękawy i wziąć się do roboty! Bez wymówek że nie umiem/nie mam czasu... to chociaż wesprzeć tych którzy coś robią.
-
komentarz #12 wysłany: 2021-03-01 09:08 w odpowiedzi na komentarz #11
Ależ wspieramy, wpłaciłem zaliczkę na Tabora. Nawet kupiłem tą nową strzelankę 2d (nazwę już zapomniałem ). Zdarza mi się wspierać finansowo jakieś projekty, choć nie wiem po co, skoro nie mam na czym się bawić. Do Amigi 1200 ciągle dokupuję jakieś kanapki, ale ona to już max. hobbystycznie i niczego od niej nie oczekuje .
Za to zgadzam się, że porównywanie Amigi do nowości z IT to jakaś bzdura. Mam pc, bawię się nim, pracuję na nim, to po prostu inne urządzenie.
Własnie sobie przypomniałem o jeszcze jednej zaleci Amigi - nie ma na niej Minecrafta. Jak się ma więcej dzieci to w weekend nawet kilka komputerów to za mało.
-
komentarz #13 wysłany: 2021-03-01 17:41 w odpowiedzi na komentarz #12
Jak to nie ma Minecrafta? Przeca leży na OS4 Depot.
-
komentarz #14 wysłany: 2021-03-03 07:18 w odpowiedzi na komentarz #8
Powszechnie znana jest Twoja nienawiść do Windows, więc nie musisz się z nią obnosić. News dotyczy Doom 3, więc pohamuj nienawistne lejce.
-
komentarz #15 wysłany: 2021-03-03 07:18 w odpowiedzi na komentarz #8
Sorry, dubel.
- Discord
-
Online: 13
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze