Simon Frankau, który bawi się w inżynierię wsteczną (reverse engineering) starych gier zmierzył się z klasyczną pozycją z Amigi - Speedball 2, opierając się na swojej wcześniejszej analizie wersji Sega Megadrive. Jego zdaniem amigowy kod był całkiem niezły - wykorzystywał wszystkie sprzętowe zalety układów Amigi, ale mimo wszystko był bardzo podobny do wersji Megadrive (łatwo było przenieść tę grę na platformy 68000).
Dodano: 2023-05-20 20:48, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 16224
Reverse engineering klasycznej gry Speedball 2
Sztuczna inteligencja była dość prosta, biorąc pod uwagę, jak dobrze gra. Sztuczna inteligencja nie oszukuje - wchodzi w interakcję z resztą gry, zapisując zmienne, które w przeciwnym razie byłyby zapisywane przez procedurę joysticka w grze dla dwóch graczy.
Wyniki prac Simona znajdziecie w repozytorium GitHub, a pełne podsumowanie także w serwisie amiga-news.de.
- Discord
-
Online: 8
- b...
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- Laubzega
- m...
- piotrniz
- spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole