- The Phantom
-
Czesław Mnich przygotował dla Was galerię The Phantom, czyli synchronizatora SMPTE i interfejsu MIDI z 1990 od Dr.T's Music Software (USA). Zestaw potrafił dokonać synchronizacji programu sekwencji (w standardzie SMPTE) z taśmą audio lub wideo, a także współpracować z zewnętrznym oprogramowaniem MIDI, np. z Bars & Pipes.
Dodano: 2023-11-24 11:00, Autor: redakcja, Kategoria: Sprzęt komentarzy: 1 (2023-11-24 11:25)
-
UTF-8 do AmigaPL na przykładzie z GitHub
-
Jeśli zaczynasz przygodę z programowaniem w C na Amidze to jest fajny przykład, który powinien się skompilować także pod 68k - jest to konwerter polskich znaków z UTF-8 na AmigaPL, którego źródła w GitHub udostępnia i aktualizuje TDolphin.
Amiga TV

Amiga38
Obszerna relacja z imprezy Amiga38, która odbyła się w Mönchengladbach - materiał po niemiecku, ale liczne wywiady w języku angielskim.
- Amiga Graphics Archive
-
Jeśli pracujesz nad grafiką i tworzysz w tzw. pixel arcie, gdzie korzysta się z niewielkich palet kolorów, musisz poznać stronę Amiga Graphics Archive. Tam Daniel Kürsten zamieszcza grafiki z licznych amigowych produkcji (programy, gry, loga, scena). Co ważne na wielu zamieszczonych tam grafikach "pod kursowem" od razu pojawia się cała paleta kolorów, która została w nich wykorzystana.
Dodano: 2023-11-22 11:09, Autor: st, Kategoria: Gry komentarzy: 4 (ostatni: 2023-11-22 14:44)
- Do przybornika: RNOWidgets 1.6., CompareDirs V1.12, PolyOrganiser 1.25 i AmiAuthenticator
-
W ostatnim czasie pojawiło się kilka narzędzi i usprawnień, które można wykorzystać przy pracy, czy też jako dodatki przy programowaniu pod amigowym systemem. Dla MOSa i OS4 mamy zaktualizowany zestaw widgetów (można m.in. przypinać kolorowe karteczki) na blat WB/Ambienta - RNOWidgets 1.6. Dla OS4 jest aplikacja porównująca zawartość wybranych katalogów - CompareDirs V1.12.
Dodano: 2023-11-21 12:38, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie dodaj komentarz
- 3 polskich naukowców odchodzi z OpenAI
-
Jak donosi serwis infopiguła powołując się na Forsal 3 polskich naukowców odchodzi z OpenAI (firmy, która stworzyła ChatGPT) po zwolnieniu Sama Altmana. Co ważne prof. Aleksander Mądry był kierownikiem zespołu ds. oceny ryzyka i już wcześniej ostrzegał przed brakiem transparentności firm rozwijających AI i potrzebą państwowych regulacji.
Dodano: 2023-11-20 12:01, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia komentarzy: 1 (2023-11-27 18:51)
-
Plananarama 2.1
-
Nowa wersja Plananarama (wtyczki dla Hollywood umożliwiającej uruchamianie skryptów na Amidze bez karty graficznej) zawiera nową funkcję ułatwiającą tworzenie aplikacji działających zarówno na ekranach RTG, jak i planarnych.
- WebKit dla OS4 - status prac od walkero
-
Na początku listopada Walkero na forum serwisu Amigans przedstawił status portowania silnika WebKit dla AmigaOS 4: Od pewnego czasu port stanowił około 54% kompilacji biblioteki WebCore. [... ] z pomocą Kas1e, który odkrył, co jest nie tak [...] udało mi się skompilować bibliotekę WebCore do 99%. [...] zacząłem już pracować nad minimalnym oknem z widokiem jednej strony www. Wiem, że to niewiele, ale to kolejny krok, który musimy zrobić. Wszyscy możecie śledzić rozwój w GitHub.
Dodano: 2023-11-19 11:32, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie dodaj komentarz
Ostatnie komentarze
- 11-27 18:52, SZAMAN - RedPill 0.9.28 i Scorpion Engine 2023.3 (5)
- 11-27 18:51, SZAMAN - 3 polskich naukowców odchodzi z OpenAI (1)
- 11-24 11:25, SZAMAN - The Phantom (1)
- 11-22 14:44, MDW - Amiga Graphics Archive (4)
- 11-22 09:52, SZAMAN - Mesa 23.3-rc4 (4)
- 11-19 12:40, Zieliński - mAM1 - moja nowa przenośna "Amiga" (odcinek 2) (3)
- 11-18 17:23, MDW - Powstaje system "Apollo" (3)
- 11-05 17:45, MDW - SDDDE (4)
- 11-01 14:40, MDW - AmigaOS MUI C++ wrapper (1)
- 10-31 10:50, SZAMAN - RedPill 0.9.24 (1)
- Mesa 23.3-rc4
-
Mesa 3D to biblioteka funkcji graficznych udostępniana wraz z kodem źródłowym, będąca otwartą implementacją OpenGL. Kiedyś jej wydania były aktualne także pod AmigaOS, obecnie możemy tylko śledzić dalszy rozwój tej biblioteki. Mesa w wersji 23.3 będzie przygotowywana do premiery za tydzień lub dwa.
Dodano: 2023-11-18 16:38, Autor: st, Kategoria: Programowanie komentarzy: 4 (ostatni: 2023-11-22 09:52)
- Task Force - ważna lekcja z przeszłości
-
Task Force to turowa strzelanka drużynowa stworzona przez Marka Sheeky'ego i wydana jako "shareware" na początku lat 90-tych. Tutaj znajdziecie dokładny opis tego jak zaprojektowano tę grę. Gra powstała w asemblerze 68k w 4549 liniach kodu. Mark wykorzystał także 160 kB grafiki, 100 kB sampli i dwa utwory muzyczne. Wszystko wyprodukował sam, użył tylko zewnętrznej procedury do odtwarzania modułów Protrackera.
Dodano: 2023-11-17 10:19, Autor: st, Kategoria: Programowanie dodaj komentarz
- RedPill 0.9.28 i Scorpion Engine 2023.3
-
Silniki do tworzenia gier dostępne są w nowych wersjach - RedPill 0.9.28 i Scorpion Engine 2023.3. Dla "czerwonej pigułki" dostępny jest także samouczek, a SE ma wprowadzające wideo, które dołączyliśmy do tego newsa.
Dodano: 2023-11-16 21:37, Autor: st, Kategoria: Programowanie komentarzy: 5 (ostatni: 2023-11-27 18:52)
- Powstaje system "Apollo"
-
Dietmar Planitzer prowadzi projekt mający na celu napisanie "Apollo" - eksperymentalnego systemu operacyjnego dla Amigi 3000/4000 (sprzętu z procesorem 68030 - w planach także Atari TT i Falcon). System ten ma być wielozadaniowy, jednak zamiast wątków używać "wirtualnych procesorów" oraz kolejek. Wirtualne procesory mogą być przenoszone pomiędzy aplikacjami przez Apollo w zależności od potrzeb. Aplikacje korzystają z kolejek wysyłkowych, aby poinformować Apollo, co chcą wykonać równolegle.
Dodano: 2023-11-16 17:47, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie komentarzy: 3 (ostatni: 2023-11-18 17:23)
-
SDDDE
-
SDDDE to projekt małego silnika 3D dla "gołej" Amigi 1200 w C/C++ od Rst7/CBSIE. Jest to cenny (dla wszystkich próbujących swych sił w programowaniu) przykład, bo jego kod źródłowy jest dostępny na serwerach GitHub.
-
Identify-library 43.2
-
Identify-library jest współdzieloną biblioteką, która pomaga określać różnego rodzaju parametry systemowe (m.in. model Amigi, CPU, wersję systemu, RAM, chipset, a także nazwy kart w komputerze, alerty czy wywołane funkcje).
-
AmigaOS MUI C++ wrapper
-
Rafał Zabdyr (TDolphin) pisze wrapper C++ dla MUI. Kod jest publicznie dostępny na GitHub, nie wszystkie klasy, atrybuty i metody MUI są już zaimplementowane - prace trwają. W innym publicznym repozytorium można także zobaczyć przykłady kodu w C++ dla AmigaOS/MorphOS.
komentarzy: 1 (2023-11-01 14:40)
- Wywiad i wspomnienia: Chris Huelsbeck i Andrew Braybrook
-
Można przeczytać wywiad z muzykiem Chrisem Huelsbeckiem (Turrican, Jim Power, Apidya, R-Type) oraz tekst Andrew Braybrook'a (Rainbow Islands, Paradroid 90, Realms, Fire and Ice, Uridium 2) - pisze w nim o swoich początkach z programowaniem, a także o jego trochę późniejszym 16-bitowym okresie, gdy stworzył silnik "AMP".
Dodano: 2023-10-31 09:14, Autor: st, Kategoria: Publicystyka dodaj komentarz
-
amiga.org.pl odcinek 22 i 23
-
Portal amiga.org.pl od początku tego roku wydaje podkasty regularnie, w formie comiesięcznych podsumowań. Odcinki mają około 20 minut. Można je odsłuchać między innymi na Spotify i iTunes. Z odcinkami 22 i 23 można zapoznać się także tutaj.
- Poprawki dla sond Voyager wystrzelonych w 1977 roku
-
"Voyager" kojarzy się nam przede wszystkim z muzykiem i redaktorem - Bartkiem Dramczykiem lub ewentualnie (kto pamięta?) z amigową przeglądarką internetową od firmy VaporWare. Kto by tam pamiętał jeszcze o jakiś sondach kosmicznych wystrzelonych zanim powstała pierwsza Amiga, w dodatku znajdujących się już poza Układem Słonecznym? Okazuje się jednak, że inżynierowie w NASA o nich nie zapomnieli, a nawet... aktualizują oprogramowanie sterujące tym sprzętem ("firmware").
Dodano: 2023-10-29 17:04, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia dodaj komentarz
-
Proceduralne poziomy w AMOS
-
Rob Smith (kanał RobSmithDev) na dołączonym filmie wyjaśnia technikę proceduralnego generowania poziomów na przykładzie gry w języku AMOS, dla której musi wygenerować dużą liczbę poziomów. Pokazuje także jak przyspieszyć algorytm i w efekcie stworzyć prosty labirynt.
- Jak zakodować efekt "X-Rotator"
-
"X-Rotator" to efekt popularny w wielu starych, klasycznych amigowych demach. No blogu Slummiego z grupy Spaceballs znajdziecie opis w jaki sposób został on przygotowany w 4k intrze Candiru wystawionym wiosną 2023 roku na party Revision.
Dodano: 2023-10-29 16:02, Autor: st, Kategoria: Programowanie dodaj komentarz
- Amiga38 Community Award dla Claude i Michała
-
Claude Schwarz i Michał Schulz podczas imprezy Amiga 38 otrzymali pierwszą nagrodę (kategoria "Hardware") od amigowej społeczności - "Amiga38 Community Award" za projekt PiStorm i Emu68. W mediach społecznościowych poinformował o tym @Claude1079.
Dodano: 2023-10-13 20:18, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia komentarzy: 2 (ostatni: 2023-10-22 15:39)
-
SDL 2.28.4 Release Candidate 1
-
Juha "capehill" Niemimaki opublikował dwa dni temu w GitHub pierwszą wersję RC 2.28.4 biblioteki multimedialnej SDL dla Amigi. SDL 2 wymaga AmigaOS 4.1 Final Edition i opcjonalnie OpenGL ES 2.0.
- Wideo tutoriale: Scorpion Engine, Blitz Basic i AMOS
-
W sieci dostępnych jest w ostatnim czasie wiele filmów instruktażowych dotyczących programowania pod Amigę. Mamy zapis "live stream" z wykorzystania silnika Scorpion, podobny zapis z programowania w Blitz Basicu oraz regularne materiały od Yawning Angel na jego kanale w dużej mierze poświęconym programowaniu w języku AMOS.
Dodano: 2023-10-11 19:47, Autor: st, Kategoria: Programowanie dodaj komentarz
- Visual Studio Code - amigowe rozszerzenia
-
Dla jednego z najpopularniejszych edytorów kodu źródłowego, czyli VSC (Visual Studio Code, nie mylić z Visual Studio - to inny projekt Microsoftu), dostępnych jest kilka "amigowych" wtyczek, które wspierają programowanie dla "przyjaciółki". Ostatnio zaktualizowane zostały m.in. wtyczka dla C/C++ (do wersji 1.74), wtyczka do Blitz Basic 2 (wersja 0.9.1) i wtyczka Amiga Assembly (wersja 1.8.3).
Dodano: 2023-10-10 19:01, Autor: st, Kategoria: Programowanie dodaj komentarz
- Kod źródłowy gier w AmiBlitz3
-
Sami Vehmaa udostępnił kod źródłowy swoich gier The Oregon Trail, Mission2Mars i Visual Novel. Gry zostały napisane w AmiBlitz3. W archiwum znajdziecie także kod odtwarzacza audio ReelDeck, docka QDockLE i programu Wrapper. Wszytko działa pod AHI i RTG. Cena za kody źródłowe to 3 USD lub więcej.
Dodano: 2023-10-10 10:37, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie dodaj komentarz
- Amiga Game Framework 1.1
-
Amiga Game Framework to biblioteka przeznaczona do programowania gier 2D i multimediów na AmigaOS 4. Oferuje przyjazny dla użytkownika i intuicyjny interfejs API w języku C do grafiki 2D, odtwarzania dźwięków, czytania danych wprowadzanych przez użytkownika i nie tylko.
Dodano: 2023-09-12 17:55, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie dodaj komentarz
1 2 3 4 187 następna »
Cześć, dzisiaj jest
niedziela, 3. grudnia, 2023, 05:00
świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec. Alberto Moravia. (51/801)
- Discord
-
Online: 4
Cizar
Laubzega
m...
spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon X
-
@sz_a_m_a_n
Tak dla przypomnienia, że to była kiedyś po prostu amigowa firma. Widziałeś ich logo i myślałeś "Amiga" w pewnym momencie historii giereczkowa. Worms podstawy zresztą na Amidze. 1/3 Wątek»
@sz_a_m_a_n
3/3 Andy postanowił jednak nie poddawać się i na własną rękę zaczął szukać wydawcy wysyłając swój projekt do wielu różnych firm. Po raz kolejny autorowi "Total Wormage" nie dopisało szczęście, ponieważ żaden wydawca nie był zainteresowany wydaniem jego gry. Zrobili to w Team 17. »@dantemendeswięcej z X »
My booth at yesterday's RetroSCexpo. Did an attract mode so the game doesn't just stay in title screen. Recommended if you gonna leave your game all day in a fair, it really attracts people. Interesting how attract mode is often overlooked on the Amiga. #gamedev #AmigaReposts »
- Naczelny poleca
- Galeria
-
MultiFaceCard III I/Onasze galerie »