POV-Ray, czyli Persistence of Vision Raytracer to program do ray-tracingu rozwijany od 1991 roku. Wykorzystuje on zaawansowany język opisu sceny SDL (ang. Scene Description Language) i udostępnia wiele nowoczesnych technik ułatwiających tworzenie sceny i podnoszących realizm obrazu. Od dzisiaj program jest dostępny także dla AmigaOS 4.
Dodano: 2005-10-11 00:00, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 2963
POV-Ray 3.6.1
POV-Ray - Persistence of Vision Raytracer - strona domowa programu
POVCOMP - POV-Ray Competition - strona konkursu na najlepszą grafikę, z cennymi nagrodami
POVBench - benchmarki, jednak nie wszystkie wyniki są tam wiarygodne, ja wybrałem następujące (scena "skyvase"):
- 00:00:28 Power Macintosh G4 PowerPC 7450 1000 MHz MacOSX 10.3.7
- 00:00:29 Micro Amiga One G3 PowerPC 750GX 800 MHz AmigaOS 4 Pre Update 3
- 00:00:29 Wintermute Pentium III 1000 MHz Windows 2000 Pro
- 00:00:29 AMD Thunderbird 1100 MHz Windows ME
- 00:00:29 ALPHA Alpha 500 MHz OSF
- 00:00:30 PowerMac Quicksilver 2001 G4 867 MHz MacOS 9.2.2
- Discord (online: ) «»
-
Online: 12
- a...
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Drako/Crowley
- IMPBot
- Janusz82
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- spazma
- SZAMAN
-
komentarz #1 wysłany: 2005-10-11 19:42
Że tak powiem, o kurcze! Pamiętaj jak kiedyś kolega mi opowiadał o takim programie do grafiki 3D, oczywiście dla Windows, mogłem jedynie słuchać i podziwiać. A tu masz, taka niespodzianka znienacka wyskakuje jak Filip z konopii!
-
komentarz #2 wysłany: 2005-10-11 22:45 w odpowiedzi na komentarz #1
Że tak powiem, o kurcze! Pamiętaj jak kiedyś kolega mi opowiadał o takim programie do grafiki 3D, oczywiście dla Windows, mogłem jedynie słuchać i podziwiać. A tu masz, taka niespodzianka znienacka wyskakuje jak Filip z konopii!
przecież ten program był nawet w wersji na atari
-
komentarz #3 wysłany: 2005-10-11 23:50 w odpowiedzi na komentarz #2
Atari jednak nie ma nawet 603-tki, o G3/G4 nie wspominajac, a w miare normalna szybkosc (akceptowalna) przy tego typu programach ma postawowe znaczenie. Brakuje niestety modelera.
-
komentarz #4 wysłany: 2005-10-12 09:12 w odpowiedzi na komentarz #2
przecież ten program był nawet w wersji na atari
Tylko w jakiej wersji. Nie zapominaj że Pov-ray rozwija się już od lat kilkunastu. W wersji 2.x to był może i na Atari, wersja 3.0.x była dostępna na Amigę klasyczną również z PPC. Jednak potem nastąpiła długa poad 5 letnia przerwa, jeśli chodzi o amigowe wersje tego programu. A przecież Pov-ray na wiodące platwormy przez ten czas nie stał w miejscu. Tym bardziej więc cieszy że kolejny program w wersji na Amigę, tak jak wcześniej np. Mame, dzięki OS4 & AONE dogonił świat.
-
komentarz #5 wysłany: 2005-10-12 10:46 w odpowiedzi na komentarz #3
http://truevision.sourceforge.net/screenshots/mainwin.jpg - Truevision to modeler dla POV-Raya, na przeportowanie go chyba nie ma jednak co liczyć
-
komentarz #6 wysłany: 2005-10-12 22:10 w odpowiedzi na komentarz #5
Nie ma co sobie tym glowy zawracac. Lepiej przeportowac Blendera - kompletny kombajn do calego 3D z GUI. Juz przeciez udowodniono, ze moze on zupelnie bezproblemowo i bardzo sprawnie dzialac na platformach "amigopodobnych" (z G3/G4 + 3d acc) wiec i na "prawdziwoamigowych" tez powinien dac rade.
-
komentarz #7 wysłany: 2005-10-12 22:28 w odpowiedzi na komentarz #6
Lepiej przeportowac Blendera - kompletny kombajn do calego 3D Juz przeciez udowodniono, ze moze on zupelnie bezproblemowo i bardzo sprawnie dzialac na platformach "amigopodobnych" (z G3/G4 + 3d acc) wiec i na "prawdziwoamigowych" tez powinien dac rade.Tym bardziej ze Blender jest dostepny na licencji GPL wiec i jego zrodla na platformy amigopodobne beda (lub tez sa dostepne.
-
komentarz #8 wysłany: 2005-10-13 08:27 w odpowiedzi na komentarz #7
Tym bardziej ze Blender jest dostepny na licencji GPL wiec i jego zrodla na platformy amigopodobne beda (lub tez sa dostepne.
No chyba. Zreszta... trudno porownac Blendera do POV-Raya. Przeciez Blender to normalny w pelnie uzytkowy program, a POV-Ray to tylko renderer. Jak modelowac POV-Ray? Chyba nikt nie nazwie pisania skryptow modelowaniem czy ukladaniem, animowaniem scen.
-
komentarz #9 wysłany: 2005-10-13 14:06 w odpowiedzi na komentarz #8
Nie znam sie kompletnie na grafice 3D, ale prace w POV-Rayu jednak powstaja i to calkiem niezle, jest nawet strona z konkursem na najlepsza grafike. Tak jak pisalem troszeczke wyzej - Truevision to modeler dla POV-Raya i penie pod nim ludzie pracuja. Mysle jednak, ze szybciej doczekamy sie Blendera pod AmigaOS 4. Z tego co czytalem na forum aw.net potrzebny jest Python (a jego juz podono maja Friedeni) i prawdopodonie potrzebne jest rozbudowanie mozliwosci MiniGL - to tez Friedeni. Obecnie caly wiec problem polega na tym, ze dwaj bracia sa maksymalnie zajeci praca nad ukonczeniem systemu do konca roku.
- Discord
-
Online: 12
- a...
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Drako/Crowley
- IMPBot
- Janusz82
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- spazma
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Najpopularniejsze