Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2023-01-24 12:29, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 2954 english translation »

A A A

Rozmowa z Johanem Vinet, twórcą platformówki LUNARK

Odtwarzaj wideo

W Nindyki.pl możecie przeczytać wywiad z Johanem Vinet, twórcą filmowej platformówki LUNARK. Gra, która nawiązuje bezpośrednio do amigowych klasyków Another World i Flashback ma być dostępna na wszystkie aktualne konsole oraz na PC (Steam).

Kocham wszystkie rodzaje gier ale najbardziej interesowałem się wczesnymi filmowymi platformówkami, jak Prince of Persia, Another World czy później Flashback, który odkryłem na Amidze kolegi, a który sam ogrywałem na Sega Mega Drive.

Eric Chahi i Paul Cuisset (oraz cały zespół programistów Flashback) również wywarli duży wpływ na mnie i moją karierę. Mam nadzieję, że pewnego dnia będę mógł im to powiedzieć osobiście.

Wszyscy oni są oczywiście umieszczeni w grze w napisach w sekcji "Specjalne podziękowania". Jestem i zawsze będę pod wrażeniem tego, czego dokonali. W szczególności biorąc pod uwagę zasoby, którymi wtedy dysponowali. To bardzo inspirujące.

Źródło: nindyki.pl
zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 7
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • Marek_BMarek_B
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2023-02-10 16:17

Bardzo bardzo ładna animacja, świetnie to wszystko jest narysowane. Ja uwielbiam niskie rozdzielczości. Ale... Tutaj chyba jest to lekko przesadzone. Te pixele aż się mieszają w oczach i czasem mój wzrok się wręcz gubi. Jeszcze na jakimś urządzeniu przenośnym (Switch używany w postaci mobilnej, jakieś smartfony, mniejsze tablety) jest w porządku i nie ma problemu. Jednak gdybym taki obraz wyświetlił na TV 43 cale (a gra jest na XBoxOne, PS4/5, Steam) to w ogniu akcji miałbym czasem problem z wyodrębnieniem z tła postaci, którą steruję. Tym bardziej, że nie ma ona czarnego outline. Chociaż tutaj się nie dziwię, bo rozdzielczość jest tak bardzo mała, że jednopixelowy outline tutaj zupełnie nieakceptowalny.

Taka stylówa jest dobra dla PICO-8 czy trochę "lepszego" TIC-80. Ale bałbym się używać aż tak niskiej rozdzielczości do czegoś co będzie uruchamiane na kilkudziesięciocalowych telewizorach.

Oczywiście cały czas podtrzymuję swoje zdanie, że animacja i grafika są przecudowne. Uwielbiam taki styl.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2023-02-10 16:20

Przy okazji takiego stylu grafiki coś mi przyszło do głowy. Zupełnie nie rozumiem dlaczego dla MorphOS czy AmigaOS4 nadal nie ma portów wirtualnych pseudo-retro konsolek PICO-8 i TIC-80. Z tego co się kiedyś orientowałem to te implementacje są oparte na SDL2 i klasycznym C (ewentualnie C++, które na NG zupełnie nie jest już straszne, bo mamy GCC11). Do tego kod jest prawdopodobnie bardzo mocno portowalny, bo jest masa różnych wersji na różne platformy.
Takie PICO-8 czy TIC-80 dałoby nam masę świetnej, klimatycznej rozrywki w postaci świetnych indyków i całkiem ciekawych dem.

Odpowiedz

Discord
Online: 7
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • Marek_BMarek_B
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy