Mamy pierwsze kompilacje biblioteki SDL w wersji 2.28.0 dla AmigaOS 4 i MorphOS. 2.28.0 to aktualna stabilna wersja tej biblioteki. Od tej wersji SDL 2.0 będzie otrzymywał aktualizacje poprawiające błędy, a zespół SDL koncentruje się na SDL 3.0 i wszystkie nowe funkcje będą się tam pojawiać. Jednocześnie wprowadza rozwiązanie sdl2-compat, aby aplikacje SDL 2.0 mogły w przyszłości działać w środowisku wykonawczym SDL 3.0.
Dodano: 2023-06-28 11:19, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3202 english translation »
Stabilna wersja SDL 2.28.0 i przyszłość w SDL 3.0
- Discord (online: ) «»
-
Online: 15
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Drako/Crowley
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- NorBert
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2023-06-28 14:31
O rety... Dopiero co doczłapaliśmy porządnie do 2.0 i teraz będzie 3.0. Ale może będzie łatwiej z 3.0, bo tym razem są ami-ludzie, którzy siedzą w tym temacie i mają wszystko rozgrzebane, robią aktualizacje.
Ciekawe co tak bardzo się w SDL zmieni, że zdecydowano się zmienić pierwszą liczbę w wersji. Fajnie, że tym razem pomyśleli o kompatybilności wstecznej. To się chwali.
-
komentarz #2 wysłany: 2023-06-29 14:19 w odpowiedzi na komentarz #1
A Ty już zszedłeś z SDLa w swoich produkcjach?
-
komentarz #3 wysłany: 2023-06-29 20:44 w odpowiedzi na komentarz #2
Tak. Już ze 4 lata nie dotykałem SDL. Chyba w 2018 roku załadowałem sobie na iPhona te stare commodorowskie książki i zacząłem zgłębiać podstawy pisania pod AmigaOS. Podstawy nie różnią się od MorphOS.
Chociaż nie używam SDL to zdarzało się, że zerkałem do jego źródeł żeby coś podglądać. Niestety StackOverflow w pisaniu czysto pod AmigaOS/MorphOS jest zupełnie bezużyteczny. A nasze dokumentacje też są dosyć oszczędne (poza np. dokumentacją do Reggae, którą zostawił Krashan). Raczej trudno szukać w książkach od Commodore coś o AHI czy tworzeniu okna pod rysowanie funkcjami OpenGL albo jak zmienić 32-bitowy wskaźnik myszy pod MorphOS. To zawsze jest ostre szukanie i to niekoniecznie w internecie (dzisiaj trudno to sobie pewnie wyobrazić). SDL ma właściwie wszystko ogarnięte i można rzucić okiem jak to zrobili. Niekoniecznie się z tym zgodzić, zrobić tak samo ale po prostu się dowiedzieć żeby dalej samemu drążyć.
Taka ciekawostka - ChatGPT wie więcej o pisaniu pod AmigaOS niż Google. Oczywiście trzeba to wszystko traktować z lekką rezerwą ale z tego co widzę to wiarygoność jest mniej więcej na poziomie StackOverflow. Ciekawe czasy...
- Discord
-
Online: 15
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Drako/Crowley
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- NorBert
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze