Hyperion zdaje sobie sprawę z tego, że nowy system niewiele będzie znaczył bez nowego oprogramowania. Stefan Häuser, który niedawno przeportował znany pecetowy szlagier Quake 2 dla systemu AmigaOS czyni zakusy na trójwymiarową grę z gatunku RPG - Ultima 1 - a legend is reborn. Jak na razie Häuser przedstawił się na forum dyskusyjnym gry, nie zapominając przybliżyć współczesnej historii Amigi. Ultima od strony graficznej prezentuje się w następujący sposób. Co ciekawe, gra jest rozpowszechniana za darmo.
Dodano: 2002-11-28 00:00, Autor: kb, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3734
Ultima w wersji amigowej?
- Discord (online: ) «»
-
Online: 12
- Cizar
- Dobrowit
- IMPBot
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: brak daty
Wolałbym aby dokończył Descenta 2
-
komentarz #2 wysłany: brak daty
Na screenshotach widac, ze scenki bez postaci maja ok. 17000 scianek. Nie wiem czy to sa wszystkie scianki, tylko widoczne, tylko rysowane czy tylko liczone ale to ciut za duzo jak na A1200+BlizzardPPC+BVision. Do tego kazda postac ma ok. 700-800 scianek. Od strony karty graficznej to raczej nie widac niczego czego nie uciagnelyby nasze dzisiejesze akceleratory, ale geometria moze zabic te nasze procesory i "szybkie" pamieci (zwlaszcza w BlizzardPPC). Na A4000+CyberStormPPC+Voodoo3 moze jakos by dalo rade...
Na AmidzeONE czy Pegasosie to oczywiscie bez ZADNYCH problemow by taka gierka poszla ale pamietajmy, ze AmigaOS4 bedzie takze (a nawet najpierw) na AmigaClassicPPC. Ciekawe czy gierka bedzie robiona tez z mysla o starych sprzetach...
-
komentarz #3 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #2
oni pisza ze wymagane do tego jest 800Mhz (moim zdaniem przesada)
ale ktos tam w wypowiedziach do ktorych jest link w mailu napisal
"Fajnie bylo by sobie pograc w to na Amidze na G3 800Mhz" czy jakos tak..
wiec nasze terazniejsze Bvisiony itp raczej tu niewkraczaja w temat rozmowy
Nie wieze by ta gra byla grywalna na Bvision...shogo ledwo ciagnie...
to co dopiero taka gra... niema szans... czyba ze masz pomysl na
zrewulucjonizowanie enginu na nasze stare, poczciwe amisie
Tm
-
komentarz #4 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #1
conajmniej choc jakis dobry rojplej amidze by sie tez przydal...
-
komentarz #5 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #3
...ciekawe gdzie sie "podziala" optymalizacja?
-
komentarz #6 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #5
Jaka optymalizacja? Myślisz, że wszystko da się zoptymalizować tak, żeby śmigało na A500?
-
komentarz #7 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #5
To juz jest pewnie z niemala optymalizacja. Nie da sie optymalizowac bez konca. Sprzet jaki jest - kazdy widzi (i sie usmiecha). Gierka nie jest nowa wiec gwarantuje, ze jest sporo trickow przyspieszajacych ja.
Ostatnio poczytalem troche miedzy innymi na temat algorytmow omijania przszkod i szuania drogi (w sensie gier) i zastanawiam sie jak np. ludki w CannonFooder na A500 dawaly rade tak szybko i ladnie ominac przeszkody....
-
komentarz #8 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #6
Nie. Ale jezeli Shogo rwie na Powerce i BVision, to jest to jakies nieporozumienie (od czego jest permedia? od zuzywania pradu?).
-
komentarz #9 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #8
Permedia tylko udaje akcelerację 3D. Generalnie to ona wspomaga ogrzewanie pomieszczenia i, co trzeba przeyznać, robi to całkiem efektownie
-
komentarz #10 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #8
W Amidze zajmuje się głównie czekaniem na dane od procesora. A procesor zajmuje się głównie czekaniem na odczyt/zapis z/do pamięci.
-
komentarz #11 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #10
No tak...te powolne simy...
-
komentarz #12 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #11
Ale Faza5 zawalila sprawe. Nie dalo rady wtedy do powerek zamontowac pamieci dimm?
-
komentarz #13 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #12
Nie chciały się zmieścić na BlizzPPC
-
komentarz #14 wysłany: brak daty
Wy tu gadu gadu o gierkach, a co z prawdziwym softem? Jakoś cisza wokół tego.
-
komentarz #15 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #14
dla bvision? jaki np.? Program do 3d? na to trzeba lata pracy..ktorych nie oplaca sie poswiecac dla paru groszy.. jezeli wogule jakis groszy
zreszta, moim zdaniem gry sie przyjemniej tworzy
-
komentarz #16 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #12
Niestety technicznie nie było to możliwe, nie tylko ze względu na ograniczone rozmiary karty.
-
komentarz #17 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #12
ciała z pamięcią dali i tyle. ale przynajmniej powerki opracowali i wyprodukowali... to i tak dużo,skoro amiga inc. nic nie zrobila przez 8 lat
-
komentarz #18 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #8
Ze jak? Chyba nie rozumiemy tu pewnej sprawy. Akceleratory tez bywaja szybsze i wolniejsze. Myslisz, ze jak wsadzisz akcelerator to juz pociagnie miliony scianek na sekunde? Odpal sobie pecetowe Shogo na pentium 200MHz z Permedia 2 i SIMMami. Pomijam fakt przeokropnie wolnej pamieci w Amidze i systemu ciagle pod 680x0.
Wyobraz sobie, ze na GeForce2 wsadzonego na AGP i przy Duronie 750 tez dzisiejsze gierki wolno chodza. Prewiew Dooma 3 to nawet na Radeonie 8500 nie dawal rady plynnie chodzic (od kilku do 14fps).
A tak poza tym - skad wyciagnales wniosek, ze Shogo na BlizzardPPC+Permedia2 mialoby chodzic bardzo szybko? Aaaa i jeszcze pewnie nie zauwazyles co sie dzialo z dyskiem w momencie gdy gierka przycinala. Trzeba odroznic przymulenie z powodu braku pamieci, predkosci akceleratora 3D, predkosci pamieci, predkosci procesora. Naprawde wypadkowa predkosc gry to jest skladowa tych wszystkich czynnikow. Nie da sie wszystkiego zrzucic na akcelerator 3D. Permedia2 akurat jeszcze nie przjmuje liczenia geometrii wiec bardzo duza role odgrywa to PPC.
A odpowiadajac na Twoje pytanie. Permedia zajmuje sie akcelerowaniem grafiki 3D i jest w tej grze W PELNI wykorzystania (o ile nie wlaczyles sobie software rendering). Dzieki niej grasz w 640x480, masz filtrowane tekstury, mgle, korekcje perspektywy i wlasnie taka predkosc jakas widzisz (poza dyskiem, pamiecia i geometria). Wierz mi, ze akurat Permedia w tej grze nie jest waskim gardlem. Jej brak predkosci widac tylko przy duzych przezroczystych sciankach. Tutaj widac duza przewage Voodoo3. Szkoda, ze nie wyszla wersja na nie3D i 68060. Zobaczylbys jak by to "smigalo" w 320x240))
-
komentarz #19 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #9
Akurat w Shogo Permedia wspaniale daje rade i niczego nie udaje. Rwania w gze sa spowodowane tym, ze brakuje panmieci i sa doczytywane niektore rzeczy (pewnie tekstury, obiekty i dzwieki). Predkosc naszych dyskow i pamieci pozostawia wiele do zyczenia.
Jak ktos nie wierzy w to, ze Permedia2 jest akceleratorem3D to proponuje popisac cos w OpenGL (StormMESA). W przeciwienstwie do MiniGL jest to pelna implementacja OpenGL wiec w przypadku braku akceleratora robione jest wszystko softwareowo. To co pod akceleratorem 3D w 640x480 bedzie mialo 30fps to raczej softwareowo nie wyrobi wiecej niz 1-2fps. Uwierz mi - ostatnie 2 lata wiekszosc czasu spedzam przy akceleratorze 3D i to wlasnie na Amidze (niektorzy sie z tego smieja, bo obok stoi normalny wmiare dzisiejszy pecet).
Amigowcy to dosyc kumaty narod ale o swiecie akceleracji 3D nie maja pojecia wcale. Ja nie uwazam sie za jakiegos experta ale podstawy kumam i bede probowal oswiecac ami-publike w tym temacie przy kazdej okazji. Mam nadzieje, ze mi to wybaczycie.
-
komentarz #20 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #19
Amigowcy to dosyc kumaty narod
))
bede probowal oswiecac ami-publike
Prędzej Ci się znudzi niż myślisz Często można odnieść wrażenie że to jest oświetlanie czerni absolutnej Podobnie zresztą jak z religijnymi radykałami
-
komentarz #21 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #19
Nie mam BVision (uzywam 603+AGA) i nie widzialem czy Shogo rwie czy nie. Przeczytalem powyzsza odpowiedz kolegi, ktory twierdzi ze chodzi wolno. Jesli chodzi o grzyba to tak jak ty uzywam Durona750 jednak bez karty graficznej (zintegrowana na plycie). Nie widzialem jeszcze Dooma 3 i nie wiem jak to chodzi, jednak Quak 2 (wiem ze to staroc) w 800x600 chodzi plynnie. W zasadzie nie spotkalem sie jeszcze z gra ktora rwie na Duronie750.
-
komentarz #22 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #20
Masz racje. Takie to juz srodowisko. Dzieki temu przetrwalismy. Mam mozliwosc grania w Quaka na grzybie, jednak nawet nie kupilem tej gry dla niego (uruchomilem raz demowke). Za to mam Amigowa wersje i mimo rozdzielczosci 320x200 i oklo 20fps (603+AGA) czuje ze to jest to - klimat. Na PC nic mnie nie cieszy , uzywam go przewaznie do muzyki (Darmowy SamplitudeProject 8 track), internetu (za chwile przylacze tez do Amigi - praktycznie na Ami brakuje tylko przegladarki WWW, ale od czego jest Linux?) no i WinUAE (ktory w zasadzie to system ktorego najczesciej uzywam na grzybie). Wracajac do czerni i radykalizmu to szczera prawda. Jednak najgorsza rzecz to "nasza" (przepraszam jezeli kogos urazilem) odpornosc na nauke, w zwiazku z tym bardzo cieszy mnie fakt ze Mariusz Wlodarczyk probuje wyjasnic pare spraw, ty bardziej ze nie przedstawia suchych faktow,
-
komentarz #23 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #21
W zasadzie nie spotkalem sie jeszcze z gra ktora rwie na Duronie750.
Malo jeszcze widziales.
-
komentarz #24 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #21
Wlacz max. detale w chociazby w NeedForSpeed, albo wez dowolne dzisiejsze bardziej wypasione demo. Ja mam akurat GeForce2MX200 ktory z duzymi przezroczystymi sciankami radzi sobie niewiele lepiej niz Voodoo3. Quake2 to jest ten sam engine co Heretic2. To wszystko by smigalo nawet na Permedi2 na 603 gdyby tylko pamiec byla szybsza i nie mielil dyskiem tak przeokropnie przy 64MB RAM. Gry sa tak robione zeby mimo wszystko chodzily na nawet najslapszych dzisiejszych pecetach (czyli od tych 500-600 MHz). Wyjatkiem jest Doom3 w ktorym ciut przegjeto z efektami (dynamiczne cienie zalalmujace sie na wszystkim - nawet na obiektach ktore je rzucaja, wszedzie bump-mapping, kuuupa geometrii,...). Jednak Doom3 jeszcze sie nie pojawil w sprzedazy i jestem pewien, ze albo poczekaja az sprzet dogoni te gre albo zuboza wszystko tak zeby to chodzilo na normalnych pecetach.
Zauwaz, ze taki Duron 750 z jakims tam zintegrowanym akceleratorem 3D, DIMMami i cala w miare dzisiejsza architektura nawet nie stoi na tej samej polce do A1200+BlizzardPPC+BVision. To dwa zupelnie inne swiaty jezeli chodzi o predosc. Ludzie jak widza napis PPC 160MHz (a jeszcze z 040/25) to juz mysla, ze to jakas stacja robocza. Dlaczego to ma sie duzo roznic od pentiuma 160MHz? To ma prawo nawet byc wolniejsze ze wzgledu na mase innych "kol u nogi" w stylu pamieci, plyty glownej, systemu pod 68k. Porownaj sobie transfer do pamieci gfx w BVision a w AGP. Toz to jest wiecsza roznica niz miedzy C64 a BVision)). Uwierz mi, ze to co pokazuje Hyperion to jest max co sie da osiagnac na naszych starych zlomach. Ja c zekalem z kupnem PPC do czasu pojawienia sie BVision (uwazalem, ze jedno bez drugiego nie ma sensu) i kupilem ten zestawik jak tylko sie pojawil. Dzisiaj moge powiedziec, ze w niczym sie nie zawiodlem. Bardzo chcialem sie pobawic w 3D i to mi umozliwilo poznac podstawy i naprawde niezle sie pobawic.
-
komentarz #25 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #22
Hehehe Wyobraz sobie, ze mam to samo. Dlugo szukalem lekarstwa na chorobe zwana "Amiga" ale nie znalazlem. Byli tacy co mowili: "kup peceta to Amiga ci przejdzie". Kupilem... nie przeszlo. Nie wiem co jest grane. To chyba faktycznie musi byc choroba. Jak juz taka choroba jest to moglaby przyjaniej zwalnaic z wojska - paru amigowcow by na tym sorzystalo
Dwa tygodnie temu padly mi jednoczesnie oba sprzety (Amiga i pecet). Peceta dalo sie w miare szybko ozywic ale z Amiga jest gorzej. Wyobraz sobie, ze przez te 2 tygodnie prawie wcale nie siadam przy komputerze. Mam internet cala dobe, a maile odbieram najwyzej raz dziennie (a czasem nawet nie). Musze teraz pare groszy wydac na Amige, a niespecjalnie usmiecha mi sie ladowanie kasy w sprzet typu Classic ale chyba bede musial. Jak jej nie uruchomie to chyba zaczne zbierac znaczki.
A jezeli chdzi o te odpornosc na nauke to nie jest az tak strasznie zle. Poprostu jak sie czlowiek czyms nie zajmie to nie wie. To oczywiste - przeciez nie mogl tego wyssac z mlekiem matki. Ja na przyklad zupelnie nie czaje tych calych HTMLi, kont shellowych, IP i tym podobnych spraw. Jakos nigdy nie ciagnely mnie sprawy sieciowe. Bardziej pociagaly mnie komputery same w sobie niz laczenie ich kablami. Nie ma co nazywac sie "nieukami", bo wiekszosc dzisiejszych uzytkownikow komputerow (nie Amig) nie wie nawet, ze obraz jest zbudowany z pixeli. Przekonalem sie o tym.
-
komentarz #26 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #23
-
komentarz #27 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #20
))
))
-
komentarz #28 wysłany: brak daty w odpowiedzi na komentarz #27
))
))
))
- Discord
-
Online: 12
- Cizar
- Dobrowit
- IMPBot
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze