eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

poniedziałek, 25. września, 2017, 02:57

Dodano: 2006-09-25 06:38, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 955

A A A

Pianeta Amiga - skok do 2012 roku

Podczas włoskiej imprezy Pianeta Amiga można było chwycić do ręki prototyp płyty Amy'05 firmy Troika. Jak widać dokonałem tego osobiście. W tle znane amigowe osobistości (z lewej Andreas Loong z Guru Meditation, a z prawej Nicolas Mendoza - Aminet). Więcej zdjęć (a także filmiki) dzisiaj wieczorem. Obszerny raport - do końca tego tygodnia.


Dodaj komentarz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2006-09-25 07:40

Nasz Szymon - bywalec na salonach życia amigowego w Polsce i na świecie

Odpowiedz

Janusz Tomczak
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2006-09-25 07:47

HYHY.. no to się niebiescy wpienią... przecież to nie ma prawa istnieć! Dobra - na poważnie - fajnie się macie - wypady do Włoch, intymny kontakt z płytą Troiki.. Czekamy zatem na raport

Odpowiedz

Camelek
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2006-09-25 14:29

Jeeeej :] To rzeczywiście istnieje Dobze mieć zagranicznych korespondentów ;]

Odpowiedz

Camelek
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2006-09-25 14:30 w odpowiedzi na komentarz #3

kto ukradł 'r' w dobrze ?

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2006-09-25 16:21

A z ciekawostek można się dziś dowiedzieć (GuruMeditation), że Panda w ciągu kilku dni zostanie wysłana do Hyperionu.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2006-09-25 16:32 w odpowiedzi na komentarz #2

Eee tam wkurza. Dlaczego niby mielibysmy sie wkurzac? Jedyna zmiana uczuc jaka nastapi u mnie bedzie taka, ze przestane czuc litosc do bialo-czerwonych. To bardzo fajnie, ze wreszcie jakis (nawet jezeli tylko taki) sprzet sie pojawi. To co powstawalo do tej pory raczej wywolywalo wspolczucie. Fajnie, ze wreszcie po latach czekania moze wyjdzie cos co bedzie dzialalo i bedzie dostepne dla ludzi. Chociaz naprawde trudno wymagac od wlascicieli Pegasosow 2 G4 (ktorzy uzywaja swoich maszyn od prawie dwoch lat) zeby sie podniecali ta Troika. Fajnie, ze jest, szkoda ze tak pozno i szkoda, ze tak to wyglada. No ale w obecnej sytuacji sprzetu dla AmigaOS4 to calkiem dobra wiadomosc. Calkiem szczerze zycze zeby Troika od strony sprzetowej byla tak niezawodna i bezproblemowa jak znienawidzony przez bialo-czerwonych Pegasos 2.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2006-09-25 17:48 w odpowiedzi na komentarz #6

Mam prośbę, zanim zaczniesz pisać o nienawiści biało-czerwonych do Peg2 odezwij się czsem gdy Twoi niebiescy koledzy zaczną wyszydzać i podskakiwać z radości gdy są jakieś złe wieści u biało-czerwonych. Wiesz gdzie szukać OS4 na Pegu? Czemu nie ale pozwalam właścicielom marki decydować z kim chcą a z kim nie robić interesy. Nie moje pieniądze, nie mój biznes...Mam wystarczająco dużo pokory aby stwierdzić, że te marne kilkaset dolarów wydane na płytę NIE UPRAWNIAJĄ mnie do wykrzykiwania pełnych pogardy sądów, o sprzęcie, o programach, o ludziach. Nawet o tych z konkurencji.

PS. Wystarczy sobie uświadomić, że za tymi projektami stoją jedno lub kilkuosobowe firmy. Dlatego wszystko idzie tak opornie. Jaki rynek takie firmy. A każdemu mądrali radzę zainwestować kilkaset tysięcy dolarów w amigowy projekt, jeśli wie jak to lepiej zrobić

...trudno wymagac od wlascicieli Pegasosow 2 G4 (ktorzy uzywaja swoich maszyn od prawie dwoch lat) zeby sie podniecali ta Troika. A można wymagać żeby nie kpili? Albo chociaż żeby tyle samo pogardy pokazali komentując Efikę?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2006-09-25 17:49 w odpowiedzi na komentarz #6

Calkiem szczerze zycze zeby Troika od strony sprzetowej byla tak niezawodna i bezproblemowa jak znienawidzony przez bialo-czerwonych Pegasos 2.

Co do niezawodności Pagasosa to mocno dyskusyjna sprawa. Swego czasu nie kto inny jak Ty narzekałeś na problemy z tą maszyną. Ostatnio na wadliwa kartę CPU narzekał GRX, a jak by podsumować wszystkie awarie jakie ludzie zgłaszali na PPA, to myślę że byłoby tego około 20 przypadków na pewno. Trochę to dużo jak na sprzęt który w większości nie ma jeszcze dwóch lat. Nie chcę tutaj się pastwić nad Pegasosem, gdyż moja AONE też aktulanie jest w naprawie, ale mówienie o tej legendarnej niezawodności Pegaza to lekka przesada. A Amy czy Samantha nie muszą robić na posiadaczu Pegasosa 2 wrażenia bo to sprzęty typu low-end, a Pegasos 2 miał chyba być sprzętem High-end, zamiast low-endowego Pegasosa 1. Poczekajmy więc na propozycje z wyższej półki takie jak Panda czy zapowiadany na Amiwest kolejny mocny sprzęt, bo wydaje mi się że Pegasos 2 nie będzie miał wiele do powiedzenia w porównaniu do high-endowych sprzętów przeznaczonych dla OS4.

Odpowiedz

AdamF
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2006-09-25 18:58 w odpowiedzi na komentarz #7

odezwij się czsem gdy Twoi niebiescy koledzy zaczną wyszydzać i podskakiwać z radości gdy są jakieś złe wieści u biało-czerwonych

Wierz mi nikt nie podskakuje z radości. Po prostu świadomość, że można być tak naiwnym budzi u wielu uśmiechy politowania. Przecież przerabiamy to samo od wielu lat, ten nowy mityczny sprzęt pojawia się już od bardzo dawna

no to się niebiescy wpienią... przecież to nie ma prawa istnieć!

Nikt się nie wpieni no, bo nie istnieje! Pokazali tylko jakąś płytę. A pamiętasz jak Amigę MCC prezentowano na kilku targach i co? Jak pokażą działający komputer oparty na Amy z uruchomionym Os4 to wtedy przyznam ci rację.
I proszę nie nabijaj się z „niebieskich”. Oni po prostu nie chcieli być dłużej oszukiwani przez tzw. Firmy Amigowe, i wybrali sprzęt, który choć niekiedy z niewielkimi zgrzytami to, jednak działa.

Oczywiście życzę OS4 jak najlepiej i jeżeli faktycznie pojawi się dla niego jakiś sensowny sprzęt sam będę się cieszył jak dziecko. A na razie pozostaję przy mojej łatanej A1200 i WinUAE.

Odpowiedz

Kiv_Master
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2006-09-25 20:33

Pewnie teraz niebiescy powiedzą że to tylko czary "Szamana" A tak poważnie to gratuluję tego "kontaktu"!!!

Odpowiedz

Krzysztof Labus
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2006-09-25 21:41 w odpowiedzi na komentarz #10

Hej Dobrze ze sie cos pojawia co bez ceregieli dziala z oryginalnym systemem Amy. Ale jak dla mnie to troche za ubogo jak na dzisiejsze mozliwosci w dostepie do technologii.
Nie narzekam tylko czekam az moja Amiska bedzie mogla miec ogolnodostepne na rynku podzespoly bo marzy mi sie czas kiedy milosnicy PieCow znow beda nam zazdroscic mozliwosci sprzetowo-programowych naszych maszyn bo narazie to my jestesmy dosc daleko... Z racji wieku) pamietam jeszcze te czasy.
kruser = happy ami & pc user
A1200T Apollo1240 32MB + kilka PieCy

Odpowiedz

ems
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2006-09-25 22:10 w odpowiedzi na komentarz #11

Jest przecież Panda. Jakoś mało o tej płycie mówimy. A przecież to sprzęt o dużo większych możliwościach. A do tego gotowy. Do wdrożenia.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2006-09-25 23:06 w odpowiedzi na komentarz #12

Na płyty Troiki chyba jeszcze będzie trzeba poczekać ale coś innego, high-end zapowiedziano na AmiWest. Cena raczej też będzie high-end. Zobaczymy wtedy ilu tych co brakuje im mocy zdecyduje się na kupno

Odpowiedz

Janusz Tomczak
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2006-09-26 09:38 w odpowiedzi na komentarz #13

No fakt, nie można odmówić Ci racji.. cena będzie podejrzewam zaporowa. Cholera, brakuje nam firm które mogłyby się podjąć zadania skonstruowania taniej płyty.. chyba napiszę do Asusa.. albo Gigabyte`a.. zna ktoś chiński? Ciekawe co by odpowiedzieli. No nie ważne. Ważne że coś się rusza - i można mieć tylko nadzieje że będa pojawiać się nowe modele, konstrukcje a co za tym idzie konkurencja ( jaka by ona nie była ) wpłynie na końcową cenę produktu.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2006-09-26 10:30 w odpowiedzi na komentarz #7

Ja mysle, ze bialo-czerwonym troche brak poczucia humoru. Obrazaja sie za byle uwage. Przeciez niebiescy nabijali sie tez ze swoich ulomnosci. Takich jak np. BBRV czy April. Caly czas nabijamy sie z powiedzenie "za dwa tygodnie". Jakby wyszla dzisiaj maszyna podobna do Troiki ale dla MorphOSa to tez bysmy ja wysmiali. Przeciez to jest smiech na sali. Kupujac cos takiego mam zamiar uzywac tego przynajmniej przez 2 lata. No a czegos takiego sie raczj nie da. Nie po to tyle lat system byl przepisywany na normalny procesor zeby teraz uzywac jakiejsc biedy. Bez sensu...

Nie stresujcie sie tak tym wszystkim. Troche luzu, dystansu. Amigi nie mozna traktowac powaznie, bo mozna skonczyc u czubkow.

Odpowiedz

Janusz Tomczak
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2006-09-26 13:23 w odpowiedzi na komentarz #15

W zasadzie tu nie chodzi o samokrytykę czy wogóle krytykę ale o zachowanie gry pozorów. Z obu stron. Owszem - dystens jest bardzo wskazany. Tylko ile można po kimś jeździć Pozatym, staram się nie mówić wy,my, oni. Zawsze stałem jakoby po środku ale od pewnego czasu po prostu wolę biało-czerwony obóz. Co nie znaczy że że nie lubię Pega/MOSa. Co do sprzętu - nu fakt - raczej nie czekaliśy na taki sprzęt - zawsze chciałoby się coś więcej. Nawet jak na Low-End. Tym bardziej środowisko ma prawo oczekiwać na szybkie wdrożenie i tanią sprzedaż. Ale z tym moze być gorzej. Co do samej płytki Troiki sam mam mieszane uczucia - dobrze że jest- niedobrze że wygląda.. hmm.. dziwnie. "Cuś" mało ścieżek ma (w porównaniu z np.płytami od PC) No ale to może wersja rozwojowa Chociaż Panda też nie ma za dużo tychże. Może to rezultat zamknięcia w zastosowanym procku obsługi części z peryferii ? Nu nie wiem.. W każdym razie "we`re waitin` for stuff".

Odpowiedz

Camelek
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2006-09-26 13:55 w odpowiedzi na komentarz #4

No to tak, ja mam nadzieję, że Amiga Anywhere, rzeczywiście będzie wszędzie, i że jak napiszę na Nią RighMind'a , to po skompilowaniu będzie działał wszędzie [ jasne ].

Ale tak serio, to wolałbym Mac'ka, z takim G5 :]
Bo jak już Amiga będzie wszędzie, to komp nie będzie miał takiego znaczenia.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2006-09-26 14:45 w odpowiedzi na komentarz #14

No fakt, nie można odmówić Ci racji.. cena będzie podejrzewam zaporowa.

Przypuszczam że jeśli płyta będzie znacząco przewyższać osiągami sprzęt na którym dzisiaj działa AOS4, to może na rynku wtórnym pojawić się trochę płyt AmigaONE. Dzisiaj praktycznie ich nie ma bo nie ma na co lepszego ich wymienić. Jak się pojawi mocny sprzęt z zaporową ceną, to aby zmniejszyć jej "zaporowość" userzy A1 będą sprzedawać swój sprzęt a przyszły potencjalny użytkownik OS4 zyska znacznie mocniejszą (choć używaną) alternatywe, za podobne pieniądze.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2006-09-26 15:20 w odpowiedzi na komentarz #15

Tu nie chodzi tylko o brak poczucia humoru ale o ciągłą jazdę. Ile razy można wyśmiewać jedno i to samo?

A o Efice nadal cisza...Hmmm, tylko nie pisz, że to co innego bo jest też Peg2 i macie wybór. Czytałem już takie coś napisane przez jednego agenta i nieźle się uśmiałem. Idąc takim tropem można stwierdzić, że szpetna laska jest szpetna jak jest jedynaczką ale jak ma ładną siostrę to automatycznie staje się ładna....czekaj już wiem czemu, takiemu agentowi łatwiej jest być z taką kobietą!! ))

Ciekawe też czy po ewentualnym pojawieniu się mocniejszej płyty, Amy/Sam stanie się nagle fajna

PS. Sorrrki za seksizm

Odpowiedz

Janusz Tomczak
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2006-09-26 17:54 w odpowiedzi na komentarz #18

O tym nie pomyślałem. Jest to faktycznie jakieś rozwiązanie

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: