eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

środa, 22. listopada, 2017, 11:54

Dodano: 2010-06-04 01:58, Autor: kr, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 1129

A A A

Gish - platformówka jakiej na Amidze nie było

Gish (obrazki, film) to rewelacyjna platformówka oparta o działanie fizyki, wymagająca od gracza sprytu oraz zręczności. Gra jest komercyjnym produktem, ale dzięki akcji Indie Humble bundie zostały udostępnione jej źródła. Dostosowania źródeł gry do potrzeb platformy AmigaOS podjął się Kaso "Kas1e" Kreakovich.

Efektem jego pracy jest port gry, dostępny na OS4Depot. Należy pamiętać, że pliki z danymi nie zostały udostępnione i należy je zakupić. Inne gry, których źrodła zostały udostępnione razem z Gish to: Aquaria, Lugaru HD i Penumbra Overture.


Dodaj komentarz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2010-06-04 12:37

W intrze i obrazkach tytułowych, grafika lekko skopana względem wersji PC. Na szczęście już podczas samej rozgrywki wszystko jest OK.

Odpowiedz

Kaso Kreakovich
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2010-06-04 13:00 w odpowiedzi na komentarz #1

Rafal, not sure that i understand what you mean, but for me graphics are the same as on PC and on AOS 1:1 in loading/menu screens and game itself. Maybe broken datafiles ? (for me it was buggy when i trying to unpack on PC datafiles, and then copy it as it on Amiga => and they was broken on trasfer stage). After i dl full archive on amiga and unpack from => then all is ok.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2010-06-04 13:48 w odpowiedzi na komentarz #2

Rafał have noticed some (I think) minor coruptions on intro and title screens, graphics of the other parts of the game looks pretty fine I'll ask him for some examples...

Rafał, mógłbyś zrobić jakiś zrzut ekranu i pokazać jakiś przykład problemu?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2010-06-04 14:02 w odpowiedzi na komentarz #3

Gish (grab) menu in my AmigaOne & Radeon 9000Pro.

Odpowiedz

Kaso Kreakovich
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2010-06-04 14:33 w odpowiedzi na komentarz #4

Rafal, that is bad data files 100%. (it's .TGA files called LoadingXX.tga in Texture directory). Looks like when you transfer data files, it was corrupted. Size of any LoadingXX.tga files must be 1.440.044. By some strange reassons, when you copy that .TGA files on amiga by AmiFTP (for example), it's add some new data, and just corrupted that TGA files. So, for fix that: download full Gish in archive on amiga (not extract it on PC). Then unpack it on amiga, and overwrite old ones, but new ones. Just for sure you can check right now size of your Texture/Loading01.tga (for example), and it will be different as original.

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2010-06-04 16:02 w odpowiedzi na komentarz #4

To chyba jakis problem z dekodowaniem grafiki>

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2010-06-04 16:19 w odpowiedzi na komentarz #5

Rafal, that is bad data files 100%.

Yes you are right. Transmit data via ftp CeasarFtp (PC) - AmiFTP (Amiga). All files loadingxx.tga wrong size. I again install data via pendrive - display all screens 100% OK.

Odpowiedz

Kaso Kreakovich
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2010-06-04 17:05 w odpowiedzi na komentarz #7

Rafal, i will try to do transfer later with pFTP, and if all will be ok, then we found a bug in AmiFTP and i will report it to author.

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2010-06-06 15:01

Mogli by "World of Goo" udostepnic. To jednak z nielicznych gier, w ktore gralem w ciagu ostatnich 10 lat. Rewelacyjna

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2010-06-07 11:42

A co z pozostalymi grami, ktore zostaly udostepnione? Ktos sie nimi zajmuje? Lugaru jest raczej kiepskie, ale dwie pozostale wydaja sie calkiem fajne. Chyba nie byloby problemow, aby obie dzialaly na Amigach PPC?

Odpowiedz

Piotr Janta
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2010-06-07 17:11 w odpowiedzi na komentarz #10

Aquarius wyglada rewelacyjnie i klimatycznie.. przydałby sie taki port - od razu zostanie okrzyknięty grą roku na nowe Ami

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #12 wysłany: 2010-06-07 17:57 w odpowiedzi na komentarz #11

@Piotr

"found the solution... stay tuned.. "

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2010-06-07 20:56 w odpowiedzi na komentarz #11

od razu zostanie okrzyknięty grą roku na nowe Ami

Troche w tym racji, biorac pod uwage ile wychodzi gier na Amige nie byloby to nic dziwnego.

Odpowiedz

Piotr Janta
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2010-06-07 21:28 w odpowiedzi na komentarz #8

@Kaso

Can you also port other Indi games ?

Aquarius looks great and seems to have nice feeling

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #15 wysłany: 2010-06-07 22:12 w odpowiedzi na komentarz #14

Najwidoczniej mój wpis był zbyt enigmatyczny

Andrea wziął na siebie port Aquariusa - gdy Kaso szlifował jeszcze Gisha.
Zdanie, które umieściłem to wpis Andrea po rozwiązaniu "istotnego" problemu technicznego związanego z brakiem pakietów danych

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2010-06-07 23:26 w odpowiedzi na komentarz #15

Andrea wziął na siebie port Aquariusa (...) po rozwiązaniu "istotnego" problemu technicznego

To super wiadomosc, bo Aquarius tez mi sie bardzo podoba. Tak swoja droga jak to jest, ze tego typu gry nie powstaja na Amige "natywnie", tylko sa to porty z innych platform. Skoro mozna przeportowac szybko gre to czemu nie mozna napisac nowej? Oczywiscie w dluzszym czasie, bo trzeba opracowac przeciez caly projekt, ale jednak. Wyglada na to, ze nikomu juz sie nie chce bawic w takie amigowanie. Wielka szkoda.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #17 wysłany: 2010-06-07 23:37 w odpowiedzi na komentarz #16

Gdyby nie to, że ze swojej własnej winy cały wolny czas muszę pożytkować na rzeczy, które już dawno powinienem mieć za sobą - to bym dłubał grę na AmigaOS

PS. MickJT pisze, że ma już w 99% działające Lugaru, ale wywala się przy wyjściu. Z tym, że jest to błąd w źródłach (oznaczone w kodzie), a nie ami-wersji.

Została jeszcze Penumbra, ale z tego co pamiętam ten engine wymaga obsługi shader 2.0+ i na 9600pro potrafił zamulić....

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2010-06-08 00:07 w odpowiedzi na komentarz #17

z tego co pamiętam ten engine wymaga obsługi shader 2.0+ i na 9600pro potrafił zamulić

Ale przeciez Amiga nie bedzie sie ciagle krecic wokol Radeon 9600, wiec mysle, ze i tak warto to przeportowac. Na innych platformach to standard, ze wyciska sie 7-me poty z grafiki, wiec i my mozemy

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2010-06-08 00:08 w odpowiedzi na komentarz #17

cały wolny czas muszę pożytkować na rzeczy

Skad ja to znam U mnie nie z mojej winy, ale jednak efekt jest podobny - Amiga musi troche pojsc w odstawke. Z zalem... Ale pocieszam sie tym, ze pozniej to nadrobie

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: