Niewielka aktualizacja została zamieszczona na domowej stronie gry Oddysey. Zamieszczone zostały zrzuty ekranu (w formie animacji gif) pokazujące różnice w wyświetlaniu obrazu z: włączonym i wyłączonym filtrowaniem anizotropowym. Filtrowanie to poprawia wygląd tekstur leżących w dużej odległości od obserwatora i jest sprzętowo obsługiwane przez Warp3D.
Dodano: 2013-01-09 08:40, Autor: kr, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3728
Oddysey - filtrowanie Anizotropowe
- Discord (online: ) «»
-
Online: 12
- AmiKit
- Cizar
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2013-01-09 08:57
W ogóle ostatnio pojawiła się "moda" (nieco spóźniona) na ten efekt na Amidze. Tutaj: link wpływ filtrowania na engine AmiDark.
-
komentarz #2 wysłany: 2013-01-09 13:19 w odpowiedzi na komentarz #1
Generalnie filtrowanie jest dostępne odkąd w AmigaOS jest jakiś Warp3D czy OpenGL (StormMESA, MiniGL) akcelerowany sprzętowo. Tak więc to raczej nie jakaś nowa "moda". Widać je w najwcześniejszych demach pod StormMESA, w tych wszystkich przeportowanych grach typu: Descent, Heretic II, Quake I, II, III, Wipeout. A także w akcelerowanej wersji Payback. Po prostu wszędzie. Tylko, że to faktycznie było takie zwykłe filtrowanie, zwykłe mipmapy, które w dużej odległości wyglądają gorzej od tych filtrowanych anizotropowo.
-
komentarz #3 wysłany: 2013-01-09 14:37 w odpowiedzi na komentarz #2
Piszą "nowa moda" miałem na myśli tylko filtrowanie anizotropowe. To, że trójliniówka była powszechnie dostępna wcześniej - to wiedziałem.
Nie sądziłem jednak, że mamy też *sprzętowe* tryby anizotrpowe (możliwość ustawienia x2, X4, X6 itp. wymaga wprawdzie uzupełnienia API Warp3D - ale jest to już obiektem uwagi...) .
PS. Ogólnie jednak ostatnio okazało się, że obecny Warp3D jest w dużo większym stopniu akcelerowany niż, to było powszechnie mówione (niestety T&L to wciąż software...)
-
komentarz #4 wysłany: 2013-01-14 16:07 w odpowiedzi na komentarz #3
Ja też nie wiedziałem, że takie rzeczy w Warp3D są akcelerowane. Ciekawe ile jeszcze takich niespodzianek w sobie kryje.
- Discord
-
Online: 12
- AmiKit
- Cizar
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze