eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

poniedziałek, 27. marca, 2017, 12:40

Dodano: 2013-07-22 18:20, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 949

A A A

Age of Thieves, czyli Carcassonne na Amigę

Polski programista ukrywający się pod pseudonimem MrDarek pracuje od jakiegoś czasu nad komputerową wersją popularnej gry planszowej Carcassonne. Przygotowaliśmy galerię "porównującą" obie wersje tej gry:

Age of Thieves jest już w pełni funkcjonalnym produktem, w przyszłości autor prawdopodobnie doda jeszcze możliwość rozgrywki z komputerem.

Jak w to się gra? Bardzo prosto - gracze kolejno losują i wykładają na stół kwadratowe kafelki z fragmentem terenu, dokładając je do już wyłożonych. Kafelki terenu przedstawiają fragmenty łąk, dróg, miast oraz mogą zawierać klasztory.

W trakcie gry punktujemy:

  • nasz pionek (złodziej) na ukończonej drodze - jeden punkt za każdy każdy kafelek zawierający segment ukończonej drogi,
  • pionek (rycerz) w ukończonym mieście - po 2 punkty za kafelek wchodzący w skład miasta (tarcza w mieście - bonus 1 punkt),
  • pionek w klasztorze w całości otoczonym kafelkami - 9 punktów (1 za klasztor i 8 za otaczające żetony).

Na koniec gry dodatkowo podliczamy:

  • za każdą nieukończoną drogę lub miasto gracz, który posiada tam swój pionek otrzymuje po jednym punkcie za kafelek wchodzący w skład miasta lub drogi (tarcza w mieście - bonus 1 punkt)
  • za nieukończony klasztor, gracz z pionkiem na klasztorze otrzymuje 1 punkt za żeton z klasztorem i 1 punkt za każdy żeton otaczający klasztor
  • za każde ukończone miasto, z którym łączy się łąka gracz posiadający pionek na łące otrzymuje 4 punkty.

Miłej zabawy!


Dodaj komentarz

eXec.pl

AmigaOS.pl