eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

sobota, 20. stycznia, 2018, 18:03

Dodano: 2014-12-11 21:59, Autor: redakcja, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 889

A A A

Świąteczny konkurs magazynu eXec - po 5 rundach

Trwa nasz świąteczny konkurs, w którym główną nagrodą jest pakiet Amiga Forever 2014 Premium Edition. Po pierwszych 5 rundach prowadzi z 3 punktami Robert Szacki. A oto zagadka nr 6:


Dodaj komentarz

A.K.
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2014-12-11 23:06

No w tę grę to rżnąłem do niemal upadłego i niemal nałogowo swego czasu... Rozgrywkę niestety strasznie psuło uzależnienie od przestarzałego blittera, który strasznie spowalniał tę grę... A i tak na PC i tak wyglądało to niestety znacznie lepiej, zwłaszcza misje w nocy Nie podam tytułu, niech wygra ktoś kto ma większą na to szansę

Odpowiedz

Leon
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2014-12-11 23:29 w odpowiedzi na komentarz #1

Każdy ma szansę wygrać wystarczy podawać poprawne odpowiedzi.
Nie ma się co zastanawiać tylko walczyć o główną nagrodę.
Na zakończenie dodam, że od zainteresowania tego konkursu zależą kolejne.
Także zachęcam wszystkich niezdecydowanych do wzięcia udziału w zabawie.

Odpowiedz

ralan
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2014-12-12 12:17

Witam,
Gratuluje pomyslu na bardzo fajny konkurs.
Widzac obrazek slysze niepokojaca muzyke nadciagajacych obcych w X-COM:Enemy Unknown

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2014-12-12 13:05 w odpowiedzi na komentarz #3

Tak, dokładnie - to jest UFO.

Zdaje się, że 2 i 3 miejsce także będą nagrody niespodzianki, dlatego ja bym nie odpuszczał zabawy.

Odpowiedz

MasterMax/InnerPower
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2014-12-12 19:01 w odpowiedzi na komentarz #4

Nie grałem w UFO, ponoć gra wyśmienita. Będę musiał kiedyś zagrać.

Panie Adamie Kulesza, blitter amigowy doskonale sprawdza się z danami planarnymi, które to rezydują w pamięci graficznej "karty graficznej" komputerów Amiga z kośćmi OCS/ECS/AGA. Biorąc pod uwagę ten fakt, ten koprocesor nie jest przestarzały, wpasowuje się mocno w ten chipset.

Ja jako wieloletni amigowiec nigdy nie stwierdziłem, że blitter może być złą konstrukcją, czyli że jest za wolny. Dowodem na to jest chyba wyjątkowość komputerów Amiga, to jak długo przetrwały wszelakie zawirowania w świecie informatyki.

W 100% przypadkach, gry które korzystają z chipsetu, a tym samym również blittera działają w pełnej prędkości. Niestety często zdarza się, że na sprzęcie niededykowanym, czyli innych Amigach te gry działają wolniej. Często też, gry działające pod WHDLoad też kapryszą, a wynika to z tego, że te gry nie są najfortunniej zaprogramowane pod chipset.

Dowodem, że można i szybko i systemowo i w wielozadaniowości jest np.typowana jako najlepsza gra The Settlers. Proszę zobaczyć ile tam animacji, ile się dzieje, i to wszystko pięknie śmiga na Amidze 500 w wielozadaniowości. Dla mnie szkoda, że The Settlers 2 nie powstał na Amigę, ale względy finansowe wzięły pewnie górę.

Oczywiście powyższy pogląd należy do mnie, fana Amigi, który również realizuje swoje marzenia w dziedzinie pisania gier na Amigę.

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2014-12-12 19:25 w odpowiedzi na komentarz #5

Kiedy planujesz wypuścić przynajmniej jakieś grywalne demo?

Odpowiedz

A.K.
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2014-12-12 23:58 w odpowiedzi na komentarz #5

@Robert Szacki: Niestety, ten problem pojawił się także np. w grze SimCity2000. Bez karty graficznej był strasznie wolny, ale z łatką FBlit stawał się naprawdę zupełnie inną grą... (uogólniając Fblit podmieniał procedury systemowe korzystające z blittera na te korzystające z procesora). Wyjaśnienie jest bardzo proste, kolejne generacje procesorów wsadzanych do Amig przez zapaleńców były o niebo szybsze niż przestarzały sprzętowy blitter na płycie głównej

Ale w UEU zagraj po prostu koniecznie

Odpowiedz

ralan
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2014-12-15 08:33 w odpowiedzi na komentarz #5

Jesli chodzi o UFO to werje na ECS radze omijac z daleka, AGA wygladala o duzo lepiej, chociaz moim faworytem jest wersja z PSX,
dobra grafika i wysmienita muzyka z CD Moim zdaniem muzyka w UEU i TFTD jest jedna z najlepszych w historii gier
Pamietam rundy na amigdze gdzie komputer przeliczal ruch ponad 60 min.... To byly czasy.

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2014-12-15 11:06 w odpowiedzi na komentarz #8

Jak ktoś w klasyku nie ma AGA, to nie ma wyjścia Kolega w tą grę sporo grał, jak przychodziłem do niego, to przez pewien czas zawsze było UFO włączone Ja nie wiele grałem

Odpowiedz

Diabeł
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2014-12-15 16:17 w odpowiedzi na komentarz #9

jak to przeciez AGA to syf

Odpowiedz

Diabeł
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2014-12-15 16:37 w odpowiedzi na komentarz #10

dodalbym jeszcze klasycznie , klasyczny syf tak mowisz i nowicki tez wiec zastanowcie sie ! syf czy super chipset z tamtego okresu AMIGA RULEZ !!! morpos na smietnik

Odpowiedz

Diabeł
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2014-12-15 16:38 w odpowiedzi na komentarz #11

mialo byc MorphOS NA SMIETNIK !! MELINA DNO I SYF

Odpowiedz

A.K.
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2014-12-15 22:22

@Radosław: Wersję UFO na A500 uruchomiłem raz. I tylko raz, oszczędzę szczegółów, ale nie polecam tego nikomu. Niestety, do rozsądnego działania UFO potrzebuje konfiguracji niemal pecetowej ze swojego okresu, gorzej niestety z drastycznym okrojeniem gry i brakiem wsparcia dla lepszych konfiguracji...

Diabeł: Ty chyba uwielbiasz zapach bana o poranku... (tak, wiem, teraz nie jest poranek...)

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2014-12-15 22:44 w odpowiedzi na komentarz #13

NA Amidze 1200, 030 i więcej jak 2 mega gra działa dobrze A jak UFO działa na 286?

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: