Smurf Rescue to kolejna gra stworzona za pomocą pakietu Backbone. W grze wcielamy się w rolę smerfetki, której jedynym zadaniem jest uwolnienie smerfów uwięzionych przez Gargamela w klatkach. Pomimo ładnej oprawy audio wizualnej największym mankamentem gry jest to, że grę można ukończyć w zaledwie 8 minut.
Dodano: 2015-01-03 19:55, Autor: cm, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4967
Smurf Rescue
Autorem gry jest Mikael Persson znany jako "Hipoonios". Smurf Rescue dostępny jest do pobrania w dwóch wersjach LHA oraz ADF.
- Discord (online: ) «»
-
Online: 14
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Patu
- spazma
- SzulcBryggeri
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2015-01-04 10:33
Ładna grafika, ładna muzyka.
Jedna z najlepszych gier na klasyka jakie w ciągu paru ostatnich lat wyszły.
Autor wyrypał większość grafiki i muzyki z cudzych gier.
To może trochę minus, ale dzięki temu grafika wygląda naprawdę ładnie - "profesjonalnie".
Naprawdę od wielu lat nie było tak ładnie wyglądającej gry na klasyka.
Filmik na YT jest pewno z klasycznej/wolnej/68k amigi.
Trzeba to odpalić na czymś szybszym.
Na najszybszej amidze klasycznej czyli WinUAE gra działa po prostu świetnie.
Smerfetka reaguje dwa razy szybciej niż na tym filmiku. Szybciej się też porusza. Na YT widać wyraźne spowolnienia.
Na WinUAE nie ma żadnych opóźnień.
Zabawa na WinUAE jest po prostu super.
-
komentarz #2 wysłany: 2015-01-04 10:46
8 minut ? Może to pierwszy level ?
-
komentarz #3 wysłany: 2015-01-04 11:03 w odpowiedzi na komentarz #2
8 minut skończyć trochę ciężko.
Chyba że ktoś naprawdę wymiata w stare gierki.
-
komentarz #4 wysłany: 2015-01-04 13:59 w odpowiedzi na komentarz #2
Zobacz końcówkę nagrania (9m22s).
-
komentarz #5 wysłany: 2015-01-04 14:08 w odpowiedzi na komentarz #3
Na ppa jak zwykle dyskusja czemu dzisiaj nie robi się na Amigę takich gierek jak na spectrum?
A odpowiedź jest bardzo prosta.
Bo układy amigi nadają się tylko do gierek 2D. Wszystko inne lepiej na Amidze robić prockiem.
Bo tak jest szybciej i wygodniej do napisania, no i na Amidze działa szybciej.
I wiedza, umiejętności o tym jak je zaprogramować te układy jest nikomu poza graczami 2D, do niczego nie potrzebna.
Nic tu innego nie pomoże jak tylko zmiana polityki ppa w tym temacie.
Tu się muszą wziąć ostro do roboty, tacy co im lepsze amigi nie pasują.
-
komentarz #6 wysłany: 2015-01-04 16:38
Smerfastyczna wiadomość Gra długa w cholerę
-
komentarz #7 wysłany: 2015-01-04 16:39 w odpowiedzi na komentarz #6
Mnie też się bardzo podoba.
-
komentarz #8 wysłany: 2015-01-04 22:36
Tak przypomniał mi się niezapomniany, niepowtarzalny i niemożliwy do podrobienia Gargamel czyli ś.p. Wiesław Drzewicz Bez niego Smerfy już nigdy nie były dla nie były tym samym... (ale zestarzałem się, w teorii dorosłem i tak dalej)
Co do gry, to przydałaby się jednak "nieco" dłuższa, a i jej płynność jest niestety zaprzeczeniem tego co widać na ekranie. Na A500 ongiś pewnie by zrobiono coś i z lepszą grafiką, i lepszą jej płynnością No ale takie teraz czasy...
-
komentarz #9 wysłany: 2015-01-05 11:52 w odpowiedzi na komentarz #8
Jeśli chodzi o gry 2d na Amidze 500, to zerknij na Ruff 'n' Tumble czy Superfrog, te gry pokazują, że można zrobić świetne gry na Amidze 500
No, ale te gry nie były robione w edytorze gier W tych czasach nie ma co się łudzić, że pojawi się gra na klasyczną Amigę, która mogłaby konkurować z powyższymi grami Teraz nie ma komu tworzyć gier na poziomie, a są jedynie domowi zapaleńcy, którzy idą na łatwiznę (kradną materiał na grę) i byle szybko wypuścić grę w świat
-
komentarz #10 wysłany: 2015-01-05 11:56 w odpowiedzi na komentarz #8
No i jeszcze Smurf Rescue jakie ma głupie wymagania No ale wiadomo czemu
-
komentarz #11 wysłany: 2015-01-05 12:01 w odpowiedzi na komentarz #10
Mnie się podoba. Gra całkiem ładna, dość szybka (WinUAE), całkiem płynna (WinUAE).
Oczywiście wymaga "klasyka" jakoś 20 razy szybszego od 060 (WinUAE), ale poza tym całkiem fajnie się gra.
-
komentarz #12 wysłany: 2015-01-05 12:15 w odpowiedzi na komentarz #9
Jest na ppa wielu takich co im się lepsze Amigi nie podobają, bo jak twierdzą oryginalne układy są w Amidze niezbędne.
Są łatwo dostępne w internecie książki, świetnie opisujące jak kodować w stylu Amigi 500.
Nawet w języku polskim, takie jak "AMIGA bez tajemnic - książka niezbędna dla każdego kodera - zrób własne demo"
, "Vademecum Programisty Amiga".
Lepsze gry w stylu Amigi 500 to po prostu kwestia wzięcia się do roboty.
-
komentarz #13 wysłany: 2015-01-05 12:54 w odpowiedzi na komentarz #12
Potrzeba tylko chęci, bo czas się zawsze znajdzie
Na emulatorze jeszcze nie sprawdzałem, ale chyba nawet nie będę bo po co - lepiej z dyskietki na komputerze
-
komentarz #14 wysłany: 2015-01-07 00:51
Pod tym linkiem dostępny jest kod źródłowy Smurf Rescue. Od teraz grę można nawet kompilować czy odpalać w AMOSie. Niestety gra działa szybciej w Backbone niż w AMOSie z tego względu, że jest lepiej zoptymalizowany. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.
- Discord
-
Online: 14
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Dobrowit
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Patu
- spazma
- SzulcBryggeri
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze