Rafał Chyła na swoim blogu opublikował dwa artykuły związane z Warp3D - pierwszy dotyczy pakietu Warp 3D Southern Islands, a drugi to test możliwości sterowników Warp3D Nova: Warp 3D Nova wprowadził nową erę do amigowego świata 3D. Jest zdecydowanie szybciej i lepiej. Niemniej pierwsze testy pokazują, że choć weszliśmy do innej ligi, wciąż w amigowej obsłudze akcelerowanej grafiki 3D występują pewne anomalie.
Dodano: 2017-03-11 15:03, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 3829
Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova

-
Discord (online: ) «»
-
Online: 11
Adam_M
AmiKit
Cizar
Dobrowit
Heng
IMPBot
Janusz82
juen
Laubzega
m...
spazma
-
komentarz #1 wysłany: 2017-03-12 00:26
Fajnie, że Amiga robi postępy w 3D, ale to i tak jest daleko w tyle za czołówką w peletonie o masowego klienta.
Wystarczy spojrzeć na produkcje konsolowe i pc.
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.
-
komentarz #2 wysłany: 2017-03-12 06:37 w odpowiedzi na komentarz #1
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
Wszystko się robi shaderami które są wszędzie takie same na amidze, mac, windows, linux, konsolach i na stronach www.
Jak się raz nauczysz przyda się wszędzie.
Warp3D nova to tylko parę dodatkowych funkcji do zasilania tych shaderów w dane.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.
To musieliby być ludzie którzy kiedyś używali a500 i nie przeszli na a1200.
Takich ludzi prawie nie ma.
-
komentarz #3 wysłany: 2017-03-12 12:48 w odpowiedzi na komentarz #2
A1200 sprzętowej obsługi 3d nie miała i Amiga była w tyle za resztą platform.
To dotyczy wszystkich komputerów Amiga z lat 90tych.
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Chyba, że ktoś tworzył programy użytkowe pod system, a takich osób jest mało.
Znajomość programowania w C pod system to rzadka umiejętność wśrod amigowców.
Potrzebne są kursy w tym temacie.
-
komentarz #4 wysłany: 2017-03-12 14:05 w odpowiedzi na komentarz #3
Bardzo by sie przydaly
-
komentarz #5 wysłany: 2017-03-12 17:15 w odpowiedzi na komentarz #3
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Wprost przeciwnie. Jak w grafice wszystko jest robione za pomocą CPU to nie ma sensu robić obsługi myszy i klawiatury samemu, lepiej użyć systemu.
Potrzebne są kursy w tym temacie.
Jest parę, ale może rzeczywiście trzeba je zabrać w całość.
-
komentarz #6 wysłany: 2017-03-17 22:02 w odpowiedzi na komentarz #5
Odn kursu opengl
https://keasigmadelta.com/blog/new-opengl-tutorials-coming/
- Discord
-
Online: 11
Adam_M
AmiKit
Cizar
Dobrowit
Heng
IMPBot
Janusz82
juen
Laubzega
m...
spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze