Spook' z grupy Ghostown (wygrana w Amiga Intro Compo na Revision 2023) na swojej stronie opublikował startowy artykuł o tym jak pisać dema na klasycznej Amidze. Tekst wprowadza nas w architekturę sprzętową Amigi, Copper i Blitter, a później tłumaczy proces tworzenia grafiki - rozdzielczości i tryby wyświetlania, bitplany, sprite'y i scrolling.
Dodano: 2023-05-13 17:45, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 1759
Amiga Demoscene for Beginners, part 0
Następny post będzie dotyczył konfiguracji środowiska dev do pisania w C, zapoznania się z dostarczonymi narzędziami, debuggerem(ami), systemem kompilacji oraz strukturą kodu typowego efektu demo.
- Discord (online: ) «»
-
Online: 13
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2023-05-14 07:01
Od chipsetu AGA programuje się głównie z pomocą systemu operacyjnego, ze względu na złożoność układu.
Ja też przygotowałem artykuł, który nakreśla programowanie systemowe na Amidze. Stosuję wielozadaniowość Amigi, ekrany systemowe, współdzielone zasoby: koprocesory graficzne, kanały dźwiękowe, ekrany publiczne oraz biblioteki i urządzenia.
Tutaj można zapoznać się z niektórymi z technik, które stosuję: Post na forum PPA
Tutaj moja strona internetowa: LINK
Serdecznie zapraszam do zapoznania się.
- Discord
-
Online: 13
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- piotrniz
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole