Spook' z grupy Ghostown (wygrana w Amiga Intro Compo na Revision 2023) na swojej stronie opublikował startowy artykuł o tym jak pisać dema na klasycznej Amidze. Tekst wprowadza nas w architekturę sprzętową Amigi, Copper i Blitter, a później tłumaczy proces tworzenia grafiki - rozdzielczości i tryby wyświetlania, bitplany, sprite'y i scrolling.
Dodano: 2023-05-13 17:45, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 834
Amiga Demoscene for Beginners, part 0
Następny post będzie dotyczył konfiguracji środowiska dev do pisania w C, zapoznania się z dostarczonymi narzędziami, debuggerem(ami), systemem kompilacji oraz strukturą kodu typowego efektu demo.
-
komentarz #1 wysłany: 2023-05-14 07:01
Od chipsetu AGA programuje się głównie z pomocą systemu operacyjnego, ze względu na złożoność układu.
Ja też przygotowałem artykuł, który nakreśla programowanie systemowe na Amidze. Stosuję wielozadaniowość Amigi, ekrany systemowe, współdzielone zasoby: koprocesory graficzne, kanały dźwiękowe, ekrany publiczne oraz biblioteki i urządzenia.
Tutaj można zapoznać się z niektórymi z technik, które stosuję: Post na forum PPA
Tutaj moja strona internetowa: LINK
Serdecznie zapraszam do zapoznania się.
- Discord
-
Online: 8
Adam_M
AmiKit
Heng
m...
MaaG^dA
Patu
SZAMAN
SzulcBryggeri
- Menu
- Baza wiedzy