SDDDE to projekt małego silnika 3D dla "gołej" Amigi 1200 w C/C++ od Rst7/CBSIE. Jest to cenny (dla wszystkich próbujących swych sił w programowaniu) przykład, bo jego kod źródłowy jest dostępny na serwerach GitHub.
Dodano: 2023-11-02 20:00, Autor: st, Kategoria: Programowanie, Liczba wyświetleń: 3478 english translation »
SDDDE
- Discord (online: ) «»
-
Online: 11
- Archi-TECH
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Nightmare777
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2023-11-03 09:17
Silniczek prezentowany w Newsie wygląda OK.
Niewiele osób jednak wie, że już istnieje bardzo dobra biblioteka do grafiki 3D dla Amigi dostępna na Aminecie:
http://aminet.net/package/util/libs/graphics3d
Oferuje m.in.:
- Cieniowanie Gorauda,
- Z-Buffering,
- Texture-Mapping.
Jest to standardowa amigowa biblioteka. Również zawiera kod źródłowy, jak i dokumentację i przykłady..
Korzystałem z jej starszej wersji.
-
komentarz #2 wysłany: 2023-11-03 13:08 w odpowiedzi na komentarz #1
Ten silnik z Aminetu jest w miarę szybki? To znaczy na 040/25+AGA da się zrobić coś sensownego co nie będzie miało 5 FPS?
Widzę, że SDDDE całkiem daje radę. Co prawda oczy trochę się gubią w tych ogromnych pixelach ale to też wina tych testowych tekstur. Przy innych mogłoby być lepiej.
Tutaj widać jeszcze trochę więcej SDDDE. Działa to bardzo fajnie. Chociaż trudno powiedzieć na czym to jest odpalone. W czasach różnych wymyślnych emulacji klasycznego sprzętu to może być odpalone na czymś tysiące razy szybszym niż 060.
https://youtu.be/dj1ij08qwYM?si=_0xpqF_aRLB0ngA7
-
komentarz #3 wysłany: 2023-11-03 13:47 w odpowiedzi na komentarz #2
Ten silnik z Aminetu jest w miarę szybki? To znaczy na 040/25+AGA da się zrobić coś sensownego co nie będzie miało 5 FPS?
Testowałem go ostatnio dość dawno temu i to starszą wersję bez tekstur na 030/50MHz i AGA i z tego co pamiętam załączone demonstracje z grafiką wektorową działały bardzo dobrze.
O ile pamiętam tam było demo ze sceną wektorową ze zmiennym położeniem kamery.
Chciałem wtedy użyć tej biblioteki, ale miała wówczas dokumentację wyłącznie w języku włoskim i nie miałem możliwości przeczytania jej.
Ta najnowsza wersja ma dokumentację w języku angielskim oraz te wspomniane tekstury, cienie i inne efekty. Myślę, że z okazji tego newsa sprawdzę sobie na swojej A1200 jak to działa i poczytam dokumentację.
-
komentarz #4 wysłany: 2023-11-05 17:45 w odpowiedzi na komentarz #3
Brzmi całkiem zachęcająco.
- Discord
-
Online: 11
- Archi-TECH
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Nightmare777
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze